Friday, June 26, 2015

Buka Puasa Beramai-Ramai Memang Seronok

Hi Korang,

Biasalah bila puasa di perantauan ni cam ni. 

Kalau tak de jemputan buka jawabnya buka kat hotel sengsorang jelah kan hahahhaha

ayu je anak dara buat keje kan

Semalam, kawan aku Cikgu Mariana tu jemput datang umah untuk buka puasa. Aku pun ok jelah sebab tak de apa nak buat kan.

Sesampai je umah dia, dah ramai orang. Ishk kenapa pulak ni kan.

Rupanya ada majlis berbuka beramai-ramai bersama anak murid dia sempena harijadi anak dia tuh kan. Dah lah aku tak bawak apa-apa pun kan, ishkk segan pulak di buatnya. Diorang ni dah pakat-pakat buat potluck rupanya. So sumbang tenaga jelah, tolong dia siapkan makan jelah settle.

cikgu masak siput sedut ni, ya ampun marbeles

roti jala warna warni

sedap kan, roti jalan bersama kari ayam

birthday cake minion comel

Mewah kan makanan, itu baru sket je. Aku tak sempat nak snap gambo-gambo makanan ni lah.

ramai kan, seronok

melambak-lambak makanan kan

Meriahkan berbuka beramai, seronok lagi dapat makan macam-macam. Siap ada birthday cake lagi.

Ermm Alhamdulillah..


Terima kasih tuan rumah ye, semoga di murahkan rezeki yang lebih banyak lagi...




4 comments :

Siti Rohaida Yusof said...

sesekali makan beramai-ramai cenggini memang la best...tu yang makin berselera tu...hehe

Farah Waheda Wahid said...

buka puasa ramai-ramai memang menyeronokkan...kak ly kita bila pulak nak buka puasa sesama nih? ha ha ha...kesian i is tau...buka puasa pandang muka Ash jer...ihikss...

budoxe lee said...

pergh~
meriah nya~
best buka posa ramai..
xsabo nk blk kg

hazman fadzil said...

wow.... tertarik betul aku dengan roti jala yang colorful tu.... hijau kuning lagi