Tuesday, June 5, 2012

LG New Cinema 3D Smart TV Party Dan LM6700 IdamanKu

Hi Korang,

Last week sempat jugak aku ke LG Cinema 3D Smart TV Party di GSC Signature The Gardens. Ramai jugak blogger yang turut memeriahkan majoritinya aku kenal lah kan.


Well before masuk ke dunia LG Cinema Party ni ktorg diberikan 3D Glasses yang really cool. Berwarna-warni, aku dapat Orange colour dan Mr Big warna hitam. Apa lagi bercamwhore tak hinggat lah. 




Sementara nak tunggu guest yang lain sampai ktorg mingle around dan mencuba segala jenis LG Smart TV yang di pamerkan seperti LM9600, LM7600 dan LM6700.


WiFi Zone untuk online free ye. Siap segala..


Acara di mulakan dengan kata-kata aluan daripada Andrew (Nuffies) selaku MC dan juga wakil daripada LG Eletronics (M) Sdn Bhd bercerita mengenai kecanggihan teknologi LG Cinema 3D Smart TV ini yang lebih menarik, selesa dan tiada had tontonan 3D. Ianya mudah di gunakan,20 premium content services dan lebih 450 Smart TV apps.


Seperti mana dengan hasil jualan pada tahun 2011, LG bermatlamat untuk menjadi peneraju industry dalam 3D sepanjang 2012’ kata Mr HK Kwon, Managing Director dari LG Electronics (M) Sdn Bhd.



Di antara kualiti Gambar LG Cinema 3D Smart TV

Kemudiannya kami diperkenalkan kepada semua jenis model LG Cinema 3D Smart TV ni mengikut zon-zon seperti Smart Zone, Dual Play Zone, Gaming Zone dan Experience Zone. So ramailah blogger yang terpegun dengan kehebatan Smart TV ni. 




Di sebabkan ramai yang nak mencuba, so haruslah aku dengan Mr Big pi makan dulu. Not bad jugak menunya, dapatla merasa semuanya kan.

Kinect Game


TV Trivia

Ada a few games yang di adakan pada malam tu seperti Tiru Gaya K-Pop, Kinect Games dan TV Trivia. Mr Big cuba Kinect Games je coz itu yang dia minat. Untuk Tiru Gaya K-Pop ada 5 team yang bertanding meniru gaya tarian K-Pop. 


Aku tak join pun coz kaki bangku kan dan untuk TV Trivia semua bloggers yang ada smartphones join coz kena jawab thru twitter, ye sapa cepat dia dapat. Hah cam tu lah memang seronok pun. Yelah memacam aksi dan gaya di pertontonkan demi untuk menang hadiah awesome kan. Siapa yang tak nak kan.


Pemenang Untuk Kinect Game.
Hadiah: Blu-ray player worth around RM 400

Pemenang Untuk Twitter Trivia and Kpop Dance.
Hadiah: 3D Blu-ray Home Theater System worth around RM 1,500.


Majlis di akhiri dengan acara penyampaian hadiah dan sessi group photo bersama LG Team. Kesemua pemenang dapat DvD Blue Ray yang bernilai RM1,300 yang di sampaikan oleh Mr HK Kwon, Managing Director dari LG Electronics (M) Sdn Bhd.


Walaupun aku tak menang apa-apa pun but dalam goodies bag yang ktorg dalam ada tiket wayang 3D sepasang tau so dapatlah ktorg pi tengok wayang free 3D nanti ek.


Anyway thank you LG Electronic dan Nuffnang  for this special invite. Hopefully sudi-sudilah jemput aku lagi ek.



-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+





So masa di event LG Cinema 3D Smart TV Party hari tuh, aku terminat plak dengan LM6700 Cinema 3D Smart TV ni.


LM 6700 Cinema 3D Smart TV

Bentuknya sangat cantik dan melengkung secara uniknya di bahagian penjuru CINEMA SCREEN ini. Indah di pandang apa bila ianya tergantung di dinding yang boleh membuatkan tetamu rumah aku terpegun kan.


