Monday, March 5, 2012

Super Blogger Di Digi Fandroid Day


Hi Korang,

Dapat lagi invitation dari Nuffnang untuk ke DiGi Fandroid Day di D’House Digi HQ kat Subang Hi-Tech. Di sebabkan aku tak tau langsung nak ke sana, so aku dah upah GPS bergerak + bercakap blogger Putra87 untuk convoi dari Putrajaya. Hah cam cam sekali okeh.




Sesampai je, dah ada blogger lain yang tiba seperti Madammondoq, Jejai, Adameben,Uzair,  Isscac, Jackei dan Ben. So apa lagi bercamwhore kejap sebelum breakfast. The tarik sangat terbaik dan jugak  karipap, banyak jugak aku sapu kan.



Sementara menanti tetamu agung yang lelain (blogger yang lambat) ktorg sempatlah pi usha segala jenis smartphone yang ada kat situ. Semuanya Samsung, SII lah, Nexus lah, Note lah and ntah apa jenis aku pun tak tau lah.  Bergambar jugak lagi dengan diorg ni. Seronok.


Then acara pun di mulakan dengan MC Mark. Kata dia kene warming up dulu sebelum dengar talk. So ktorg dibahagikan into 5 group untuk main Ninja Fruits. Hah ko dah lah tak tau apa tuh Ninja Fruits then main plak dengan Samsung Tab 7.7 tak ke tergagap di situ. Terbahak-bahak bebudak ni gelak2 team yang kalah termasuk team aku kan. Hehehehehe memang kelakar.


So ktorg di perkenalkan dengan 3 speaker which is Mr Su Lin from DiGi memperkatakan tentang ‘DiGi Network for Future’ then ada Mr James Yeang  dan Google Malaysia menceritakan tentang function terbaru Google dalam Samsung Nexus dan akhir sekali Mr Leonard Kee from Samsung Malaysia yang menunjukkan phone or tablet yang terbaik masa kini. 

Semua details yang speaker ni cakap aku tak berapa nak faham so agak payah nak citer dengan korang but Tech Blogger ada sekali dalam session ni bersungguh-sungguh menanyakan soalan-soalan yang menggunakan IT Term/jargon yang buat aku kagum lah. Maklumlah mak kan buta IT sket noks.


Abis je speaker ni citer-citer dengan ktorg, sekali lagi MC Marks bagi peluang kat ktorg melawat DiGi HQ ni. Woi beso ooo penat gak jalan, naik tangga turun tangga, masuk sana sini, sempat jugak tengok cam ne DiGi Customer Service beroperasi. Gerekk seh, ada mesin urut untuk hilangkan stress diorg ni.


Bila dah penat jalan tuh, trus je meluru kat tempat lunch yang dah disediakan. Walaupun simple but sedap especially udang goreng tepung tuh, krang krung aku bedal sambil borak-borak dengan diorg nie. Amik-amik gambo bagai kan.


Memang banyak info dan ilmu yang aku belajar dalam event ni. Memang yang pelik-pelik mengenai technology akan datang pun aku dah tau dah.


Congrats ti Nisa Kay sebab dapat Samsung SII dalam tweet contest masa event berlangsung. Aku? just dapat pegang je.. khakahkahka


Anyway thanks to DiGi dan Nuffnang for this great invitation. Sangat best walaupun tak dapat goodies bag but ilmu yang dibagi tuh terbaekk ooo

CLP notes : Dah terasa cam auntie-auntie dah coz tak pandai IT kan. Kata Mr Big auntie with tablet yang ada FB dan tweet2 je.. Sedey oooo

Gambo cilok kat blog NisaKay dan Issac Tan. Thks guys.


20 comments :

bicara mak dara said...

wahhhh bestnya Nisa Kay dapat samsung s2 tu kan..

Myvitrd said...

Wah memang meriahlah... dapat pegang S2 pun dah ok dah.. hehehe

Isaac Tan said...

woot woot! terbaik la chilling with you guys at an event. :) may there be more fun times XD

hazman aka species1980 said...

HQ DIGI nei memang gempak kan ....

madammondoq said...

banyak lagi gambor u kat blog i kak.. ;)

loolathelover said...

bestnyaaaa dpt pegang pun jadi lah hihihi

sW33tdARLiNG said...

giler best dapat enpong tak pepasal kannn....

Cik Nurul said...

wah best tu.. Untunglah cik lily.. hehehe ;)

Rawlins GLAM said...

Bestnyer
Sedey tak dapat hadir sebab ada komitmen kerja
Kalau tak, boleh bercam whore ngan Ms Lily and Mr Big

AJ said...

wah,meriah..kalau edenpi ni sure edenpun tak menang...phone eden takble antar tweet

Cik Lily Putih said...

@mak dara
itulah rasa sangat cemburu tau

Cik Lily Putih said...

@Myvirtd
dapat pedang pun jadilah nak beli tak mampu kan

Cik Lily Putih said...

@Issac
yes, next time we seat together again ye

Cik Lily Putih said...

@Hazman
memang pun siap ada krusi urut lagi tau

Cik Lily Putih said...

@madam
sesungguh akan ku cilok secepat mungkin ye

Cik Lily Putih said...

@ella
itulah, janji pegang dah lah

Cik Lily Putih said...

@amy
hehehhe itulah rezeki

Cik Lily Putih said...

@Cik Nurul
untung dpt pegang je hehehhe

Cik Lily Putih said...

@Rawlins
alah tak per byk lagi event akan datang ye.. nanti join tau

Cik Lily Putih said...

@Eyriqazz
bukan hp ko sama cam hp aku ke? tak leh nak tweet sebab tu tak menang kan khakahkahkah