Monday, July 23, 2012

YOGEN FRUZ Berbeza Tetapi Enak Dan Sihat


Hi Korang,

Ada berita baik bagi penggemar manisan mulut yogurt yang sangat manis ni ye. Satu lagi produk yang berasaskan yogurt muncul di Kuala Lumpur ini.


Memperkenalkan jeng jeng jeng..

YOGEN FRUZ

Ye aku berpeluang untuk meninjau bagaimana pembikinan Yogen Fruz ini di outlet mereka iaitu di Red Carpet The Strand Avenue ini. Bukan aku je lah, beberapa blogger lain juga di jemput untuk merasai keenakan sendiri Yogen Fruz ini.



Yogen Fruz ni dari cerita Tuan Azli Jamil (CEO bagi Yogen Fruz Malaysia) berasal dari negara Canada  dan kini telah pun mempunyai 1300 outlet di 35 buah negara sejak dari tahun 1986 lagi. Lama tu kan. Baru sekarang ni memasuki pasaran Malaysia sejak May 2012.


Sambil mendengar Tuan Azli Jamil ni bercerita, ktorg di hidangkan dengan sample-sample yogurt yang pelbagai perisa. Ada chocolate pistachios, vanilla lime, Hazelnut, Pistachios, Mangga, Tart Lemon, Chocolate, Vanilla dan ada lagi yang aku dah lupa namanya.






Di antara bahan-bahan yang terkandung di dalam Yogen Fruz ini adalah Probiotic Culture: lactobacillus paracasei sesuai bagi mereka yang pentingkan kesihatan dan ianya 0% lemak ye best tu kan.

Di antara yang menjadi pilihan para pelanggan ialah :-


U Serve – Ada 3 jenis mesin di sediakan bagi kita para pelanggan ni memilih perisa yang menjadi kegemaran.


U Sensation – Para pelanggan boleh memilih pelbagai kombinasi perisa di antaranya Apple Pie, Chai Latte, Lychee Green Tea dan top selling adalah Strawberry Cheesecake.


Flavours – Yogurt dan topping yang kita boleh pilih sendiri dan pekerja di kaunter akan ‘mix’kan menggunakan mesin. Tak kira apa jua topping dan perasa ikut kesesuaian tekak kita.



Smoothies – Minuman buah-buahan yang diblend dengan hanya menggunakan yogurt sahaja. Campuran yang kita boleh pilih sendiri.


Di antara yang di hidangkan kepada ktorg ialah

 Strawberry Cheesecake




Harga Yogen Fruz, bagi setiap 100 gram, harganya RM5.30 

Selain daripada outlet di Red Carpet The Strand Avenue ini ada 3 lagi outlet yang telah pun di buka iaitu di Dataran Jelatek, Platinum Walk Setapak dan Seksyen 9 Bandar Baru Bangi. Yeah ! semuanya dekat dengan aku je.

Lawati Website Rasmi Yogen Fruz Malaysia: www.yogenfruz.com.my


Like  Yogen Fruz Malaysia di Facebook: facebook.com/yogenfruzmy


Follow Yogen Fruz Malaysia di Twitter: twitter.com/yogenfruzmy



7 comments :

phreak-id said...

Seronok geng-geng korang meng'review ye.. hehe



Terbaru >[Video] Majlis Perkahwinan Syafiq 16 tahun dan Yana 14 tahun >Salam Ramadhan, Berpuasalah Kerana..... >[Projek Blogger ] 29 Hari Jelajah Bazar Ramadhan Seluruh Malaysia

Geng Borak said...

woowww... yogun fruz!! cam best!

hazman aka species1980 said...

Nak pergi cawangan bangi untuk buat tebus voucher la beb...

Errah Najwa said...

CLP selalu buat terliur..aww aww..geram tengok..

Cik Lily Putih said...

@preak id
itula orG dah jemputla kan.. tak baik tolak

Cik Lily Putih said...

@kid
sedapp ooo

Cik Lily Putih said...

@ErraH
mane ade, biasa je lah nie kahkahkahak