Tuesday, November 25, 2014

HOTEL QUICKLY Mobile APP, Senang Book Hotel Saat-Saat Akhir Sebelum Bercuti

Hi Korang,

Aku selalu kena masalah cam ni, sebab Mr Big suka sangat plan holiday last minit.


Tak kiralah cuti panjang ke weekend gateway pun kan, bila dia rasa boring je terus ajak aku pi berjalan kemana-mana tanpa planning at all. Sudah bila pi ke tempat tuh, cari-cari hotel penuh plak kan. Jawabnya balik je lah. Tak pun bayar je harga bilik mahal sebab walk in je.

Kalau selalu cam tu boleh koyak poket ooo..


So baru-baru aku dapat tau mengenai mobile app Hotel Quickly ni.

Actually Hotel Quickly ni menawarkan perkhidmatan last-minute hotel booking untuk mereka yang suka sangat plan last-minute travel dengan diskaun sehingga 28% lebih murah daripada harga asal bilik hotel yang dipilih melalui tempahan secara online.


Direka untuk membantu korang mencari tawaran terbaik bagi tempahan hotel saat akhir, aplikasi percuma ini termasuklah ciri-ciri baru seperti reka bentuk semula yang ketara, pemandu hotspot tempatan di bandar-bandar utama, serta pembayaran penuh menerusi PayPal dan TrustYou platform. Ciri-ciri baru adalah menjadi sebahagian daripada misi HotelQuickly untuk menjadi yang terbaik app mudah alih yang menjimatkan masa dan wang dengan menawarkan tawaran dinamik di hotel yang terbaik di Asia Pasifik.



“We believe spontaneous travel enriches people’s lives, and our goal is to make last minute hotel booking be fast and rewarding. We want to bring people last-minute, high-quality hotels with great deals to help bring the spontaneous travel experience to anyone with a cell phone,” kata HotelQuickly Co-Founder and CEO, Mr. Tomas Laboutka di media launch baru-baru ini.

So dah sedia ke untuk bercuti dengan HotelQuickly?

Of course lah sudah kan!



Semua hotel yang dipilih oleh HotelQuickly dan diberi nilai mengikut 3, 4, dan 5 bintang dan disenaraikan di aplikasi ini. Hanya 10 tawaran terbaik akan ditunjukkan kepada pengguna pada malam yang mereka pilih, berdasarkan penilaian hotel dan kadar diskaun paling tinggi, menjimatkan masa korang untuk scroll satu persatu kan.

Antara 4000+ hotel terbaik di rantau ini, di antara yang menjadi pilihan termasuklah Best Western Premier Dua Sentral, GTower Hotel, Prince Hotel & Residences dan Wolo Bukit Bintang.

Ermm sukalah tuh kan.


Ni aku tunjukkan bagaimana nak gunakan Hotel Quickly Mobile App ni ek.

1. Download dulu Hotel Quickly App ke smartphone atau tablet korang. Kalau guna Iphone download kat iOS Store dan Android boleh guna Play Store.

2. Cari Hotel Quickly App dan tekan download


3. Register segala details yang di kehendaki secara FREE. Alah korang taulah nanti.

4. Once dah register, dah boleh guna terus dah Hotel Quickly App ni.

5. Pilih lokasi percutian korang yang last minute tuh, kalau korang perasan harganya memang betul murah daripada biasa.

6. Hah teruslah book dan pi bercuti ek

Untuk pembaca setia blog CIK LILY PUTIH yang setia lagi baik ni.

Hotel Quickly dengan baik hatinya nak berikan discount untuk korang ek.


Korang just masukkan code : HQLILY untuk redeem 10& discount under the ‘Credits’ tab. Untuk korang refer klik kat (http://www.hotelquickly.com/m/lily) (shorten link: http://goo.gl/gimGY3)

Kemudian just bayar balance duit bilik dengan credit/debit card atau pun paypal untuk confirm ek.

Bagi aku, bagus jugak ada app sebegini. Bukan apa, bukan saje kita dapat untung malah pihak hotel pun untung jugak coz dapat jual bilik yang kosong kan. So kira macam win-win situation lah.


Aplikasi HotelQuickly boleh di gunakan di dalam 6 jenis bahasa dan boleh di dapati di Australia, Cambodia, Hong Kong, Indonesia, Laos, Myanmar, Macau, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Taiwan, Thailand dan Vietnam.

So apa lagi, cer-cepat download Hotel Quickly Mobile App ni ek, untung-untung dapat pi bercuti kat kemana-mana korang suka tanpa fikirkan ada bilik hotel ke tak untuk tidur ek.

Thanks Hotel Quickly for the invite.

5 comments :

FarahFerraDotCom said...

Wahh bagus la app nie.. thanks 4 sharing. Skrg jugak nk download...=D

Ann said...

woww..menarik ni...skrg jugak download:)

hazman fadzil said...

whoaaa.... ada apps baru untuk promo harga murah bilik hotel...bagus nie... jap lagi nak install laaa

JunAina said...

Di hujung jari je sambil drive ke tempat yg dituju boleh terus booking bilik.

Suria Amanda said...

Jom ramai2 download apps hotelquickly nih....boleh membantu di saat akhir...