Friday, June 19, 2015

Buka puasa Dengan Sandwich Sedap Di Madam Kwan's

Hi Korang,

Siapa suka makan kat Madam Kwan‘s, sila angkat tangan yehaa!


Kalau aku pi makan kat Madan Kwan’s mesti makan nasi lemak, nasi Bojari dan rendang daging yang awesome tuh. Memang terangkat wei, sedap benau kaedahnya.




cantikkan mural gambar dia

Aku sempat ke restoran Madam Kwan's di outlet Sunway Piramid. Cantik jugak tempat ni sebab mengadap Sunway Lagoon kan. So dapat cuci mata sket kan hehehhe

Tapi kali ni berbeza sket menunya


Madam Kwan's mencipta tiga jenis sandwic berdaging yang mudah dikunyah dan lazat yang cukup sesuai untuk berbuka puasa dengan kombinasi sempurna protein, sayur-sayuran dan karbohidrat menerusi edisi terhad sandwic baru Rendang Daging, Kari Ayam dan Daging BBQ.

Sandwich daging

Sandwich ayam

Sandwich rendang daging

Setiap sandwic mengetengahkan roti sandwic ciabatta bermentega yang dipanggang sedikit, disertai kubis iceberg, hirisan tomato, hirisan bawang, kubis coral merah dan timun segar namun isi kandungannya yang membuatkan ia benar­ benar istimewa.

Sandwic rendang daging disediakan dengan resipi tradisional istimewa Madam Kwan's yang disertai perasa termasuk serai dan kerisik manakala versi daging BBQ terdiri daripada 200gm daging cincang berperisa yang dipanggang dan disalut sos berperisa salai istimewa milik restoran berkenaan.

Sandwic kari ayam pula disediakan dengan 200gm daging cincang berperisa yang dipanggang, disalut dengan sos kari berkrim Madam Kwan's yang menyerlah dengan beberapa rasa seperti kelapa, kunyit dan bunga kantan.

Promosi istimewa Ramadhan berlangsung mulai 17 Jun sehingga 16 Julai dan berharga RM24.90++. Setiap sandwic didatangkan dengan jejari kentang goreng dan satu jag sirap bandung.


"Setiap sandwic mengetengahkan sesuatu yang saya cipta secara peribadi dan gemari dan saya benar-benar teruja untuk melihatnya dihidangkan menerusi cara baru yang unik persembahannya namun rasanya tetap tradisional," kata pengasas jenama berkenaan, Kwan Swee Lian, atau Madam Kwan sebagaimana dikenali dalam kalangan peminat makanan.


Ketua Pegawai Eksekutif syarikat, Datin Maureen Ooi berkata,"Setiap sandwic adalah gabungan kepakaran Madam Kwan's melibatkan rempah Asia dan perasa Malaysia dengan roti klasik ltali yang sesuai untuk berbuka puasa kerana ia mudah dimakan, penuh dengan perisa dan tekstur, yang dihidang dengan saiz yang tepat."

Hah makan sampai tak henggat hari tuh, dalam setiap sandwich tu isi dagingnya semua tebal-tebal dan berperisa sangat, kira macam juicy lah. Lazat. Rasanya kalau makan sepotong pun dah kenyang sebab portionnya boleh makan berdua.

Menu sandwich special ni boleh didapati di semua restoran Madam Kwan's yang terletak di Suria KLCC, Pavilion KL, Mid Valley Megamall, Bangsar Shopping Centre, pusat beli-belah One Utama, Empire Shopping Gallery, Sunway Pyramid dan pusat beli­ belah Alamanda.

nasi lemak

rendang ayam

sepinggan nasi lemak yang menggiurkan

nampak tak nasi bojari? awesome sungguh

Selain daripada tuh, kitaorang dapat rasa jugak signature dish di Madam Kwan's ni iaitu nasi lemak dan nasi bojari termasuk dengan lauk-lauk istimewanya iaitu rendang daging, sambal udang petai dan memacam lagi.

Hah makan sampai tersandar-sandarlah orang kata kan

inilah Madam Kwan's, comel kan orang nya. sempat bergambar lagi wokeh

So apa tunggu lagi, meh la ke Madam Kwan's ek kalau korang tak tau nak makan apa lagi kan hehehehhe


2 comments :

Diana Rashid said...

restoran nya nampak selesa..saya suka la kedudkan meja dia tu..kat tepi je..

hazman fadzil said...

Kalau pegi Madam Kwans memang kuetiow goreng atau Nasi Bojari akan jadi pilihan....tapi bila tengok sandwich tu pun menarik gak...portion dia besar mesti kenyang makan tu