Friday, November 6, 2015

Belajar Grooming Kucing “So You Think You Can Groom” Workshop Di PETSMORE

Hi Korang,


Well well well

Aku berdua jelah nak cantik!


Abis si hitam gemuk malas #DakUban tu biar je cam tuh. Ermm sian dia wei, dah lah duduk umah sesekor kat umah dapat kuar umah bila ktorang ada umah je kan huhuhu. #DakUban ni sebenarnya paling takut kalau pi vet. Kira macam potong kepala gituh lah agaknya, memang penakut betul kira payah gaklah nak bawak berjalan kucing hitam ni kan.


So ade kesempatan hari tuh, dapatlah aku pi belajar cara menjaga kebersihan dan kesihatan kucing dari Petsmore SS2 ni. Memula nak bawak #DakUban erm tapi memikirkan balik dengan perangai dia tuh so tinggal sajorlah di rumah je bang..

Ramai jugak bloggers yang bawak kucing kan, jeles mak ok coz #DakUban tak de kan.




Ok sedikit kata-kata aluan daripada Encik Sen Saw selaku Ketua Pegawai Operasi Petsmore yang memperkenalkan Akademi Furfur. Tujuan akademi ini adalah untuk memupuk dan mendidik bakat-bakat baru dalam bidang dandanan yang. Ia memerlukan banyak kesabaran, semangat dan pengetahuan untuk menjadi pemilik haiwan kesayangan yang besar. Walau bagaimanapun, teknik yang salah boleh membawa kepada keputusan yang buruk.




Petsmore Master Groomer berkongsi beberapa tips mudah untuk memastikan haiwan kesayangan anda juga rapi di rumah. Ini memastikan mereka rapi seperti bagaimana yang dijalankan oleh seorang profesional. Bengkel pendek mengajar asas-asas untuk menjadi pemilik haiwan kesayangan yang bertanggungjawab. Penting seperti memahami haiwan kesayangan anda, belajar tentang makanan dan pemakanan mereka, untuk kepala ke kaki lengkap dandanan latihan diajar hanya dalam masa 60 minit.


Kalau korang rasa cam dah malas giler nak uruskan kucing korang tuh sebab dia ngada-ngada badak cam #DakUban, Petsmore ada menyediakan tawaran hebat bagi korang yang nak pets korang senantiasa cantik bagai je kan

Ni kat bawah ni promosinya:

1) RM150 ONLY on the First Trial Cat Basic Grooming Package. For 5 sessions, customers will save a whopping RM265 when their feline friends get services such as ear cleaning, nail care, and bathing & blow drying.

2) RM100 ONLY on the First Trial Dog Basic Grooming Package. For 5 sessions, customers will now save a whopping RM195 when their canine friends get services such as eye trimming, leg trimming, ear cleaning, ear hair removal, nail care, shaving of paw pad, stomach, private area, cleaning of anal gland, and bathing & blow drying.


Kata En Sean Saw lagi, “Another sought after service at Petsmore is our Spa Grooming service – Micro Bubbles SPA System. Your pets are in for a total pampering treat as this Micro Bubbles SPA System offers anti- bacterial deep cleansing, deodorization and moisturization for the fur and skin. This reduces itchiness, leaving the pets with a calming after effect. This Micro Bubbles SPA System is strictly hypoallergenic, very therapeutic and enhances the immunity of pets.”

Memanglah sangat seronok wei dapat memain dengan kucing. Aku share satu table dengan Nannie sebab dia bawak kucing dia Rian yang comey bebenau tuh. Duduk diam cam patung je masa Pet Groomer duk membersihkan badan dia ek.

Tips Membersihkan Kucing Di Rumah

tekan tapak kaki sampai kukunya terkeluar

hah nampak kuku putih tuh, then ketip ek

Tengok cara potong kuku. Masukkan pengetip sampai hujung kuku putih then baru ketip ek.

titiskan ubat kat cotton bud

bersihkan kat dalam telinga

Bersihkan telinga pulak, letak sket ubat telinga dan gosok dengan cotton bud. Hilangkan daki hitam-hitam dalam telinga tuh.


bulu-bulu ni yang kite tak nak, punca penyakit


Lepas sikat bulu plak, rupanya kena sikat backwards ek iaitu lawan arus untuk hilang yang mana bulu-bulu dia yang bersimpul ke kan, lagipun cam ni boleh nampak kalau ada kutu ke tak dalam bulu tuh. 

Kalau #DakUban cam tu kan bagus ek. Ni cam no lah balik ni nanti aku nak buat kat dia, mau bersilat berkuntau bagai kann nak tepis serangan cakaran maut dia tuh hahahahaha

Untuk info lanjut, korang boleh layari


Petsmore official webpage di www.petsmore.com

Petsmore Facebook page at http://www.facebook.com/petsmore

Petsmore Instagram page at http://www.instagram.com/petsmore




2 comments :

Eliss Mie said...

menarik jugak ni.rumah aku bulus2 jaga diri masing2 jer..hahaha. aku tak kuasa. laki aku pandai bagi makan dan ubat kalau sakit jer.hahaha

adianiez AIDA said...

sgt bagus program ni.
nak bela kucing ke anjing ke, jgn sambil lewa.
jaga ia sebaik baik nya!