Thursday, October 27, 2011

DiGi Presents the HTC Sensation

Hi Korang,

Bila citer mengenai HTC Sensation ni, aku jadi tak menentu. Yelah satu-satu phone yang menjadi idaman aku kan. Tup tup masa aku pegi Buka Puasa dengan DiGi hari tuh,aku di beri peluang untuk review HTC Sensation ni selama 2 minggu. Wah seronok tak terhingga, celik mata je HTC Sensation sebelum tidur pun still nak main jugak dengan HTC Sensation kan.

Hah, teruk kan? Betapa aku jatuh cinta sangat dengan HTC Sensation ni. Dah meh aku citer sket tau sebab apa aku suka sangat dengan telefon ni.


1. Saiz Dan Designnya
Bagi aku saiznya mudah di pegang, just nice to hold. Tak de lah berat sangat pun tapi dia nipis (11.3mm). Screennya plak sebesar 4.3 inch. Walaupun warnanya hitam but designnya solid.(polimer + steel + aluminium) Cantik. Ada USB function so boleh charge dan transfer gambar terus ke laptop tau.


Application dalam HTC Sensation ni sangat mudah di fahami, very straight forward. Slide atas bawah pun laju je. Boleh buka banyak application dalam satu masa. Yang penting ANDROID!


Ini memang best. Bab social network ermm memang mantap. Facebook dan Twitter tip top. Memang terbukti. Update status atau upload gambar ke Facebook sekejap je. Lagi plak tengok Youtube langsung tak de buffering. 


Bila amik gambar tu tak yah tunggu lama, just snap dan view tak yah tunggu pun. Gambar pun cantik dan tak goyang pun. Very clear. Video plak HD so lagi lah cantik. 


Selain daripada Facebook dan Twitter, ada pelbagai application yang lain menyeronokkan jugak. Seperti ada arah kiblat, boleh tengok function Cuaca yang menarik, GPS jugak jelas dan up to date. Ada plak apps Mirror, sesuai untuk wanita2 cantik seperti aku ni kan yang suka sangat nak melawa je. Main game pun syok jugak.


Actually banyak lagi aku nak citer but ini pun dah cukup membuatkan aku terpukau dengan HTC Sensation. Walaupun harganya di pasaran lebih kurang RM1,799 tapi ini tak membuatkan aku patah semangat untuk mendapatkan nya.

Kalau korang tak de teman atau selalu keseorangan, HTC Sensation ni memang sesuai menjadi peneman di kala boring. Memang 'Teman Setia Anda' lah.


Now DiGi tengah buat tawaran HTC Sensation dengan harga murah  lagi berpatutan. Rasa-rasanya aku mampu untuk memilikinya. Ada pakej untuk setahun dan 2 tahun.

So meh check it out kat website nie : http://www.digi.com.my/internet/smartplan/smartplan.html

Terbaek lah DiGi!


1 comment :

hazman aka species1980 said...

nak pinjam tepon nie seminggu ...hehehehe