MY HISTORIC MOMENTS

Friday, March 25, 2016

Mencuba Produk Kecantikan Daripada NEESYA SkinCare Series Lumi°®

Hi Korang,

Kan aku cakap aku kan suka mencuba!


So tak salah rasanya aku cuba produk kecantikan keluaran NEESYA ni kan. Kalau berkesan jadikan amalan, kalau tak nak buat cam ne huhuhuhuhu nangis tepi bucu katil..


Wei produk ni dah lama ada di pasaran Malaysia tau, tengok Duta NEESYA iaitu penyanyi ainantasneem. comey nau dia nie ek

Ada 2 produk yang aku nak perkenalkan iaitu LumiScience°® Illuminating Essence dan juga Lumi°® Brightening Overnight Mask. 

So satu-satu dulu ek


LumiScience°® Illuminating Essence (65ml)

Visibly boosts skin luminosity with LumiScience°® Technology through a 360° approach. Skin regains its translucent appearance as skin is brightened, hydrated and protected against damaging free radicals and oxidative stress. Results: An illuminated and more even toned complexion.

Di antara bahan utama yang terkandung didalam Illuminating Essence ni adalah

AcquaBiomin™ Gem Blend 
Enhances skin radiance, hydration and active ingredients absorption.

Acquacell™
Immediate, intensive Hydration. (within 15 mins) Strengthens skin’s natural moisturising ability. Increases skin hydration levels at every layer of the epidermis. Immediate smoothening of fine lines. Smoothening of superficial wrinkles in 2 weeks.

Alpha-Melight™
Effective Skin Whitening - melanin inhibilation with anti-inflamotary and soothing effect.

Silver Vine Extract 
Anti-carbonylation (anti-protein oxidation) at the stratum corneum - Skin radiance & clarity enhancer. Melanin inhibition for fairer, even toned skin. Skin energizer and healthy metabolism. Anti-Free radical and anti-oxidant protection.

Elok kan bahan-bahannya kesemuanya kearah kebaikan kulit seperti buat wajah berseri-seri, lembutkan kulit muka, membaikpulihkan sel-sel mata di muka tuh.


Cara penggunaan:

Lepaskan bersihkan muka dan sapu toner, korang boleh titikkan 4-5 titik dan sapukan di seluruh muka. Buatlah urutan muka sket kan. Boleh guna 2 kali sehari iaitu waktu pagi dan malam.

LumiScience° Illuminating Essence, bernilai RM99 (tidak termasuk GST)

Ok produk kedua adalah:


Lumi°® Brightening Overnight Mask (75ml)

An intensive overnight treatment mask formulated with Silver Vine Extract and AlphaMelight™. Contains concentrated dose of brightening complex to help diminish skin discoloration, revitalise complexion and restore skin hydration while you rest. Recharges tired skin with essential moisture and anti-oxidants to help skin regain it suppleness, vitality and youthful glow.

Yelah kena guna mask jugak sekali sekala tapi bukanlah tiap-tiap hari ek. Bukan apa nak menghilangkan daki-daki yang berlebihan yang pencuci muka kekadang tak boleh nak meresap hehehehe


Di antara bahan utama yang terkandung didalam Brightening Overnight Mask ni adalah

Aloe Leaf Extract, Sodium Hyaluronate 
Moisturising, soothing.

AcquaBiomin™ Gem Blend
Enhances skin radiance, hydration and active ingredients absorption.

Alpha-Melight™
Effective Skin Whitening - melanin inhibilation with anti-inflamotary and soothing effect.

Silver Vine Extract 
Anti-carbonylation (anti-protein oxidation)
Radiance and skin clarity enhancer.
Melanin inhibilation anti-free radical and anti-oxidant.


Cara penggunaan:

Sapu je di muka sebelum tidur sambil urut-urut muka tu dah biarkan sampai esok pagi. Tak yah nak cuci-cuci ek barulah meresap masuk ke kulit muka tu kan. Seminggu 1-2 kali je tau

Lumi° Brightening Overnight Mask, bernilai RM59 (tidak termasuk GST)

Oh ye NEESYA Skincare ni menggunakan bahan-bahan yang telah pun mendapat pengiktirafan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia dan mendapat chop HALAL Jakim. So gunakan tanpa was-was


Untuk info lanjut, 


Website :

No comments :