Monday, March 12, 2012

Hobi Baru Lagi

Hi Korang,

Selain dari bela ikan emas gangster dan udang galah si penunggu gua, aku dah tambah lagi koleksi pet yang baru.  Alah baru je berjinak-jinak dengan menda alah yang comel ni.

So memperkenalkan

Kak Jemah

Acai

Yup, 2 ekor kura-kura yang aku baru beli dari Pasar Pudu hari tuh. Memang comel dan murah plak tuh. Seekor dalam RM4.50 je.Murah kan. Mr Big siap beli rumah untuk diorg ni. 

Bermulalah penambahan kerja aku lagi kat umah iaitu bagi budak berdua ni kan. Senang je satu hari 2 pallete je makanan dia. Air plak cuma tukar seminggu sekali je.

Macammana aku leh tau yang mana satu jantan dan yang mana satu betina kan. Ermm aku siap belajar dengan orang yang jual tuh. So senanglah kan, nak kenal nanti bila dah beso.

Ermm nanti aku citer lagi pasal si gangster dan penunggu gua ek

Chow...

CLP notes : Comey tak nama diorg? Comey kan

11 comments:

Ma'am IEDA said...

Popular sungguh Kak Jemah ni kan... hehee

♥MAMASYAZA♥ said...

wahhh boleh join ngan en. abah ni. kat umah ada 14 ekor ikan laga. bosan akak bila tgk en. abah dok cakap dgn ikan

Hazey said...

Babe,
Jom terjah blog I, join contest give away by Penmerah.com (I tag you ni)
http://penmerah.com/megagiveaway-by-penmerah-com/

Btw, share la nanti session brainstorming kat kite semua.. leh menuntut ilmu sama-sama ya..

KiD said...

yang depan tu betina yang belajang tu jantan..

kita memperoleh mata yang pertama.. hurray!!!

hazman aka species1980 said...

Beb.... terus aku teringat citer CINTA KURA-KURA beb... ( best dan kelakar gak )

Cik FaRiZaM said...

ooo baru tahu kak jemah ni sapa....ingat kan org td ..yg besar warna hijau tu apa????tahi ke???

CikLilyPutih said...

@Ma'amIEDA
itulah sampai jadi ikutan

CikLilyPutih said...

@Mamasyaza
ok ye ke? meh join sekali.. best ooo

CikLilyPutih said...

@Hazey
ok beb. akan ku join giveaway tuh

CikLilyPutih said...

@Kid
aaa salah. potong 10 markah

CikLilyPutih said...

@Hazman
nampaknya kenelah aku download untuk tgk citer tu kan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails