Tuesday, January 15, 2013

Makan McDonalds Prosperity Burger Bererti Derma RM1 Kepada Badan Kebajikan


Hi Korang,

Orang Malaysia ni kalau bab derma-derma ni memang no. 1, asal ada orang datang mintak derma kasi je RM1 kan. Baik orang Malaysia ni.


So apa kata korang menderma sekali di kempen ‘McDonald’s Prosperity Gives Back‘ yang bakal di adakan pada 19hb dan 20hb Januari 2013 ni nanti. Alah weekend ni je pun.


Kalau 2 tahun lepas, cuma 10sen sahaja pihak Mc Donald derma bagi setiap biji Prosperity Burger yang di jual dan tahun ini mereka meningkatkan jumlah derma kepada RM1 bagi setiap biji burger yang dijual.


“McDonald’s has always stood by giving back to those in need and bringing benefit to local communities in all our operations worldwide. Throughout our 31 years in Malaysia, we have undertaken many community outreach initiatives that have benefited various communities. Prosperity Gives Back marks the first 2013 community initiative by McDonald’s to touch as many lives, as far reaching as possible across the nation,” kata Ms Sarah Casanova, Managing Director of McDonald’s Malaysia and Regional Manager of McDonald’s Malaysia & Singapore semasa media briefing last week di Mc D Mutiara Damansara yang sempat aku hadiri.


PROSPERITY bermakna 10 nilai-nilai mulia yang dipegang iaitu Happines, Friendship, Love, Satisfaction, Peace, Abundance, Sharing, Family, Affection and Joy.


Beberapa orang Selebriti Malaysia seperti Phat Fabes (FlyFM), Leya (HotFM), Nicholas Ong (OneFM), Julie Woon, Chelsia Ng dan ramai lagi akan menjadi volunteers atau sukarelawan pada 2 hari tersebut di Mc Donald Kota Damansara sebagai tanda sokongan mereka pada kempen ‘McDonald’s Prosperity Gives Back‘.

Pada mulanya kempen ini di jalankan pada 2011, sebanyak RM286,000 di kutip dan di agihkan kepada 44 badan kebajikan dan dalam tahun kedua sebanyak RM395,828.80 di kutipkan dan di agihkan kepada 52 badan kebajikan dan tahun ini pihak Mc Donald berharap hasil kutipan tahun ini akan dapat diberikan kepada lebih daripada 60 buah badan kebajikan di seluruh Malaysia.




Caranya?

Beli je Prosperity Burger tak kisah samaada ayam atau daging dan secara automatiknya RM1 telah pun di dermakan kepada badan kebajikan tempat korang beli burger tu tadi.


Mudah kan.

Alah sekali sekala menderma apa salahnya. Bukan luak pun RM1 tu kan. Sekali korang menderma RM1, lebih dari RM1 korang di limpahkan rezeki.


Kalau nak tau more info, Log on to www.mymcd.com.my/prosperity to read stories of true ‘PROSPERITY’ shared by our fellow Malaysians.

Find out more about McDonald’s Prosperity Gives Back Campaign and the Prosperity Burger on http://www.facebook.com/My.McDonalds

Jom ke Mc Donalds pada 19 dan 20hb Januari ni tau!




5 comments :

Keknis said...

Hanya prosperity yg dijual pada weekend ni je ke yang dikira untuk derma? Boleh beli dekat mana2 mcd ke? Huu.. Dap nye prosperity :)

mekjangok said...

mmg den suko mkn mcD nih...hehehhe..sambil mkn,sambil wat pahala...alhamdulilah..

boni kacak said...

:)

hazman aka species1980 said...

burger prosperity nie kalu daging je best...amik ayam punya kureng skit...

Cik Yut said...

Sedapnya nengok burger ni....
Nasib dah kenyang dah