Tuesday, December 7, 2010

Mencari Jannah Di Maal Hijrah

Hi Korang,

Salam Maal Hijrah.


Tak de buat apa pun hari nie selain merehatkan diri kat umah sambil berblogwalking + tengok tv. Seronok tu tengok tv kan. Macam2 citer yang aku tengok. Dalam bebanyak citer tu, aku tertengok citer nie. Mencari Jannah kat TV Astro Oasis.


So telemovie nie mengisahkan seorang remaja 'Jannah' yang masih bersikap kebudak-budakkan even dia nie dah remaja. Bersikap tak matang dan suka menyakitkan hati keluarganya. One day, dia lari dari rumah kerana keputusan SPM nya yang teruk. So sepanjang pengembaraannya dalam satu hari tu bermacam-macam dugaan dan kesukaran yang dia temui yang membuatkan dia pulang ke pangkal jalan kepangkuan keluarganya.


Bagi aku citer nie bagus.Sesuai untuk remaja yang kat luar sana. Maklumlah zaman remaja nie orang kata yang akan tentukan masa depan kita kan. Yelah sempena maal hijrah nie kan. Elok jugaklah kite nie berubah arah ke arah kebaikkan.

Aku? Akan cuba berubah jugak.

7 comments :

J.M.R said...

sama-samalah kita berubah untuk menjadi yang lebih baik..amin~

isabelle said...

mudah-mudahan hari ni lebih baik drp smlm,
dan esok lbh baik drp hari ni...

Anonymous said...

tumpang tanya.. ape tajuk lagu nasyid masa jannah lepas ambik result tu..? kumpulan nasyid mane tu? hehe..

BaKuL said...

best citer ni. hehe.
banyak jugak lagu nasyid dalam cter ni.
salah satu nya lagu Cinta Agung dari Qathrunnada

ina said...

aku rasa rabbani kot yg nyanyi lagu tu

lela_berduka said...

aaaa

lela_berduka said...

lagu qatrunnada? bukan rabbani ke?