Thursday, June 14, 2012

“Perfect Romantic Escape”

Hi Korang,

Bila cerita pasal 'Perfect Romantic Escape' ni rasanya semua ada impian masing-masing kan. Begitu juga dengan aku, selalu je berangan-angan di awang-awangan khakahkahk tipu jelah kan.


Kalau aku di beri peluang untuk berhoney moon sekali lagi dengan Mr Big harus lah aku nak pi bercuti ke pulau. So pulau yang aku nak pergi haruslah Pulau Tioman di Mersing Johor. Bukan tak boleh bercuti ke oversea but aku rasa banyak lagi tempat dalam Malaysia ni yang aku belum jelajahi dengan Mr Big kan.


Kenape Pulau Tioman?

Ianya merupakan salah satu pulau yang mempunyai laut yang cantik di dunia. Airnya yang jernih dapat membuat sesiapa pun jatuh cinta pada pandang pertama kan.




Aku pernah kesini dengan BFF aku masa zaman ktorg anak dara lagi. 3 hari 2 malam yang sangat seronok, hampir setiap waktu bersnorkeling di sekitar pulau Tioman ini. Eventho dekat tepi pantai pun ktorg dah boleh tengok sambil tangkap ikan-ikan kecil yang comel ni.





Aku memang dah berhasrat untuk bawak Mr Big berbulan madu sekali lagi ke Pulau Tioman ni. Selain dari dapat release tension, ktorg dapat juga mengabiskan berdua kan sambil menikmati keindahan yang terbentang luas di pulau Tioman ini. 


Bagi aku berehat di tepi pantai dapat menenangkan fikiran yang selama ini dibelenggu dengan tugasan harian samaada di pejabat mahupun dirumah. Bila aku merenung laut di hadapan mata rasanya lega segala yang terbuku di hati selama ni


Lagi pulak, ktorg berdua memang pencinta alam dan hidupan di dasar laut so rasanya sesuailah kalau bercuti ke sini. Mr Big memang sangat sukakan snorkeling dan island hoping. Dia boleh duduk dalam laut tu selama mungkin akibat dek leka menikmati keindahan ikan-ikan di laut dan batu karang yang berwarna-warni.


Rasanya itulah serba sedikit holiday gateway yang jadi impian aku. Tak perlu fikir mengenai masalah just enjoy the moments masa berholiday tuh.


Alangkah bestnya kalau dapat bercuti ketika ni kan.. Seronok rasanya..




Pics : Credit to Google






9 comments :

Geng Borak said...

huiyooooo... syioknyaaaa.. sangat cool

Unknown said...

teringin gak nak pi tioman honeymoon ngan husband

hazman aka species1980 said...

Beb ...nie entry pasal genting tu yea... GOOD LUCK yea

Unknown said...

cntiknye pulau tioman ni..

Mooniqueen said...

Best CLP dapat hi honeymoon..MQ dari kahwin sampai anak nak masuk 2 tahun tak berkesempatan lg nak honeymoon..

sarah mohamad said...

Wahhh bestnyaaaa pergi pulau ni. Pernah ke perhentian masa zaman kecik2 dulu, sekarang nak g pun takde masa heee

Unknown said...

good luck lily..fuh syoknya kat pulau tioman..insyallah akan ke sana pada tahun ini

♥MAMASYAZA♥ said...

wow bestnya kalo dpt pegi honeymoon camni. cincin tu boleh tgk dlm katalog avon kempen 11 mukasurat 105

SURIA AMANDA said...

company i keja ni ada buat event next week...sedihnya i nak join tp tgh x sihat....