Tuesday, August 24, 2010

Cuba Bayangkan Jika...


Ever wonder what would happen if we treated our Quran like we treat our cell phone?

What if we carried it around wherever we went?


What if we flipped through it several time a day?


What if we turned back to go get it if we forgot it?


What if we used it to receive messages from the text?


What if we treated it like we couldn't live without it?


What if we gave it to Kids as gifts?


What if we used it when we travelled?


What if we used it in case of emergency?


This is something to make you go....hmm...where is my Quran?


Oh, and one more thing.


Unlike our cell phone, we don't have to worry about our Quran being disconnected because Allah already paid the bill.


Makes you stop and think 'where are my priorities? And no dropped calls!

Hah, apa macam? Rasa cam insaf tak bila baca ayat-ayat cinta tadi tu kan? Bila aku fikir2 balik betul jugak kan ayat2 tuh. Kita sekarang nie lebih mementingkan duniawi dari akhirat. Contoh terbaik ialah aku. Kalau hp tu tertinggal boleh mengagau dibuatnya. Tapi kalau al-quran, seminggu sekali nak baca pun payah kan.

Fikir-fikirkanlah..

p/s: Tengah melayan sesuatu yang menginsafkan aku sekarang nie huhuhuu... sedey ooo.. tak nak lah citer kat korang...

9 comments :

LiFe KaMi said...

memang org kita skang byk pnting kan dunia dr akhirat.. hanset nk yg latest jer, semoga kita dpt selalu mendekati diri dgn Al- Quran..

noor afzan said...

cite la ciklily..
sama2 kongsi kan..
huhu~

Tema sambutan kemerdekaan Malaysia ke 53 : 1 Malaysia Menjana Transformasi

tifa said...

Sekarang kan al quran boleh diletakkan dalam hp ..boleh juga di bawa kemana- mana ..zaman yang serba canggih

lina said...

salam lily n3 yg bagus peringatan utk kita semua.

ana said...

betul tu..ana pun sama. klu bln puasa je baca sbb ada tadarus kat opis...ya Allah, fikir2 balik tak banyak lagi kebaikan yg kita dh buat.

Syigim said...

ulp!

bestnye ni. thanks for sharing ciklilyputih. mintak izin nk share kat my blog okeh ;)

Hamzah Ian said...

sedeh bace..

isabelle said...

citer la lily. kalo kau berjaya insfakan ktorg gak, besar pahala tau.

HaniCheLat said...

ramadhan ni titik yang bagus untuk mengupgrade amalan. thanks for sharing.