Wednesday, August 30, 2017

Pameran Replika LEGO Terbesar di Sunway Piramid

Hi Korang,

Lama tak ke Sunway Piramid so baru-baru ni sempat akak Lily ke sana untuk satu event yang rasanya menarik perhatian kita semua terutamanya kanak-kanak la kan


Bersempena dengan kemerdekaan yang ke-60 satu mural replika telah dibina dengan menggunakan 160,000 keping LEGO®. Apa yang menarik mural ini menampilkan acara bersejarah Malaysia iaitu pada tarikh keramat pada 31 Ogos 1957 di mana Tunku Abdul Rahman telah melaungkan pengisytiharaan kemerdekaan negara.

Mural yang telah dipamerkan di Orange Concourse of Sunway Pyramid ini telah berjaya mencatat sejarah sekaligus direkodkan didalam Malaysia World of Record sebagai Mosaic Terbesar Diperbuat daripada LEGO®!





Korang boleh melihat sendiri mural replika ini bermula dari 22hb Ogos hingga 3hb September 2017. Selain itu terdapat juga pameran pembinaan lego yang lain inspirasi dari tanda-tanda mercu dan ikon budaya Malaysia yang terkenal. Ke semua pembinaan ini memerlukan sebanyak 200,000 LEGO®.




Antaranya seperti-

· Menara Dayabumi
· A 'Famosa Fort
· Masjid Kristal
· Kuil Kek Lok Si
· Gereja Kristus
· Parlimen Malaysia
· Muzium Negara
· Angkasapuri
· Stesen Kereta Api Ipoh
· Menara Condong Teluk Intan
· Taiping Lake Gardens
· Pusat Pengunjung BOH - Cameron Highlands

dan banyak lagi tau


Untuk maklumat lanjut mengenai acara menarik di Sunway Pyramid, sila lawati Www.sunwaypyramid.com atau lawati laman Facebook Www.facebook.com/sunwaypyramid

#My60myLEGObuild
#Negaraku


3 comments :

el said...

ni lau anak2 el tgk lego ni sure depa gewam haha

Nadiah Suhaidi said...

sangat menarik :)

Azian Elias said...

meriahnya..
akak pun dah lama sungguh tak ke Sunway Pyramid.