LG Cinema 3D Technology : More Engaging, Comfortable and Limitless 3D Viewing Experience

Apa yang membuatkan aku tertarik dengan LM 6700 3D Cinema Smart ni

  1. Cinema Screen Design
  2. Comfortable 3 D Glasses
  3. Dual Play
  4. Magic Remote
  5. 2D to 3D

Cinema Screen Design
Kita semua tahu kan cara terbaik untuk enjoy menonton filem 3D macam kat panggung wayang tuh, mestilah dengan skrin luar dan besar yang  tiada halangan lah. Sekarang dengan adanya Cinema 3D Smart TV ni kita boleh menonton filem 3D sama macam di panggung tapi dirumah je sebenarnya. Tak payah nak berhempas pulas book tiket semua kan.


Comfortable 3D Glasses
Nak tengok filem 3D mestilah kena ada 3D glasses kan. Baru boleh nampak. Ia di datangkan dengan 3D glasses yang ringan, flexible, tak payah guna bateri or rechargeable dan berwarna-warni plak designnya.



Dual Play
Ini sesuai untuk kaki gamers. LG Cinema 3D Smart TV ni mempunyai 2 skrin berbeza (split screen) apabila kita hidupkan functionnya. Kita boleh 2 permainan dalam satu masa yang sama. So tak payah susah-susah nak berebut untuk main game kan.


Magic Remote
Ia di panggil remote ajaib kerana mempunyai pelbagai function yang menyenangkan kita apabila menonton Cinema 3D Smart TV ni. Dengan satu gerakan mudah dan complex commands, kita boleh menukarkan channel or function yang lain. Ia juga ada wheel seperti mouse yang boleh kita tolak ke atas dan bawah dengan mudah sekali.


2D to 3D
Ini yang paling aku gemar ni. Di sebabkan aku ni dah biasa tengok filem dalam HD dan 3D so bila tengok filem 2D tu rasa cam tak best plak kan. Dengan ada function ni, kita dapat menukar apa juga filem 2D yang kita tonton tu to mode 3D. Hah ko harusnya semuanya jadi clear dan cantik. Memang boleh terpukau dibuatnya kan.


Actually itu baru sket je features yang aku minat dengan LM6700 Cinema 3D Smart TV ni, ada banyak lagi features yang menarik seperti boleh Skype, boleh online macam facebook, twitter, youtube, boleh Universal Search dan ada juga content unuk K-Pop Zone. Kan ke hebat tu kan.

Ia di datangkan dengan saiz 42” (RM4,499), 47” (RM5,999) dan 55” (RM10,999)


Eh lupa plak nak bagitau yang LG Cinema 3D Smart TV ni ada jugak WiFi built in,Camera Ready (Built In), HDMI, Intelligent Sensor, USB,Clear Voice II dan juga 4 jenis pelbagai warna 3D glasses ye.

Extended Smart TV eco-system : Easy to Use, Connect Share and Enjoy with more contect and applications


Untuk korang yang still tak faham or not sure dengan function dalam LG Cinema 3D Smart TV ni korang boleh check it out kathttp://www.lg.com/my atau hubungi 1800-822-822 untuk maklumat lanjut.

Life’s Good dengan Cinema 3D Smart TV.

Memang rasa smart sangat lah. Really enjoy the awesomeness!


p/s : Korang, klu rasa best entry ni plz Like or retweet or share ye thks tau...



5 comments :

Myvitrd said...

Good luck ye.. TV LED 42" menanti tu.. Terbaik..

Matjoe said...

terbaek la produk LG. happen event korang ni

Unknown said...

wah!! bestkan 3D ni! rasa macam nak angkat sebijik je bawak balik

AJ said...

good luck ciklily..cantik2 gambar yg diambil..kalau bukan kerna kat rumah dan ada 2 tv, mungkin boleh pertimbangkan tv baru ni...

Unknown said...

bestnya kalau dapat