Tuesday, November 24, 2015

"Jolly, Jolly Deepavali" Charity Dinner Di Marriot Putrajaya

Hi Korang,

Aku dapat jemputan ke majlis amal ni. 

So dekat dengan umah pegilah lepas maghrib tu ek



Deepavali merayakan kemenangan cahaya ke atas kegelapan serta masa untuk berkongsi berkat dan membawa keselesaan dan kegembiraan kepada mereka yang memerlukan.


Dengan Marriott Putrajaya serta Palm Garden Hotel dan bersama-sama dengan RTM, Traxx FM dan Gana Creations menganjurkan Majlis Makan Malam Amal Deepavali untuk meraikan Pesta Cahaya Deepavali ini



Seramai 80 kanak-kanak dari Ephrata Home, Rumah Kasih dan Pertubuhan Anak Yatim Darul Aminan telah dijemput untuk Majlis Makan Malam Deepavali yang bertemakan "Jolly, Jolly Deepavali". Sebaik tiba, anak-anak telah disajikan dengan beberapa permainan menyeronokkan seperti balloon sculpturists, face painters dan lawatan mengejut dari Jabatan Bomba & Penyelamat, Cyberjaya dengan paparan bomba sebelum memasuki Grand Ballroom Putrajaya yang dihiasi dengan indah dan ditaja oleh pasukan berbakat dari Gana Creation.



Warna-warna yang meriah hiasan tambahan untuk bersorak perayaan yang dihasilkan oleh pengacara yang bertenaga dari Traxx FM. Kanak-kanak dan tetamu juga telah dihiburkan dengan persembahan makanan kreatif (food presentation) dalam UV tones oleh pasukan Jamuan Marriott yang melibatkan penggunaan lampu yang menarik. Semasa makan malam, Traxx FM dan RTM menganjurkan beberapa permainan dan persembahan tarian untuk menghiburkan tetamu pada majlis itu.



Yang paling best, pihak Marriot telah pun menyediakan goodies bag istimewa dan juga wang saku kepada anak-anak istimewa ini. Seronoklah diorang ni ek


Acara ini juga tidak mungkin dapat dicapai tanpa sokongan Merry World Holidays dan Limousine yang sebahagiannya ditaja Coaches untuk sebagai penaja pengangkutan anak-anak ini ke hotel Marriot.




Deepavali merupakan satu peringatan bahawa kita semua mempunyai peranan untuk dimainkan dalam berkongsi berkat kita kepada mereka yang memerlukan. Dan semangat yang sebenar "Cahaya Perpaduan", malam itu adalah satu acara yang meriah dan berwarna-warni, membawa kita bersama-sama yang berbilang kaum dan negara bersama-sama untuk menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan.

Details mengenai rumah anak-anak yang menjadi tetamu pada malam tuh.







P


ertubuhan Anak Yatim Darul Aminan

PIC
Haji  Kamalul Arifin  Bin Ab Kasim  (013  349  4442)
Address
No. 12/162 Gedung  Lalang  70400 Ampangan Seremban, Negeri  Sembilan
Details
28 orphans & 7 guardians


Ephrata Home
PIC
Ms. Basanthy (016 690  2720)
Address
No. 42, Jalan  Pelangi  16 Taman  Pelangi
48000, Rawang  5elangor Darul  Ehsan
Details
28 orphans & 2 guardians


Rumah Kasih
PIC
Mr Hilary Charles  Gomes
Address
No.14, Jalan  553/84, Petaling  Jaya
Details
16 orphans & 2 guardians

Seronok gak sekali sekala attend event cam ni ek...