Sunday, August 27, 2017

Kempen Kesedaran BRAND’S® “Feed Your Mind And Body”

Hi Korang,

“Anda adalah apa yang anda makan” adalah frasa yang sering digunakan oleh ibu bapa dan pakar pemakanan kerana makanan yang dimakan oleh seseorang itu melambangkan keadaan kesihatan mental, emosi dan fizikal beliau, yang juga memberi kesan secara langsung kepada kesejahteraan keseluruhannya.

Mendapatkan asas pemakanan manusia yang tepat dapat memastikan bahawa anda mempunyai fokus mental serta daya tumpuan untuk produktiviti yang lebih baik, membantu anda menangani stres dengan lebih berkesan, dan memberi tenaga secukupnya kepada tubuh untuk melakukan aktiviti seharian.

Bagaimana pun menyediakan minda dan tubuh dengan pemakanan yang betul selalu sahaja diabaikan kerana gaya hidup sibuk yang menentukan bila dan apa yang kita makan, berbanding apa yang kita perlu ambil.


Oleh sebab itu, jenama suplemen makanan kesihatan terkemuka, BRAND’S® mengingatkan masyarakat di Malaysia supaya mengekalkan kecerdasan minda dan kecergasan tubuh badan dalam menjalani hidup dengan potensi sepenuhnya di samping sentiasa memberi prestasi terbaik tanpa mengira usia.

“Makan dengan betul bagi memastikan minda dan tubuh berprestasi pada tahap optimum perlu menjadi amalan sepanjang hayat di mana usaha secara sedar dibuat bagi menggabungkan diet dan pemakanan yang baik tanpa mengira usia sama ada anda adalah pelajar muda, ahli profesional bekerjaya, ibu yang sibuk atau menikmati hari-hari pada usia emas,” kata pegawai diet konsultan dan pengasas klinik nutrisinya sendiri, Indra Balaratnam semasa perbincangan panel BRAND’S® “Feed Your Mind And Body” hari ini.

Pakar pemakanan itu menekankan bahawa pengambilan makanan yang betul dengan diet yang seimbang serta rehat yang mencukupi bukan sahaja memberikan anda tenaga dan kejelasan mental, malah meletakkan anda dalam rangka emosi minda yang betul bagi membantu anda menguruskan stres dengan lebih baik.

Dr. Jack Wong, Senior Scientist of BRAND'S Suntory International (far left) and Ms. Kuang Ming Ming, General Manager of BRAND'S Suntory Malaysia (2nd left) together with the invited panelists at the BRAND'S Feed Your Mind

Turut bersama-sama Indra di perbincangan panel yang dikendalikan oleh pengacara Adrian Seet itu adalah Cheryl Lee yang merupakan seorang yang serba berbakat – juruhebah radio 988 FM, pelakon, penyanyi serta penulis lirik – dan dua pelajar cemerlang, masing-masing berumur 18 tahun, Yang Chong Sheng dan Lee Zhi Xuan yang menduduki peperiksaan SPM mereka pada tahun lepas.

Sementara itu, pelajar Yang dan Lee mengakui bahawa minda dan tubuh yang sihat, digandingkan dengan sikap positif membolehkan mereka berprestasi terbaik setiap hari bagi mencapai tahap cemerlang dalam kedua-dua bidang pelajaran dan aktiviti kokurikulum.

Kedua-dua mereka adalah penerima Anugerah BRAND’S® Smart Achievers, program tahunan yang mengiktiraf prestasi cemerlang para pelajar yang berjaya dalam kedua-dua bidang pelajaran dan aktiviti kokurikulum. Mereka merupakan sebahagian dari kumpulan 24 orang pelajar yang menerima ganjaran hadiah wang tunai kerana cemerlang dalam peperiksaan PT3, SPM, STPM dan peperiksaan peringkat universiti pada tahun lalu.

Ahli saintis neuro, Dr. Jack Wong Jin Lin yang juga merupakan ahli saintis kanan di BRAND’S® Suntory International, berkongsi data sains di sebalik botol sari pati ayam bertutup hijau yang ikonik serta menerangkan bagaimana ia dapat mengurangkan keletihan fizikal, mempertingkatkan daya tumpuan mental dan mengekalkan kesejahteraan emosi.

“Peningkatan peredaran darah dan aliran oksigen ke otak dan tubuh menghindarkan dari kelesuan mental dan fizikal, selain mengurangkan kebimbangan dan hormon stres, kortisol, supaya keupayaan untuk kekal peka atau fokus tidak terjejas,” kata Dr. Jack Wong.

“BRAND’S® Sari Pati Ayam adalah suplemen makanan semula jadi yang tidak mengandungi garam tambahan serta bebas kolesterol dan lemak, menjadikannya sesuai diambil setiap hari bagi membantu merangsang minda dan tubuh,” tambah Dr. Wong.

Nama yang dipercayai dengan susur galur lebih 180 tahun yang terus diperbaiki dari masa ke semasa melalui pelbagai hasil kajian, BRAND’S® Sari Pati Ayam adalah satu-satunya sari pati ayam di pasaran yang disokong oleh lebih 40 kertas saintifik dan kajian klinikal antarabangsa. Dapatan menunjukkan bahawa pengambilannya secara berkala mempertingkatkan memori sehingga 15% dan menambah daya tumpuan sebanyak 22%, manakala metabolisme dapat ditingkatkan sehingga 16%.

Sebagai sebahagian dari inisiatif kesedaran BRAND’S® “Feed Your Mind And Body”, pihak BRAND’S® komited dalam menyuburkan minda dan tubuh masyarakat Malaysia di seluruh negara dengan mengagihkan sebanyak 100,000 botol BRAND’S® Sari Pati Ayam.

Dalam inisiatif yang berlangsung dari bulan Julai hingga penghujung bulan ini, pasukan pensampelan akan berada di lokasi-lokasi vertrafik tinggi termasuklah di stesen LRT, bangunan pejabat, pusat membeli-belah, universiti dan plaza tol.




No comments :