Saturday, August 18, 2012

Manusia Tak Guna!!

Hi Korang,

Petang semalam ada pembakaran terbuka yang amat teruk berlaku dekat dengan rumah aku. Asap hitam yang gelap lagi maha pekat. Takut dibuatnya.

Meh tengok ni.

Ishkk ni dari level rumah aku ni

Kalau tengok dengan mata, memang dah dekat sangat dengan rumah aku ni

Bomba datang berlumba-lumba

Bomba tengah sibuk duk padamkan api time ni. 


Even bomba sampai 2 biji kereta datang nak padamkan api ni pun tak cukup untuk menampung kemarakan api ni kan.

Memang tak baik betul orang yang mulakan pembakaran terbuka ni kan. Kecian orang sekeliling yang suffer. Kalau terbakar rumah diorg ni cam ne? Siapa nak bertanggungjawabkan.

Dasar manusia tak de otak!

Aku kalau dapat orang tu, siap lah kan. Aku kerjakan cukup-cukup tau.





7 comments :

Marya Yusof said...

As salam Cik Lily,

Uiiisshhh....bahaya nye... hitam gile asap tu... elok2 org semua mesti dah tukor langsir baru tak pasai2 bau asap... apa2 pun nasib baik xde kemalangan jiwa ek...

Dikesempatan ini Marya & keluarga ingin mengucapkan salam lebaran... Mohon maaf jika ade salah & silap... Taqabbalallahu minna wa minkum...

Insya'ALLAH, Marya akan ke udara lg pd 3 Syawal nnt di MHI TV3... Kalau sempat tontonlah ye :))

CikMai said...

dasyatnyeeee..

miss chillax said...

bahayanya! jaga diri baik2 :)

http://misschillax.blogspot.com/2012/08/selamat-hari-raya-eid-ul-fitri-2012.html

boni kacak said...

siapalah yang cerdik pandai sangat tu???

Sop said...

iks iks x patut..
macam mana boleh dorang bakar kat situ?

Fazrol said...

org yg selfish tue.. pk diri sendir ja..
ganas clp nak ganyang org..

Ma'am IEDA said...

perrrghhh... giler lah orang tu! bleh kena dakwa cam ni... huhuuu