Thursday, October 4, 2012

Malu Nak Cakap, Tapi Licin Dengan Veet


Hi Korang,

Bab-bab yang dalam kain ni aku segan sket nak citer. Yelah takut korang cakap aku ni suka sangat mengarut. Tapi demi untuk kesihatan dan kecantikan aku citer sket je lah.

Rasanya ramai wanita ada yang problem tumbuhnya lebihan rambut di tempat yang tak sepatutnya. Jangan kata korang, aku pun ada gak tapi tak leh bagitau kat mane ye kang korang nak tengok plak. Ada yang aku pernah perasan tu, dia ada bulu kat area atas bibir kira cam misai gitulah. Dah lah putih, cantik tapi misai tu yang buat spoil plak. Cian kat dia tau.

So pernah dengar Veet?


Korang orang lelaki memanglah tak pernah dengar but yang perempuan ni cam ne? Mesti perasan kan. Kalau dalam iklan TV tu nampak perempuan pegang-pegang kaki sambil kain sutera lalu kat kaki hah itulah dia VEET.



Kata Ms Liew Wai Kuang, Pengurus Pemasaran Reckitt Benckiser Malaysia memberitahu para media pada media launching kat Hotel Maya baru-baru ni bahawa Veet ® adalah krim jenama ubat menghilangkan rambut  nombor 1 di dunia dengan lebih 80 tahun  pengalaman membangunkan produk penyingkiran rambut dan lebih 30 juta wanita di seluruh dunia menggunakan Veet setiap tahun. 

Beliau berkata: "Paling penting, sebagai jenama yang obat menghilangkan rambut terkemuka, kami memahami keinginan setiap wanita untuk mempunyai kulit yang cantik dan sempurna lancar tanpa perlu dan telah dibina reputasi kami dengan mewujudkan produk yang mudah untuk digunakan, bekerja dengan berkesan dan di atas semua, selamat ".



Penyelidikan pasaran telah menunjukkan bahawa wanita tidak mahu menunggu untuk rambut tumbuh terlalu lama sebelum mereka boleh mengeluarkan ia. Formula baru Veet ® 's berkesan membuang rambut sebagai pendek sebagai 1.5mm. Inovasi di sebalik formula adalah bahan aktif: Thioglycolic asid. Menggunakan teknologi KeraDerm berdasarkan asid Thioglycolic dan diperkayakan dengan pelembap seperti Sorbitol, Veet ® krim direka untuk bekerja lebih dekat kepada akar rambut untuk memberikan kelancaran terjamah untuk lebih lama, walaupun dengan rambut pendek sebagai 1.5mm.


Veet ® juga menghidrat kulit dengan Restor Hydro '™ sistem formula yang replenishes tahap kelembapan semulajadi kulit dan mengekalkan kelembutan pada kulit anda dengan meninggalkan ia supremely lancar.


Tengok betapa berkesannya Veet ni pada wanita seluruh dunia. Meh kita dengar plak apa kata 3 selebriti  ini iaitu Diana Danielle, Thanuja Ananthan dan Megan Tan tentang pengalaman mereka menggunakan Veet.


Diana Danielle berkata bahawa Veet ® adalah mudah untuk digunakan dan memberikan beliau keyakinan untuk berhadapan dengan orang ramai. "Sebelum menggunakan Veet ®, saya terpaksa untuk menggunakan pencukur dan lain-lain cara konvensional, tetapi selepas mencuba Veet ®, langsung tidak menoleh kebelakang lagi. Ia adalah mudah untuk digunakan, mudah dan yang paling penting, tiada perasaan yang berduri apabila saya menyentuh kulit saya. Saya berasa yakin dan selesa "kata pelakon yang manis dengan senyuman yang manis.


Thanuja Ananthan, bekas Miss World Malaysia, model profesional dan pengacara TV mengatakan bahawa Veet ® adalah perkara yang mesti ada dalam travel beauty bag beliau "Saya berjalan begitu banyak dalam kerja-kerja saya untuk menghadiri photoshoot, event dan TV appearances, jadi saya memerlukan sesuatu yang berfungsi dengan baik dan cepat dengan keputusan yang berkekalan. Veet ® membolehkan saya untuk mendedahkan kulit kelihatan licin dan sempurna yang kekal, "kata Thanuja.


