Friday, August 20, 2010

Jom Main Soal2, Nak Tak?

Hi Korang,

Malas nak tulis pepanjang sekarang nie sebab aku pun kurang sihat sket. Semalam teruk kene flu sebab kena bila hujan turun. Itu yang badan letih je tu. Nak makan ubat tak boleh sebab puasa. So tahan jelah.

Pagi  nie aku masuk lambat sket, akibat terbangun lambat sebab pekena ubat flu sesekali 2 biji. Masuk2 opis je, cam biasa aku kena melawat kawasan dulu. Bukan apa kena tunjuk muka kat diorang nie kang tak nampak cakap aku ponteng plak kan.

Tengah borak2 jap dengan Ms CAD, tetiba mamat planner (MP) aku nie menyampuk..


MP : Aku nak tanya satu soalan kat korang nie.

CLP : Hah, tanyalah. Jangan pasal keje dah lah, kepala aku nie tengah start nak sakit.

MsCAD : Hah, ko nak tanye apa nie?

MP : Ini pasal puasa. Citernya cam nie. Orang tu dalam berhadas besar dan dia terlelap nak bangun sahur. Tapi dia sempat mandi wajib dalam pukul 7pagi cam tu, so dia still boleh puasa lagi kan

CLP : Ishk, hebat soalan ko nie.. Jap aku fikir

MsCAD : Boleh puasa selagi matahari belum terik lagi lah kan. Apsal ko tanya?

MP : Ermm sesaje je.. (muka dah tersengih2 cam kerang busuk)

CLP : Eh, ko buat apa malam tadi ek? Mentang2 bini ko jauh kan. Ntah2.... jeng jeng jeng...

MsCAD : Yelah tu, ishk ko nie lah... Cubalah berbawak bersabar.. Bini ko tu kan dalam pantang lagi..

MP : Ala... aku... aku... aku...

CLP L Ah sudahlah... 


Ishk korang jangan jadi cam mamat nie tau. Dan sesape yang wifenya dalam pantang bebawaklah bersabar ye. Tak kan lari gunung di kejar.

p/s: Korang yang bujang2 penah tak berlaku cam nie? Ala aku saje je nak taulah...hehehehehhe

26 comments :

Hamzah Ian said...

tak paham..

ana said...

opsss...aku dh fikir lain nih, betul ke? hahahahaha

h4ni3 said...

erkkk..
ko ketuk jer pale budak tu
silap2 tahun depan kua sorang lagik. hehe

Hamzah Ian said...

oh cik lily nape komen ku tidak diapprove.. sob2..

Zezebel said...

Salam kenal.
Saya tak berapa pasti kalau pasal soalan tu, tahun ni baru tahun kedua saya berpuasa sebagai seorang Islam.
Selamat Berpuasa ya.

Che Armster said...

hahahaha no komen.. sunguh!!

lari!!!!!

CikLilyPutih said...

@Hamzah
apsal plak ko tak paham nie.. ko kan terrer bab2 nie kan

CikLilyPutih said...

@ana
betul lah tu apa yg ko fikirkan.. memang mamat tu kelain betul lah

CikLilyPutih said...

@hanie
bukan sekadar ketuk, sekel sekali aku dah buat dah

CikLilyPutih said...

@Hamzah sayang
ko jgn nak ngajuk2 plak, k lily ko nie sibuk cari berita sana sini nak sampaikn kat korang tau!

CikLilyPutih said...

@zezebel
betul ke? klu cam tu selamat berpuasa utk kali kedua okeh!

CikLilyPutih said...

@chearmster
ko tolong explain kat hamzah nie, tetiba plak dia jadi lurus bendul lah..

Hamzah Ian said...

nyahahaa.. nyahaha.. kalo che arm explain taknah ah.. har har har

ashikin said...

cik lily.. bukan sebelum matahari terik, tapi sebelum matahari naik..hheh.. dah sah-sah dia tak solat subuh sbb berhadas besar..(mungkin qada kot...)

wakgelas said...

sessi soal jawab ni... hi hi hi

Nia said...

owh,..apakah? apakah yang berlaku? haha..

betul ke ape yg aku fikir ni? kalau betul, biar betul kawan ko tu Lily..haha..

kak ina kl said...

lily cari kat label ayam...ada resepi kat situ..kalau boleh perap lamalah sikit..barulah terasa rempah dah masuk ke dalam.

zezebel said...

Betul.
Tapi ini ramadhan saya yang ke 11 tahun dah. Hehehehe....

isabelle said...

kalo self-service tu x la teruk sgt berbanding dia ada org lain.hehehehe

~~ciklinn~~ said...

hahhaahaahahah apalah dia buat yerk...hihhihih...

salam ramadhan...

CikLilyPutih said...

@hamzah
hah dah tau pun. kan senang

CikLilyPutih said...

@ashikin
ooo lupe lah.. sory2

CikLilyPutih said...

@wak gelas
apamacam? klass tak soalan

CikLilyPutih said...

@Nia
itulah yg sebenarnya.. kelakar kan

CikLilyPutih said...

@Belle,
nanti aku tanye dia ek? tunggu...

CikLilyPutih said...

@cik lin
itulah.. mesti yg pelik2 lah