Sunday, June 29, 2014

Press Conference Drama ‘SELUDUP’ dan UJIBAKAT Terbuka Kepada Anda

Hi Korang,

Last week sempat aku hadiri majlis sidang media drama aksi terbaru ‘SELUDUP’ terbitan Mastermind Group Sdn Bhd dan Astro Malaysia. 


Drama penuh aksi yang bakal memulakan penggambaran pada pertengahan Julai ini mendalami isu perdagangan haram barangan seludup di negara ini. Siri ini adalah hasil idea seorang ikon serba boleh industri televisyem, Jehan Miskin yang merupakan Penerbit Eksekutif Mastermind Group Sdn Bhd.

Ok serba sedikit synopsis drama SELUDUP ni ek

SELUDUP diilhamkan daripada kesedaran yang semakin meningkat di kalangan masyarakat mengenai perdagangan haram barangan SELUDUP, tiruan dan cetak rompak yang telah menjadi isu sosio-ekonomi di negara ini dan menjejaskan pendapatan, keselamatan dan kualiti hidup masyarakat. Drama ini berlatarbelakangkan situasi ekonomi semasa di mana naratifnya menceritakan tentang kesungguhan seorang lelaki biasa dalam mencegah jenayah daripada mengancam keamanan kampungnya. Skripnya berkisar tentang protagonis iaitu Amran – seorang lelaki muda daripada sebuah perkampungan nelayan kecil dan usahanya menentang sindiket penyeludupan yang menggunakan nelayan di kampung tersebut untuk menyeludup barangan melalui perairannya.


Di antara para pelakon utama bagi drama ini adalah Syafie Naswip, Tiz Zaqyah, Jehan Miskin, Pekin Ibrahim, Namron, Raja Ilya. Semuanya aku minat dan first time jumpa tau, ermm teruja sungguh dibuatnya.


Apa lagi, jangan lepaskan peluang untuk bergambar. Group photo bloggers bersama para pelakon dan Jehan Miskin gak tau. 


Dalam sidang media berkenaan, Jehan Miskin memberitahu media bahawa beliau tertarik untuk menyiapkan Siri TV Aksi dan Cinta Seludup ini kerana berminat untuk menyampaikan mesej tentang masalah sosial dan jenayah akibat dari aktiviti haram penyeludupan rokok dan alkohol yang berlaku di negara kita. 

Di samping masalah sosial tersebut, olahan cerita SELUDUP ini dimasukkan elemen cinta yang akan menguatkan lagi jalan cerita 13 episod ini.

Ok itu pasal press conference, now pasal UJIBAKAT plak ye


Korang yang rasa-rasa berminat nak menjadi pelakon dalam Siri TV Aksi dan Cinta Seludup ini? Kalau YA, jom cuba Ujibakat Online Seludup di Website INI. Korang boleh ikuti arahan yang di berikan dan mana tahu korang mungkin orang yang bertuah memenangi hadiah sejumlah RM15,000. Wowww!!!

Cara untuk join UJIBAKAT

Korang cuma perlu daftar nama anda, ikut skrip yang diberikan, dan kemudianUPLOAD video Ujibakat Online Seludup di ruang yang disediakan. Cepat!!! Korang mungkin ada peluang jadi bintang dalam SELUDUP 


Senang kan, korang practice je seberapa banyak yang korang suka. Bila dah ready baru upload. So tak delah gagap-gagap nampak dalam video. Apa yang penting, confidence mesti ada. Barulah orang akan tertarik.

Jadi apa tunggu lagi, ini peluang terbuka untuk anda semua. Peraduan Ujibakat Online Seludup ini bermula dari 25 Jun 2014 sehingga 3 Ogos 2014. Pemenang akan diumumkan pada 9 Ogos 2014. 

meh seludup Tiz Zaqyah ek

Untuk informasi lanjut tentang Siri TV Aksi dan Cinta ini anda boleh layari :

Video Sidang Media - http://youtu.be/NOd-D66pmNU
Uji Bakat - Bit.ly/Seludup

7 comments :

sitirohaida said...

wah..mesti movie best nie..

hazman aka species1980 said...

wow...best jugak barisan pelakon dia...rasanya mesti akan dapat jadi salah seorang pelakon jemputan blogger untuk special appearance kan... hehehehehe

Unknown said...

menarik,
jadi pelakon pn boleh,
mnang wang tunai pn boleh.

Farah Waheda Wahid said...

wohooo kak nak seludup tiz zaqyah lepas ke?

Maria Hasun said...

cantiknya tiz zaqiyah

maszull said...

assalamualaikum CLP...terbaik la...:)

Rinna said...

Untung laa dpt bergambar dengan Tiz.. cantik laa dia.. :)