Friday, July 6, 2012

DRUM TAO : Kesenian Muzik Dari Jepun Akan Ke Malaysia Untuk Pertama Kalinya

Hi Korang,


Jepun yang terkenal di-dunia  dengan seni mempertahankan diri dan bermain gendang secara luar biasa iaitu Drum Tao (Gendang Tao) akhirnya akan mempamerkan aksi mereka di peringkat antarabangsa di Kuala Lumpur  buat kali pertama pada Ogos 24 - 25 di Dewan Plenary KLCC.







Setelah mempersembahkan kepada penonton lebih daripada 5 juta, di 400 bandar di 17 buah negara yang termasuk Switzerland, Denmark, Israel, Amerika Syarikat, Australia, Sepanyol, Belgium, United Kingdom dan Jerman, kritikal diiktiraf Gendang Tao, akan meledak di Kuala Lumpur dengan campuran yang tarian elektrik dan seni mempertahankan diri sebagai penghibur yang dinamik dan inovatif Jepun menewaskan Drums Wadaiko mereka.





Drum Tao merupakan  hiburan kelas di peringkat tertinggi di dunia. Ia adalah pengeluaran yang inovatif kontemporari Jepun yang telah membuatkan penonton teruja dengan persembahan yang menarik ini.




Persembahan ekstravaganza selama dua jam ini menampilkan usaha  16 orang krew yang berdisiplin tinggi dari drummers Taiko Jepun, yang hampir 8 bulan mengelilingi dunia dan memberikan 500 persembahan dalam setahun



Setiap Gendang Wadaiko yang digunakan dalam persembahan adalah seberat 400kg berukur lilit 1.7metre.





Para penghibur akan memulakan persembahan dengan irama gendang yang lebih kecil dengan kompleks, yang dilengkapi dengan alat bunyian serunai buluh dan kecapi mendatar. Drum Tao akan membawa para penonton kepada alam semesta seni yang tidak dapat dilupakan dengan persembahan yang menakjubkan.




Drum Tao di minati di seluruh dunia kerana para penghibur ini telah membawakan sesuatu genre yang baru dalam seni persembahan muzik ke pentas.





Penonton akan terpukau dengan malam irama, rentak, melodi dan ketepatan yang luar biasa yang memberi inspirasi, menaikkan semangat dan teater.



Mengenai Gendang Tao

Ditubuhkan pada tahun 1993, Gendang Tao terus mencipta seni bentuk baru yang moden namun mengekalkan rasa nostalgia. Memikat dan memukau penonton mereka di seluruh dunia, gendang Jepun sengit dan berkuasa rentak menyokong mesej muzik yang menembusi jauh ke dalam hati penonton.



Seni Gendang Tao Gendang 2012 boleh ditonton dari 24 – 25 Ogos, 2012 di Dewan Plenari KLCC. Tiket boleh didapati melalui http://www.ticketpro.com.my/jnp/theatre/musical/884843-drum-tao-art-of-drum-2012.html atau 03 7880 7999



kalau nak buat tempahan sebelum 20hb Julai dan dapat 15% diskaun dari harga tiket sebenar

Pertanyaan penajaan & Media

4 comments :

KiD said...

aksi aksi mereka semua ni sangat superb!!

Boni JLL3 said...

wow.. hebat dan kreatif lah dorang ni.. Malaysia tak ada lagi benda2 ni rasanya

Zarul Umbrella said...

mcm menarik ni..sejak ke Jepun ni saya dah mula suka dgn culture jepun ni hehehe

Sharidawati Shahrudin said...

haaaaaa sha dah boleh lupakan niat utk pergi visit jepun lah macam ni. kekekekeke