Saturday, May 23, 2015

Saksikan Aksi Bertenaga Atlet Negara Di Sukan SEA Ke-28, Hanya Di ASTRO ARENA 801

Hi Korang,


Ada berita baik bagi peminat sukan tanahair kan

Peminat sukan tanahair kini berpeluang mengikuti liputan komprehensif Sukan Sea ke-28 menerusi siaran secara langsung temasya itu yang akan disiarkan selama 16 jam setiap hari di kesemua platform Astro Arena.



Astro Arena, saluran sukan tempatan Malaysia pertama, akan mula menyiarkan acara pra­ kejohanan temasya dwi tahunan tersebut bermula 28 Mei ini di Saluran 801, dan juga dalam definisi tinggi (HD) di saluran 802. Sepanjang temasya yang akan berlangsung daripada 6 hingga 16 Jun itu, seramai 180 krew produksi Astro Arena akan berada di Singapura, bagi memberikan liputan terbaik untuk semua peminat sukan Malaysia.


Ketua Bahagian Sukan Astro, Lee Choong Kay berkata "Astro Arena teruja dan bersedia untuk memberikan liputan terbaik Sukan SEA untuk semua rakyat Malaysia . Saluran Astro Arena boleh ditonton oleh semua pelanggan Astro dan Njoi. Lebih menarik lagi, semua rakyat Malaysia termasuklah yang tidak melanggan Astro, boleh menonton Astro Arena di platform Astro on The Go selepas melakukan pendaftaran."

Menerusi platform radio dan digital, Arena Radio akan menyediakan liputan radio secara dalam talian manakala Iaman sesawang stadiumastro.com bakal menjadi pusat maklumat dan berita terkini berkenaan Sukan SEA Ke 28.

Pembaharuan Kerjasama Strategik Astro Arena dengan Majlis Olimpik Malaysia (MOM)

Astro Arena juga memperbaharui kerjasama strategiknya bersama Majlis Olimpik Malaysia (MOM) dalam menyediakan liputan media untuk persatuan-persatuan sukan kebangsaan yang bernaung di bawah majlis itu untuk tempoh 5 tahun lagi bermula 2015 sehinggalah tahun 2020. Pengumuman pembaharuan kerjasama strategik itu berlangsung dengan disaksikan Menteri Belia dan Sukan Malaysia, Khairy Jamaluddin.


Khairy Jamaludin berkata "Kementerian Belia dan Sukan memuji kerjasama di antara Astro Arena dan juga Majlis Olimpik Malaysia dalam meningkatkan kesedaran mengenai industri sukan negara. Liputan meluas Sukan SEA ke-28 di pelbagai platform adalah sesuatu yang sangat baik dan saya menyeru semua rakyat Malaysia untuk tidak melepaskan peluang menyaksikan aksi atlet kita dan menyatakan sokongan padu kepada mereka. Saya berharap dengan kerjasama ini, kita dapat mengembalikan semula kegemilangan sukan tempatan seperti bola sepak, sepaktakraw, badminton dan juga hoki. Saya berharap dalam masa 5 tahun lagi, kita dapat melihat perkembangan yang lebih positif. Kita mengharapkan atlet negara kita dapat memberikan prestasi terbaik."


Presiden Majlis Olimpik Malaysia, Tunku Tan Sri lmran Tuanku Ja'afar, berkata "Kerjasama strategik di antara Majlis Olimpik Malaysia dan Astro Arena telah berjalan dengan amat baik dan saya percaya ini adalah kerana kedua-dua pihak mengambil berat akan prestasi sukan tempatan dan berkongsi minat dan harapan yang sama iaitu untuk melihat para atlet kita menyinar dalam bidang sukan masing-masing. Yang pasti, sudah banyak sukan tempatan telah mendapat manfaat menerusi liputan meluas yang telah disediakan Astro Arena."


Tambah Lee lagi "Sejak Astro Arena dilancarkan pada tahun 2010, kami telah berkerja secara langsung dengan MOM untuk memperbanyak liputan berkenaan sukan tempatan. Kami dengan berbesar hati mengumumkan sebanyak 17,000 jam kandungan sukan tempatan telah pun dihasilkan, dan secara tidak langsung telah berjaya meningkatkan nama beberapa sukan tempatan. Ia juga telah membuka peluang untuk Astro berkerja secara langsung dengan persatuan sukan tempatan dalam menaikkan lagi sukan tempatan ke peringkat seterusnya. Adalah sesuatu yang boleh dibanggakan bila mana kita berjaya menjayakan SepakTakraw League, yang telah dilancarkan November lalu. Liga amatur pertama Sepaktakraw seumpamanya telah berjaya diadakan hasil daripada kerjasama Persatuan SepakTakraw Malaysia dan juga Asia Sports Venture, yang bertindak selalu pemangkin SepakTakraw Astro."

Jangan lupa untuk menyaksikan liputan komprehensif Sukan SEA ke-28 hanya di Astro Arena, Njoi dan juga Astra on The Go. Untuk melanggan Astro dan Njoi, layari Iaman sesawang www.astro.com.my atau hubungi 03-95433838. Untuk maklumat lanjut berkenaan Astra on The Go, layari www.astroonthego.com.

1 comment :

Suria Amanda said...

Nampak dh tua plak Tengku Imran tu.....