Tuesday, July 31, 2012

Buffet Ramadhan 2012 @ The 39th Restaurant, PNB Darby Park KL.

Hi Korang,

Cerita mengenai ramadhan buffet ni memang tak abis lagi. Last week aku dengan Mr Big dapat jemputan lagi ke The 39th Restaurant, PNB Darby Park betul-betul dekat dengan KLCC Park.


Sebab apa di namakan The 39th Restaurant kerana restaurant ini terletak di tingkat yang paling tinggi sekali iaitu tingkat 39. Nasib baik aku dah biasa dengan tinggi so tak delah rasa gayat sangat kan.








Lebih daripada 100 jenis pilihan masakan yang menjadi pilihan semasa berbuka puasa di antaranya adalah Kari Kepala Ikan dan Roti Benggali yang menjadi signature dish bagi restaurant ini. Juadah lain yang menjadi pilihan ramai ialah Kambing dan Ikan Panggang, Pais Ikan, Ikan Siakap Tiga Rasa, Rendang Tok, Ayam Lemak Nangka Muda, Asam Pedas ikan Tenggiri, Sambal Belimbing dan pelbagai lagi.














Pelbagai makanan pemanis mulut tak kira tempatan dan juga antarabangsa turut dihidangkan.




















Jom tengok apa yang ktorg makan ye:-












Harga bagi buffet ramadhan di The 39th Restaurant ini ialah RM99.00++ (RM114.84 bersih) untuk dewasa dan RM69.00++ (RM84.04 bersih) bagi kanak-kanak yang berusia 4 hingga 12 tahun.

Jom ke sini ek,


The 39th Restaurant,
PNB Darby Park Executive Suites,
10, Jalan Binjai,
50450 Kuala Lumpur
Tel : 03-7490 3939 (reservation)

Selain itu, korang juga boleh menikmati hidangan di restoran ini tanpa keraguan kerana PNB Darby Park telah diiktiraf halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) sejak tahun 2007 lagi.


Aku rasa makan kat sini yang paling lama dan paling banyak sekali aku makan juadah makanan melayu sebab segala jenis kuih-muihnya sedap-sedap belaka.


8 comments :

FN said...

Terliurnye tengok gambar makanan itu.. -.- (sabar perut) Harga agak mahal, aku ni dah lah makan sikit. Rugi je nnt, macam makan utk RM15 punye

Eliss said...

kalau ada orang belanja, harus pergi :)

Unknown said...

mewahnya dengan juadah makanan yg sedap2... uishhhh semua lauk ngan kuih n pastri sha nak ngappp..hoho

hazman aka species1980 said...

aiskrim potong la yang paling menarik nie....

SURIA AMANDA said...

terus rasa mcm...walaweiiiiiii....cik abggg....

Unknown said...

Ya Allah sedapnyer... Semuanya masakan kampung..

umminani said...

cik lily cuba di PALACE OF THE GOLDEN HORSES..x kurang hebatnya...ada diskaun lagi 30% dengan voucher yg boleh di print dr nternet..cubalah..bnyk variasi makanan. total 2 orang hnya rm159.00je...okay la..harga bersih tau..

Errah Najwa said...

bestnye makan2 kat luar..kita jarang selalu makan dkt rumah jer