Thursday, January 5, 2012

Nak Cari Bilik Untuk Sewa?

Hi Korang,

Tengah duk surfing sambil bertweet2 kan, aku come across kat website ni iBilik. Hah ko hebat tak? Website yang menawarkan lebih 100,000 jenis segala jenis bilik untuk disewa samada untuk long term atau pun short term secara online. 


Boleh di katakan korang boleh search bilik sewa ni di merata tempat dalam Malaysia. Tak kiralah Perak ke, Sabah ke, Johor ke semuanya sudah disenaraikan. Ada jugak senarai yang digelar 'Hot Location', maknanya tempat-tempat yang paling dicari lah kan especially area KL lah kan. 


Eh bukan setakat bilik sewa je, ada jugak tempat-tempat macam apartment nak berholiday untuk weekend pun ada disenaraikan. Macam korang nak bercuti kat Port Dickson, search je kat Negeri Sembilan punya column then mesti kuar list bilik yang korang nak lah.


Kalau korang ada bilik nak disewakan pun boleh jugak ke website ni. Kene register dulu, then start advertise bilik yang korang nak sewakan tuh. Masukkan segala mak neka details yang penting kan. Sambil tu jugak korang leh baca review or testimonial orang-orang yang gunakan perkhidmatan iBilik ni. So senang sket korang nak refer kan, baik ke buruk ke. 

So apalagi meh check it out dan kalau korang ada kengkawan yang tengah sibuk nau cari bilik sewa tu, forwardkan je entry aku ni supaya senang diorg nak cari bilik untuk disewakan.





8 comments :

sarah mohamad said...

Saya pungg cari bilik untuk boifreng hari tuu memang guna website ni. HEHE Selain mudah.my IBilik adalah salah satu tempatnyaa! :D

Geng Borak said...

bilik kat putrajaya.. ada? hehehe

umiawadah said...

wah...senang kerja ni..klik sekali dapat semua...tq sebab share..baru tau nih..

hazman aka species1980 said...

inisiatif yang bagus nie..... selain bilik... homestay pun ramai jugak orang cari....tambah2x time musim cuti skolah

bicara mak dara said...

wahhhhhhhhhh site yg sangat berguna =)

cari bilik said...

cari bilik memang bagus!

nuruhusna said...

susah la nak cari bilik or umah kat kuala klawang jelebu.....da jenuh cari,tak jumpa pon....tolong carikan...

biliksewa.net said...

salam sis

nak share sket ni ye

kalau nak cari bilik sewa ke rumah sewa ke

lepas tu nak filter ikut gender, sharing mode, citizenship ke smoking ke.. boleh try ni

https://www.biliksewa.net/

nak jual rumah ke nak lelong rumah online pun boleh

free je