Monday, June 25, 2012

Lets 'Get Naked' With Dermalogica

Hi Korang,

Aku kalau event pasal kecantikan ni, aku memang teruja sangat nak pergi. Orang perempuan kan, naluri nak cantik tu memang sentiasa tak pernah padam. So baru-baru ni aku sempat ke event dari Dermalogica di  Map Publika.


Kulit Sihat Tidak Perlu Lagi Disembunyikan
Kulit yang menawan kini dapat diserlahkan dengan kempen 'Get Naked bersama Dermalogica'

Kempen 'Get Naked' ni bertujuan untuk mencabar para pengguna untuk tidak bersolek dengan bermatlamatkan untuk menjadikan mereka tidak terlalu bergantung kepada produk kosmetik semata-mata tapi disebaliknya menyerlahkan keyakinan melalui kulit yanG cantik tanpa solekan.


Bagi nak memberi kesedaran pada ktorg media dan bloggers ni, ktorg dikehendaki mencuba aktiviti di Skin Bar. Best je nama dia, suker plak aku. JMeh aku citer kan sket ye


Face Mapping
Pakar kulit Dermalogica akan menjalankan analisis kulit dengan membahagikan muka kepada 14 zon kulit bagi mengenalpasti bahagian kulit muka yang perlu dirawat. Kemudian mereka akan menyarankan penyelesaian yang sesuai untuk hasil yang optimum
Aku : kulit aku berminyak dan ada bahagian yang kering dan keluar pigmen plak



Rawatan Microzone
Ka sini aku diajar cara merawat kulit muka dengan terperinci dan betul. Cuba dari start cuci muka hingga ke pakai moisturizer menggunakan produk yang sesuai dengan aku 
Aku : memang rasa segarlah bila dah bersihkan muka dan guna segala jenis pelembap tu kan



Beauty Zone
Lepas muka dah bersih so haruslah bermake-up plak coz ada photoshoot kan. Seronok tu dapat jugak merasa dimake-upkan cam macam artis dibuatnya.  
Aku : Make up nipis je langsung nampak cam tak pakai make-up, natural sungguh dibuatnya



‘Memandangkan setiap individu mempunyai keperluan kulit yang berbeza, kami menjemput semua untuk mendapatkan khidmat nasihat percuma dari pakar yang berpengalaman dari Dermalogica di Naked Wheels Skin Bar kami bagi mendapatkan penyelesaian khas buat diri anda yang tertumpu kepada masalah kulit yang spesifik’ jelas Roderick Chieng, Ketua Pegawai Eksekutif bagi EIG Bhd, yang mengedarkan dan memasarkan produk Dermalogica di Malaysia, Asia Tenggara, Hong Kong  dan China Selatan dalam ucapannya pada pelancaran kempen tersebut.


Bagi para selebriti seperti Farah Nabilah, Steve Yap, Joanne Yew dan Ratu Cantik Thanuja Ananthan, mereka sememangnya menyukai rangkaian produk dari Dermalogica ini kerana ianya dihasilkan mengikut syarat yang ketat berdasarkan ‘7-No’, tanpa warna tiruan, tanpa wangian sintetik, tanpa alcohol SD, tanpa lanolin, tanpa mineral, tanpa formaldehid dan tanpa ramuan bukan komedogenik (yang menyumbat pori) dan yang penting sekali ianya amat bersesuai dengan keperluan kulit mereka yang senantiasa sibuk tanpa kira waktu.

WitH Fatin NabilaH

We are celebrity tooo....


WitH Thanuja AnantHan (MasterChef Selebriti)


Bila dengar para selebriti ni bercerita mengenai pengalaman mereka, aku pun dah mula sukakan dan telah pun mencuba produk Dermalogica ini dan rasanya memang sesuai dengan keperluan kulit aku yang sibuk sepanjang waktu.


Korang kalau nak mencuba produk Dermalogica ini sertai gerakan Dermalogica ‘Get Naked’ bagi kesihatan kulit secara keseluruhan yang tidak perlu solekan!



Layari laman www.facebook.com/dermalogica.malaysia untuk jadual lawatan Naked Wheels ke kawasan berhampiran korang untuk mendapatkan bimbingan penjagaan kulit khas untuk korang.

CLP notes : Suka plak tenGok muka aku cam bersiH je kan







4 comments :

Mooniqueen said...

Product ni mahal kan CLP. Sebb pernah try tanya price... Ratos2 jugaklah... Adoiiii...

Unknown said...

sama la..mlm2 selalu terlupa pakai night cream

Keknis said...

produk ni memang best :)

Unknown said...

As salam,saya nk tnya ada tak orang nk beli produk dermalogica?Sy pkai only 1 mnth tp xssuai dgn muka..nk buang syg sbb produk tu mahal..saya nk jual murah ja..free postg lagitu.Blh msj/wssap sy 0125689294