Saturday, June 13, 2015

Zahid Mulakan Semula Kerjaya Nyanyian Bersama Wonda

Hi Korang,

Info terkini yang di hujung minggu ek

Peminat kopi semestinya memlilih Kopi Wonda sebagai pilihan terbaik untuk memulakan semula hari mereka, tetapi tidak ramai yang mengetahui bahawa Kopi Wonda juga bakal menghidupkan semula kerjaya nyanyian salah seorang juara Akademi Fantasia.


Sejak memenangi musim kedua rancangan realiti TV berkenaan iaitu pada tahun 2004, dengan lagu popularnya yang berjudul 'Milikku', Ahmad Zahid Baharudin, atau lebih mesra dengan panggilan Zahid AF2, jarang tampil dengan aktiviti nyanyian. Beliau pernah mengeluarkan dua album yang mendapat sambutan baik daripada pendengar serta beberapa single, tetapi beliau memberi lebih tumpuan kepada kerjayanya sebagai penyampai radio di ERA fm sejak 2012, dan juga isteri serta anak.


Minat Zahid dalam bidang nyanyian yang amat mendalam, membuatkan beliau mengambil keputusan untuk meneruskan kerjaya nyanyian yang telah lama ditinggalkan. Bagi mengubati kerinduannya untuk kembali ke pentas muzik, Kopi Wonda tampil sebagai penaja untuk menerbitkan dan mempromosikan single terbarunya berjudul 'Biasa' sebagai sebahagian daripada aktiviti kempen ‘Mulakan Semula' ini.


Kata Zahid, “Saya tidak sabar untuk membuat penampilan semula dan kembali bertakhta di hati peminat saya seperti mana yang pernah saya lakukan pada tahun 2004 yang lalu. Kali ini, saya bakal tampil dengan single terbaru 'Biasa' yang ditulis oleh DJ Fuzz. Saya berbesar hati kerana berpeluang bekerjasama dengan Kopi Wonda untuk menghidupkan semula kerjaya nyanyian saya dan saya berterima kasih kepada mereka kerana sudi bersama saya dalam tempoh yang sangat mengujakan dalam hidup saya ini. Terima kasih juga kepada pihak Astro Radio yang membuka jalan untuk saya menempah kerjaya sebagai seorang penyampai radio”.


Faktor utama Kopi Wonda tampil untuk menaja Zahid adalah disebabkan kesungguhan dan komitmen beliau untuk kembali ke pentas nyanyian selepas empat tahun bertugas sebagai penyampai radio.


Beliau turut menambah, 

“Jenama minuman ini kagum dengan sikap profesionalisme, kesungguhan dan ketekunan Zahid untuk masuk semula ke gelanggang muzik tempatan setelah menyepi hampir sedekad. Kami amat berbangga dapat memainkan peranan dalam meletakkan semula Zahid di pentas nyanyian. Kita juga tahu bahawa Kopi Wonda dan penyanyi yang berbakat ini memiliki kualiti istimewa yang membuatkan peminat sentiasa mahukan lebih lagi daripada kerjasama ini.”

Zahid didorong untuk kembali menyanyi oleh keluarga, teman dekat dan juga peminat, yang turut menggesa beliau untuk mengeluarkan 'single' terbaru. Kini, dengan 'Biasa' yang sudah bersedia untuk mendaki tangga carta, rancangan masa depannya adalah untuk mengeluarkan lebih banyak lagu serta mengadakan siri jelajah ke beberapa lokasi terpilih.

'Single' terbaru Zahid dan video muziknya akan membuat penampilan di stesen radio dan televisyen tidak lama lagi.

Kopi Wonda menawarkan rasa segar kopi seperti baru dibru dengan tiga perasa – Asli dan Mocha yang mengandungi lebih 50% biji kopi Arabica, serta Latte. Kopi Wonda boleh didapati di semua rangkaian runcit utama, pasaraya besar dan kedai serbaneka seluruh negara.

Untuk maklumat lanjut, layari permanis.com.my.

No comments :