Thursday, September 20, 2012

L’Occitane Angelica Skincare, Penjagaan Kulit Muka Dari Dalam

Hi Korang,

Wanita mana yang tak nak cantik dalam dunia ni, cuba cakap kat aku siapa ek? Aku ni pun walaupun tak berapa nak cantik still berusaha untuk mencantikkan diri. Tapi Mr Big kata tak yah nak make up sangat lah, asalkan kulit muka bersih itu pun dah cukup bagus dah.


Tapi kita orang perempuan, mana pernah puas kan, betul  tak?


Recently aku dapat invitation ke Angelica Skincare Workshop dari L’Occitane merupakan salah satu jenama penjagaan kulit muka terkemuka dari France di The Aprtment, KLCC. A very closed and intimate session mengenai Angelica skincare ni, cuma 5 orang bloggers je yang dijemput. Best tuh..




Angelica ini merupakan sejenis tumbuhan yang juga dikenali sebagai ‘Angel Grass’ merupakan tanaman tradisional dari keluarga Umbelliferae di France. Struktur pokoknya yang amat sesuai digunakan di dalam penjagaan kulit kerana sifat hydrasinya dan kadar kelembapannya yang begitu menakjubkan.

Ok its time tuk mencuba yeah!

Cleansing Lotion-200ml at RM100

Face Toner-200ml at RM84

Milky Lotion- 100ml at RM105

Exfoliating Gel-75ml at RM107

Eye Roll On-10ml at RM101

Hydration Crème-50ml at RM173

UV Shield SPF15 and SPF40-30ml at RM130 and RM158

Hydration Mist-100ml at RM71

Bestkan product L'Occitane nie, aku sendiri pun teruja di buatnya lah.




Banyak step aku belajar dalam ilmu penjagaan muka secara detail ni. Memang best sangat sebab boleh rasa effect yang buat kat tangan tu sekelip mata je tau. Betul-betul membersihkan kulit muka dari dalam, rasa sangat segar, sangat lembut lepas mencubanya.


Inilah dia complete set of L’Occitane Angelica Skincare.



Abis je workshop betul-betul time lunch so apa lagi makan dulu kenyang-kenyang kat The Apartment sebelum balik. Sedap juga Baked Fish ni, rasa lemak-lemak ikannya.


Aku tak balik dengan tangan kosong ye, ktorg dibekalkan dengan L’Occitane Angelica Product ni 1 set tau. Berat gak mengangkatnya maklumlah botol kaca kan.

Anyway, thank you to Team L’Occitane especially Clarance dan Sharon coz sudi menjemput dan melayan kerenah bloggers yang nak senantiasa nak cantik!




3 comments :

suwara entertainment said...

wah..bertuahnya!

mrs adam said...

ciklily mesti byk skin care kan.bestnyeeee.tak payah beli skin care sendiri.heee

boni kacak said...

wah..siap bawak balik buah tangan lagi tu.hehehe