Tuesday, August 15, 2017

Penyaman Udara WiFi FUJIAIRE Yang Pertama di 11street.my

Hi Korang,

Pernah dengar air conditioner yang ber WiFi?

Hah itulah akak lily pun first time dengar gak ni.


Diilhamkan oleh permintaan tinggi dalam smart home integration, 11street Malaysia telah bekerjasama dengan Fujiaire Sales & Services Sdn Bhd, pengeluar penghawa dingin yang terkenal dengan sistem ion udara pembersihannya sejak tahun 1996, untuk menjangkau lebih banyak pengguna digital. Perkongsian itu menyaksikan pelancaran Fujiaire Shibui Skin Series - penghawa dingin WiFi yang pertama dengan enam reka bentuk pelekat kertas dinding, secara eksklusif pada 11street.

'Shibui' dalam bahasa Jepun merujuk kepada teori estetik kesederhanaan, kehalusan dan kecantikan yang tidak mengganggu. Fujiaire Shibui Skin Series melambangkan perpaduan klasikisme dan inovasi kontemporari, dengan matlamat untuk memberikan pengalaman hidup moden bagi pemilik rumah hari ini di samping untuk menambah estetika ruang hidup mereka, dengan kebolehan teknologi penuh.

Chuljin Yoon, Ketua Pegawai Operasi 11street dan Tan Poh Ai, Ketua Pegawai Eksekutif Fujiaire (M) Sales and Service Sdn. Bhd. Melancarkan Siri Kulit Fujiaire Shibui, yang boleh didapati secara eksklusif pada 11street.

Penghawa dingin di datangkan menerusi Aplikasi iAC Freedom Control yang diserta, untuk membolehkan pengguna berinteraksi dengan unit melalui WiFi pada telefon pintar seseorang untuk memantau, menjadualkan dan mengawal suhu bilik dengan satu sentuhan dari jauh. Pada asasnya, telefon pintar menjadi kawalan jauh peribadi.

E-dagang menjadi pemangkin kualiti, automasi kediaman pintar 

Chuljin Yoon, Chief Operating Officer of 11street mendedahkan  “Kita kini berada di barisan hadapan industri e-dagang, di mana tidak banyak perbezaaan di antara belian dalam talian dan di kedai. Hakikatnya, pengguna moden telah menunjukkan bahawa mereka lebih gemar membeli-belah dalam talian atas dasar 'kemudahan' dan 'penjimatan masa' sebagai dua faktor paling penting yang mempengaruhi keputusan pengguna.

“Seiring dengan Malaysia yang terus menerajui pasaran e-dagang di Asia Tenggara, kami di 11street bersedia menyahut cabaran dengan mempertingkatkan penawaran alat elektronik dan perkakas kediaman pintar di bawah kategori ‘Home and Living’ kami. Melalui kolaborasi dengan Fujiaire, kami berharap untuk memenuhi permintaan pengguna terhadap peralatan moden yang lebih inovatif dan pintar. 

Kemunculan peluang dalam segmen kediaman pintar

Didorong oleh evolusi pesat teknologi WiFi di seluruh dunia, konsep smart home secara perlahan tetapi pasti menyusup ke pasaran Malaysia.

“Kajian menunjukkan bahawa 65% golongan baby boomer sanggup membayar 20% lebih untuk ciri-ciri automasi pintar di kediaman mereka seperti penyediaan peranti berkeupayan WiFi [1]. Sementara generasi Millennial lebih mudah tertarik dengan teknologi baharu, khususnya yang menyediakan kemudahan di hujung jari mereka. Ini meletakkan 11street sebagai platform yang sempurna untuk mendekati pelanggan muda di Malaysia dan juga sebagai sebahagian daripada strategi kami untuk menembusi dunia e-dagang.

“Persaingan dalam industri peruncitan semakin sengit dan di Fujiaire, kami sedar terhadap keperluan untuk menggunakan kekuatan dalam usaha sama dengan 11street bagi mewujudkan kehadiran kami dalam talian,” kata Tan Poh Ai, Ketua Pegawai Eksekutif Fujiaire Sales & Services Sdn Bhd.



Dari kiri ke kanan: Daryl Tan Kok Jien, Pengurus Khidmat Pelanggan untuk Fujiaire (M) Sales and Service Sdn. Bhd .; Tan Poh Ai, Ketua Pegawai Eksekutif Fujiaire (M) Sales and Service Sdn. Bhd .; Chuljin Yoon, Ketua Pegawai Operasi 11street; Dan Bruce Lim, Naib Presiden Merchandising dari 11street; Pada pelancaran Siri Kulit Fujiaire Shibui, yang boleh didapati secara eksklusif di 11street.

Ditubuhkan pada tahun 1994, Fujiaire Sales & Services Sdn Bhd dibentuk oleh sepasukan pakar teknikal dan pemasaran dari Malaysia. Kini, ia mempunyai pelanggan global dari 20 buah negara termasuk Malaysia, Indonesia dan Vietnam. Ia juga pernah menerima pengiktirafan berprestij - Anugerah Kecemerlangan Jenama dari Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) pada tahun 2006.


“Kami meramalkan pertumbuhan pesat dalam segmen kediaman pintar, khususnya ekoran trend semasa yang menumpukan terhadap minimalisme yang diserlahkan oleh teknologi. Rentetan itu, kami percaya usaha sama dengan Fujiaire akan membuka saluran baharu untuk peranti kediaman pintar, seterusnya membolehkan pengguna untuk merasai pengalaman membeli-belah premium dalam platform kami, sambil kami melihat kembali tujuan untuk meneroka pasaran e-dagangan yang mampan bersama Fujiaire,” Yoon mengakhiri kata.

Siri Shibui Skin Fujiaire

Koleksi rekaan Fujiaire Shibui ini mempunyai pelekat kertas dinding dalam enam cetakan yang berbeza - KIDS, MARB, PLAY, SKYX, STON, dan UNIQ. Setiap cetakan boleh dibeli secara berasingan untuk menetapkan mood dan rasa untuk setiap bilik. Direka dengan paparan LED digital yang lebih tipis dan bersepadu, penghawa dingin baru juga mempunyai penapis Vitamin C yang menghasilkan aliran pelembap yang sihat, dipertingkatkan oleh sistem pembersihan super-ioniser untuk menghilangkan habuk dan kuman.

Untuk kapasiti penyejukan yang lebih tinggi dan penjimatan tenaga yang lebih tinggi, Fujiaire juga menawarkan Diamond Shibui Series yang dikuasai oleh inverter penarafan lima bintang dengan penjimatan purata sehingga 50% dalam penggunaan elektrik sebulan. Ini berjumlah kira-kira RM50 yang disimpan setiap bulan, berdasarkan penggunaan lapan jam sehari, di atas ciri-ciri sejuk sedia ada.



Siri The Fujiaire Shibui Skin di jual antara RM1,170 dan RM2,574, manakala Siri Diamond Fujiaire Shibui menjual antara RM1,350 dan RM2,925. Semua penghawa dingin Fujiaire yang dibeli dari 11street datang dengan jaminan selama tiga tahun.

For more information on the Fujiaire Shibui Skin Series, please visit http://www.11street.my/benefit/promotionDetail.do?planDisplayNumber=593078.








Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com


No comments :