Selebriti hos TV, Megan Tan mempunyai satu lagi sebab mengapa Veet ® adalah pilihan beliau. "Saya muncul di TV dan berjumpa dengan orang ramai. Jadi saya mahu kelihatan sempurna dan berasa selesa mengetahui bahawa saya mempunyai kulit yang besar dalam apa yang saya pakai, sama ada pakaian yang panjang atau seluar pendek, tanpa lengan atau tidak. Itulah sebabnya Veet adalah penting dalam rejim kecantikan saya, "katanya.

Ok its time untuk aku cuba plak,


Urut tangan dulu sebelum nak kena cabut bulu kan. Akak-akak ni di datangkan dari Ubud Spa kat Bangi. Wah dekat je dengan umah aku. So senanglah nak pi spa kan. Lama gak akak ni urut tangan aku, hilang bisa2 dan angin dalam badan ni kan.


Ok its time to cuba menggunakan product Veet ni. Yang aku guna Veet Wax Strip. Letak je kat tangan, urut 2-3 minit dan terus tarik. Lepas kena tarik tuh, bahagian kulit tu rasa sangat licin dan lembut je.


Yang ni plak si Zurie cuba buang bulu kat jari guna Veet Normal Cream. Lembut dan wangi plak tuh. Langsung tak de rasa sakit bila bersihkan.


Terima kasih Veet for this special experience. Lepas ni boleh lah buang apa yang patut kan. Hehehehhehe sukerlah..





17 comments :

Investigations in Mumbai said...

sempat gaklah aku explore Hospital Melaka ni. Sebagai seorang yang tak pernah langsung masuk hospital gomen memacam aku jumpa. Yang pelik, yang unik ermm apa-apa jelah

Wilma said...

Untungnya CikLilyPutih dapat jumpa dengan Diana Danielle, Thanuja Ananthan dan Megan Tan ^_^
Jealousnya...Huhuhu...

- zuriey - said...

best2..bawa balik rumah semua pakat nak guna

Alyza Fisol said...

sye suka guna veet...best...senang nk ilang bulu2 itu...hehheehe

boni kacak said...

adeh..tak tau nak komen apa..hahaha

Mr & Mrs Sallehudin said...

Tinggi jugak si Tanuja ni kan..
bile tgk mcm ada iras muka si penyanyi Nurul pulak.. hihihi...

Anonymous said...

produk ni sesuai utk lelaki x?
berapa lama pula tempoh untuk bulu tu tumbuh balik atau dia buang secara parmenant?

Nyue said...

Ok ke akk guna veet ni...nyue nk guna utk betis je..tp takut2..ahahahaha

nyue follower blog akk yg ke 871..hee

Earnic said...

Kalau ada yang saiz kecik senang sikit nak cabut bulu ketiak, ni semua besar. kena potong-potong dulu sebelum guna kat ketiak haha

Unknown said...

Veet memang terbaikk

Unknown said...

Farace fauziey .. Bergantung pada hormon ..byk rembesan hormon cepat la dy tumbuh balik ...btw ..veet memang best !

Unknown said...

Farace fauziey .. Bergantung pada hormon ..byk rembesan hormon cepat la dy tumbuh balik ...btw ..veet memang best !

Unknown said...

Farace fauziey .. Bergantung pada hormon ..byk rembesan hormon cepat la dy tumbuh balik ...btw ..veet memang best !

Anonymous said...

Kalo bulu kat ats area bibir tu kn .. kalo gune veet cream .. last2 nnty dy tumbuh blik x ? Ataupun mkin tebal ke

Anonymous said...

boleh guna untuk cukur kepala x?

Unknown said...

Assalamu'alaikum semua! Produck veet ini halal ke ya, nak tahu, sbb sy nak guna juga dan just nak bagitau veet ni x sesuai taruk dekat bahagian muka tau... jadi jgn gunakan kat muka lah ya... dan bagi yang beragama islam jangan dok pandai2 nak buang bulu2 yang di bahagian yang tidak boleh melainkan di bahagian ketiak dan di kemaluan sahaja ya! reminder for me too! orait bye semua Assalamu'alaikum.. bye

Tinsyaz said...

Senang. Tapi sayangnya tak sesuai dengan kulit