Sunday, January 8, 2012

Pelancaran Terhebat IPHONE 4S & IValue Plan Dari Maxis Kepada Pelanggan Setianya.

~Sponsored post for 48 hours, please scroll down for latest entries~


Hi Korang,

Aku dapat jemputan ke pelancaran Iphone 4S dari Maxis di KL Convention Centre hari tuh tepat pukul 12 tghmalam. Actually aku dah standby dari pukul 9 malam pada hari sebelumnya untuk menyaksikan sendiri betapa meriahnya pelancaran IPhone 4S ini.



Orang punyalah ramai beratur, rasanya sepanjang hall di convention centre ni, penuh dengan lautan orang ramai. Aku sempat juga bertanya salah seorang dari peminat produk Apple ni, katanya dia sanggup beratur dari pukul 6 petang lagi kerana terlalu minat sangat dengan Iphone 4S ni dan akhirnya dia mendapat no. 35 dari barisan yang teramat panjang tuh.


Rupanya aku baru tau yang pada masa yang sama, Maxis juga telah memperkenalkan device yang canggih  ni di Johor Bahru, Pulau Pinang, Kuantan, Kota Kinabalu dan Kuching. iPhone 4S boleh didapati di semua Pusat Maxis dan Rakan Eksklusif Maxis (Maxis Exclusive Partners - MEPS) di seluruh negara bermula Jumaat, 16 Disember 2011.



Apa yang mengagumkan mengenai IPhone 4S ini:-

iPhone 4S ini merupakan series terbaru dalam keluaran produk Apple yang paling hebat. Ianya merangkumi ciri-ciri yang canggih termasuklah cip dwi-teras A5 Apple untuk prestasi yang laju dan grafik yang menarik, fungsi kamera baru dengan optik yang di enhance dan resolusi video 1080p Full HD. Ianya di datangkan dengan iOS 5, sistem operasi mudah alih yang paling maju di dunia dengan lebih 200 ciri-ciri baru dan iCloud iaitu satu set perkhidmatan awan yang percuma yang berfungsi dengan iPhone, IPad, iPod touch, Mac atau PC untuk menyimpan kandungan data korang dalam iCloud dan menghantar kepada semua device secara automatik dan wireless. 


Oleh kerana sambutan penjualan Iphone 3G, 3GS dan 4 sebelum ini yang cukup memberangsangkan, sekali lagi Maxis memperkenalkan 4 pelan iValue yang baru kepada para pelanggannya dengan gabungan data mudah alih dan WiFi yang tertinggi sehingga 11GB membolehkan mereka menikmati Iphone 4S ni yang kaya dengan pelbagai ciri yang menakjubkan. Kebanyakan pelanggan setia maxis ini yang telah menjadi sebahagian daripada komuniti  iPhone Maxis dan juga telah pun menjadi yang terawal melanggan iValue plan ni dan seterusnya memiliki iphone 4s ni secara automatik


Sandip Das, Ketua Pegawai Eksekutif Maxis, menyatakan, "Mempunyai sebuah iPhone dengan Maxis merupakan satu pengalaman yang istimewa. Kami amat berbesar hati untuk membawamodel terbaru iPhone, iaitu 4S, kepada pelanggan-pelanggan kami, setelah membawa iPhonepertama ke Malaysia pada tahun 2009. Maxis terus menjadi peneraju dalam membawa telefon pintar kepada pelanggan, dan kami telah menawarkan pelbagai jenis sejak dua hingga tiga tahunyang lalu. Hasilnya di mana, kami sudah mempunyai lebih daripada 7.5 juta pengguna Internet mudah alih yang aktif.”

Meh refer kat jadual yang aku attach supaya korang boleh paham lagi iValue Plan yang Maxis tawarkan kepada para pelanggannya

Pelan iValue Maxis iPhone 4S
iValue 1
iValue 2
iValue 3
iValue 4
Komitmen Bulanan




Minit Tempatan Percuma
333
667
1500
2500
Data Tempatan Percuma
1GB
3GB
5GB
7GB
WiFi Percuma
4GB
4GB
4GB
4GB
SMS On-Net Percuma
200
400
600
800
MMS On-Net Percuma
20
40
60
80
Pelan iPhone 4S 16GB
12 bulan
1,750
1,650
1,250
1,150
24 bulan
1,450
1,250
500
FREE
Pelan iPhone 4S 32GB
12 bulan
2,050
2,000
1,600
1,450
24 bulan
1,750
1,600
800
350*
Pelan iPhone 4S 64GB
12 bulan
2,400
2,300
1,900
1,750
24 bulan
2,100
1,950
1,150
750

Antara tambahan baru pada iValue plan ni ialah :

peningkatan kuota data serta sambungan WiFi percuma sebanyak 4GB setiap bulan merentasi semua hotspot Maxis di seluruh negara. Dengan tambahan sambungan WiFi percuma, Maxis kinimenawarkan pelanggan peruntukan data mudah alih yang tertinggi. Untuk memeriksa hotspot WiFiyang terdekat, pelanggan boleh memuat turun aplikasi Maxis WiFi dari kedai App secara percuma.

Pelanggan juga akan menikmati pelan ansuran dengan kadar faedah 0% dan pelanggan-pelangganyang sedia ada akan dapat menaiktaraf kepada pelan baru yang menampilkan ciri-ciri data yang telah dipertingkatkan dan WiFi.


Apa yang untungnya bila melanggan dengan pelan Maxis ni, iPhone 4S yang baru ini datang denganaplikasi yang dibangunkan oleh Maxis. Antaranya adalah aplikasi Perkhidmatan Pelanggan Maxis,yang merupakan aplikasi perkhidmatan pelanggan syarikat telekomunikasi yang pertama yang terdapat pada iPhone di Malaysia. Dengan aplikasi ini, pelanggan Maxis boleh mengakses akaun mereka dan maklumat bil dengan mudah, melanggan atau membatalkan langganan kepadaperkhidmatan tambah nilai dan menghubungi Khidmat Pelanggan Maxis menggunakan saluranpilihan mengikut keselesaan mereka.

Ermm memang aku betul-betul kagum dengan iPhone 4S ni. Disebabkan telefon yang sedia ada ni pun dah mula buat perangai rasanya aku macam nak angkat jugak lah Iphone 4S ni.

Untuk korang yang minat dengan iPhone 4S ni, korang boleh check it out kat www.apple.com/iphone untuk informasi yang lebih detail lagi mengenai telefon nie

Bagi korang pelanggan setia Maxis atau pun baru nak berjinak2 dengan Maxis untuk nak beli Iphone 4S yang awesome nie, meh layari katUntuk maklumat lanjut mengenai www.maxis.com.my/iphone untuk nak tau lebih lanjut pasal harga dan pelan tarif Maxis nie




2 comments :

bicara mak dara said...

wahhhhh memang besttt lah kalau dapat sebijik hp tu hehe

Granite worktops said...

Hi there,i bought my iphone in italy.
Now when i try using it here inn India it wont work in itunes store or apps store What can i do?@!???