Tuesday, February 12, 2013

Weight Loss Journey, Slimming and its Effectiveness by Marie France Bodyline

Hi Korang,

Siapa yang nak kurus? Angkat tangan cepat!

Yeah me!me!me!

Baik, jom pi slimming centre nak?

Alah tak nak, mahal bebenau dan tu boleh kurus ke kan

Itulah dia keluhan mereka-mereka yang sering tertipu dengan iklan kuruskan badan ni. Ramai gak aku dengar diorang gossip pasal menda ni.


Dengan itu pihak Marie France Bodyline telah pun menganjurkan sessi Q&A bersama bloggers last week mengenai mitos dan keberkesanan rawatan pelansingan badan di slimming centre dan di samping itu je memperkenalkan rawatan kecantikan terbaru iaitu the Acoustic Radial Therapy (ART).

Ktorg dapat berbual sendiri dengan Chief Executive Officer (CEO) dari Marie France Bodyline Ms Amy Quek Swee Li yang mempunyai lebih 20 tahun pengalaman dalam industri pelansingan dan kecantikan ini. Cantik orangnya, tak makan tua langsung, jeles I tau!


"Marie France Bodyline telah sentiasa berusaha untuk berada di hadapan dan kami sentiasa mengikuti apa yang terkini didalam industri pelangsingan. Kepuasan pelanggan adalah keutamaan kami dan kami memastikan pelanggan kami berjalan keluar pusat kami gembira dengan rawatan mereka dan dengan penuh keyakinan" kata Amy.


Inches Loss and Weight Loss Are 2 Different Things J



Dalam sessi ni jugak, Ms Amy sempat berkongsi dengan ktorg mengenai prosedur rawatan pelangsingan MarieFrance, sistem dipatenkan perubatan diagnostik dan ketelusan harga. "Sepanjang kewujudannya, Marie France Bodyline berterusan memperkenalkan terbaru inovasi untuk rawatan pelangsingan mereka di seluruh dunia yang diiktiraf oleh di Dunia Kesihatan Pertubuhan (WHO) dan profesional perubatan di seluruh dunia.


Di antara teknik rawatan terbaru dari Marie France adalah

Cellu Check Plus ™

Sistem perubatan diagnostik yang menyediakan analisis klinikal lemak

Acoustic Radial Therapy (ART)

Terapi ini membantu wanita semua peringkat umur dalam membanteras isu selulit, disebabkan oleh kelalaian hormon atau umur yang berkaitan dengan tisu penghubung. Rawatan boleh dilakukan di kawasan bemasalah diseluruh badan, seperti lengan, paha, perut, akhirnya membawa kepada pengurangan lilitan dalam bahagian ini. Rata-rata, keputusan pelangsingan boleh dicapai dalam tempoh 6 hingga 12 sesi rawatan.


Ok jom kita citer mengenai HARGA plak.

Memang betul ada customer yang complain mengenai harga pakej yang sewenang-wenangnya dinaikkan tanpa pengetahuan pelanggan tapi BUKAN di Marie France Bodyline. Ms Amy citer lagi para pelanggan hanya membayar satu harga sahaja mengikut kadar rawatan yang ditetapkan, segalanya telus tak de sembunyi-sembunyi ye. Lagi plak consultation adalah PERCUMA bila first time customer datang ke Marie France ni.


Hah, panjang lebar plak aku tulis mengenai khidmat Marie France ni. Bukan apa bab-bab kecantikan dan kesihatan ni penting untuk diterangkan secara details. Kang salah information plak, abis aku kena tiau nanti kan.

Apa-apa pun selain daripada rawatan pelangsingan badan, penjagaan diet yang betul dan senaman pun penting gak tau dalam proses nak kuruskan badan ni.


Bagi aku, bukan semata-mata nak kurus tuh sebab nak cantik tapi more to kesihatan badan. Kalau kurus pun anggota badan menderita tak guna gak kan.


Terima kasih kepada Marie France for this special talk. At least tau gak sket mengenai pusat pelangsingan badan kan. 

Jom kite...


6 comments :

Unknown said...

Hola Cik Lily!

Marya tak pernah buat slimming treatment tapi pergi SPA for facial, massage etc etc tu mmg selalu... Teringin juga... Selalu Marya dgr org yg selalu buat treatment ni complain, kalau kita amik package slimming ni dorang suka push2 tambah lagi package & sort of mcm paksa beli product depa... ni marya tak tahulah betul ke tak... hikhik...mmg teringin nak buat tp tunggulah balik for good nnt... kat sini mahai lgpun tgh peggy ni kan! :p huhuhuu

hazman aka species1980 said...

consultant MARIE FRANCE nie sumer amoi yang cun dan slim kan....hehehehe

Izzat Eshak said...

Dapat kuruskan badan pas ni.
Gudluck Cik Lily Putih!

Cik Puan Kocik said...

mesti mahal kan.....kalau duwet banyak bleh la pergi...hehehhe

Azian Elias said...

salam kenal ye.. thanks sudi sahut salam dari akak.

ooo marie france.. joint dah lama, tapi punya lah malas nak pegi. all this about attitude kan.. i ni pemalas.. even dah bayar berhibu, unya lah malassss...

Unknown said...

remy pun teringin nak kurus jugak...... badan dah semakin bolat nie....