Friday, August 18, 2017

UMRAH 2017 | Kenangan 2 Minggu Tak Dapat Dilupakan

Hi Korang,

Ermm rasanya ini entry terakhir untuk travelog ke Tanah Suci 2017 ni. 

Memang satu pengalaman yang tak kan dilupakan, terasa beruntungnya dapat menjejakkan kaki ke sini. Langsung tak fikir apa pun just beribadah kepada allah swt. 

Lagi tinggi iman kita lagi tinggi dugaan yang diberikan so jawapannya bersabar je.

Ada beberapa perkara yang jadi kat aku but aku tak nak citer kat sini sebab aku rasa itu sangat personal jadi diam je, dugaan dengan Mr Big dengan mama, siti dan gemuk dan jugak anak-anak berdua tuh Aakif dan Aalya. Rasanya kalau tak sabar dah kena semua tuh..

So SABAR is the key.


Bila tengok citer Kisah dari Mekah tuh, teringat balik masa kat sana.

Oh ye citer –citer yang diaorang tayangkan tuh memang kisah benar tau dan ada jemaah yang dalam group kitaorang alami jugak. Lepas tuh, sekarang ni musim haji so bila tengok tv alhijrah diorang citer pasal keadaan sekarang ni kat sana lagi lah rasa rindu nak ke sana.

on the way nak ke Jeddah Airport, singgah masjid di tepi Laut Mati ni untuk solat maghrib dan makan malam

Insyallah kalau ada rezeki memang nak pergi lagi sekali, kalau tak dapat pi haji dapat pi umrah lagi pun ok dah. Maka kenalah kumpul duit RM10k untuk keselesaan lebih sket. Cari hotel depan pintu masjidil haram dan masjid nabawi so cepat sampai ke masjid. 

dalam flight balik, layang movie sampai 5-6 movie

screen dalam Saudia Flight, ada Sungai Chua tuh umah den

So korang pun kalau ada rezeki lebih boleh mulakan plan ke tanah suci ni, memanglah pi Disneyland, Paris, New York, UK tuh best tapi aku rasa best lagi dapat ke sini..

Dengan akak Lily akhiri dengan ucapan terima kasih kerana sudi menunggu lama untuk habiskan travelog umrah Madinah dan Mekah 2017.

Kalau nak tanya apa-apa boleh je email ek, akak Lily sudi membalasnya walaupun lambatttt…




Meh baca entry UMRAH 2017 sebelum ni

1. Umrah 2017 | Rezeki Yang Tak Di sangka












Selamat membaca....


6 comments :

sitirohaida said...

alhamdulillah..settle dah entry umrah..kita pun teringin nak pergi..moga Allah swt perkenankan doa kita untuk menjadi tetamunya..Bila tengok cerita orang buat kat sini pun,rasa sebak..inikan pula dapat merasai pengalaman ke sana...

Suria Amanda said...

pernah gak dngar dari kawan- kawan dah pergi penglaman diorang..ada yang takde apa2 pun berlaku..tapi walau apa pun berlaku..elok disimpan...x perlu di share..jadikan pengajaran kan..tahniah CLP dah menjejakkan kaki ke Mekah...moga ada rezki seterusnya...

hasliynda umairah beauty said...

seronoknya dpt pergi sanakan

el said...

Betul tu x dpt p Mekah dpt p umrah pun tu dah bersyukur sangat kat CL
mmg dengar mcm2 cerita pun kalau p mekah..dugaan dan kesabaran diuji

Eliss said...

best baca citer2 travelog haji ni. Semoga sampai ke sana suatu hari nanti , In Sya Allah.

Raykha Tour said...

Sangat senang dihalang oleh blog ini. Boleh mendapatkan banyak pengalaman berharga positif untuk dikongsi kembali kepada rakan-rakan ..