Wednesday, May 6, 2015

Melawat Studio GO SHOP Sambil Berangan Jadi Host

Hi Korang,


Bila bukak tv Astro channel 118 mesti tau GO Shop ni.


Sebenarnya GO Shop ni adalah satu platform untuk kita shopping secara online setiap hari setiap masa dan setiap jam, pendek kata 24/7 tau. Bukan setakat barangan keperluan rumah malah fashion, makeup, makan dan gadgets pun ada juga di jual. Semuanya ada dijual di sini yeah..

So weekend lepas aku berkesempatan ke studion rakaman Go Shop di Astro HQ sendiri di Bukit Jalil. Bukan aku sorang jelah ada ramai lagi bloggers semuanya ada jemputan Nuffnang kan. 

Ok makan-makan sarapan dulu sebelum masuk studio, dapat jugak catch-up perkembangan terkini dengan bloggers yang dah lama tak jumpa kan. Kecoh yang amat memasing bersembang kan.



Inilah studio rakaman Go Shop. 

Takdelah besar mana pun but full of production equipment. Wayar sana sini, camera beso-beso kan. Lepas je amik gambo di photobooth terus je duduk depan sekali, yelah kengkonon nak masuk tv bagai katanya.. hahahaha


Sedikit ucapan kata-kata aluan daripada Dato’ Rozalila Abdul Rahman, Chief Executive Officer of Astro Go Shop Sdn Bhd. Banyak jugak info yang aku baru tahu mengenai Go Shop ni.


Kemudian keluarlah pengacara Go Shop iaitu Jimmy Shanley, RaiAnna, Syakirin Husnal dan Syamin untuk memperkenalkan kepada ktorang di antara beberapa produk yang menjadi top seller di Go Shop ni iaitu 

Yogurberry Yogurt Maker

Hurom Slow Juicer

Original Raw 10 Cushion Foundation

Steam Q Iron

Memang seronok tengok cara diorang present produk-produk ni, semuanya penuh dengan informasi mengenai produk tersebut. Tapi Jimmy present kelakar sangat sebab siap buat lawak sekali, terbahak-bahak satu studio ni kan. 

Tibalah masa untuk task ktorang pulak.

Rupa-rupanya masa register tadi, ktorang di berikan tag nama ikut warna. Warna-warna tersebut terbahagi kepada 4 kumpulan dimana ktorang akan kena jadi host untuk present dan buat demo terhadap keempat-empat produk tadi.




Kumpulan aku Magenta kena promote Original Raw 10 Cushion Foundation. Barangan kecantikkan rupanya di bawah bimbingan pengacara RaiAnna. Blogger Madi dan Azira yang kena present produk ni, ktorang just bagi support sajor. Hah menghafalkan point-point penting dan belajar cara produk tu digunakan. Walaupun aku tak masuk tapi aku pulak yang berdebar wei..

Tengoklah aksi dan gelagat ahli kumpulan lain ni kan








Memacam perangai ada, terpelanting limau lah, makeup mengeletar lah, buat yogurt silap cakaplah, biasalah orang kata bidan terjun kan. Semuanya first timer berhadapan camera, nervous lah memasing. Tapi memasing faham cara penggunaan produk tersebut, ktorang yang duduk ni of courselah lagi paham.

Nak tau kumpulan mana yang menang?


Of courselah kumpulan Magenta, kumpulan ktorang. Gaya persembahan Madi dan Azira sangat mantap dan mempersonakan judges dan secara automatiknya ktorang pun dapat jugak hadiah kan hehehhe

Aku rasa macam nak beli je Steam Q Iron tuh, bila dah tengok demo tuh kan. Sangat-sangat membantu aku dan surirumah yang lain dalam kecepatan nak menggosok baju. I must get it.

Kalau korang pun interested nak dapatkan barangan di Go Shop ni, hah apa lagi tonton jelah Astro Channel 118 sebab banyak promo-promo barangan yang terbaek dan esklusif daripada top selling produk Korea dan premium global brands tau.

Bila dah teringin sangat tuh bolehlah korang call 
1-800-82-0082 
atau 
singgah ke www.goshop.com.my


Memang senang sebab semuanya di hujung jari korang. Selain daripada jimatkan masa korang jugak boleh jimatkan duit minyak, toll untuk shopping kat luar. Lagipun Go Shop ni lain daripada yang lain sebab korang boleh tengok live demo tentang produk yang korang nak beli. Tengok je demo kat Channel 118, kalau berminat terus je angkat phone dan call kan

Pendek kata, ada phone, ada tablet, ada PC dan ada TV, semua boleh beli!!




3 comments :

sitirohaida said...

kakak baru beli steam q dari goshop...memang best..emm..sesekali verangan apa salahnya...

hazman fadzil said...

Perghhh...masing-masing ada bakat jadi hos rupanya... memang pengalaman yang menarik kan bila kita bercakap depan kamera nie...

Eliss said...

ni nuha suka tengok. lepas tu, ummi hebat la barang2 kat dalam go shop..hai laa anak...