Monday, March 14, 2016

First Time Ke KIDZANIA Kuala Lumpur Sempena New Partnership McDonalds & Drypers

Hi Korang,

First time minggu lepas aku masuk Kidzania ni.

Seriously best rupanya ek, kagum sekejap acik uollss. Memang patutlah bebudak kalau ke sini tak nak kuar sampai malam kan.


Aku ke sini sempena penambahan partnership terbaru di Kidzania Kuala Lumpur iaitu Mc Donalds dan juga Drypers.


KidZania Kuala Lumpur, the award-winning indoor themed learning centre, secara rasmi mengumumkan McDonald Malaysia dan Drypers Malaysia, sebagai tambahan terbaru kepada bulatan rakan industri pemikiran ke hadapan menyokong pendekatan unik KidZania Kuala Lumpur untuk memupuk kemahiran hidup pembelajaran kanak-kanak.

Ni aku share sket intipati semasa majlis perasmian partnership ni ek


"We are very honoured to have industry leaders joining KidZania Kuala Lumpur and combined our expertise to designand develop unique role play activities for our children. Through this new partnership announcement, children get to experience various professions including burger making and the immersive learning only available in KidZania KualaLumpur - a child size city," kata Susanah Abdul Rani, Gabenor KidZania Kuala Lumpur dan Singapura yang terkenal diperingatkan sekiranya dengan simbolik upacara penyampaian 'kunci' Kota kepada setiap rakan kongsi masuk dua.



Perkongsian baru akan menyaksikan penambahan fizikal kedai Burger McDonald untuk landskap bandar bersaiz kanak-kanak KidZania Kuala Lumpur. Kami telah berpeluang untuk bekerjasama dengan McDonald's, satu jenama dunia yang paling dikenal dan rangkaian restoran terbesar di dunia. Sejajar dengan misi mereka untuk menjadi tempat kegemaran setiap keluarga untuk meluangkan masa yang berkualiti bersama-sama, ia membolehkan kanak-kanak lebih banyak pilihan untuk kerja-peranan berkaitan dengan pengurusan francais makanan dan minuman melalui pengenalan aktiviti-aktiviti pertubuhan yang baru. Kanak-kanak mempunyai pilihan untuk berlakon sebagai seorang Chef Burger dan belajar tentang penyediaan makanan untuk McChicken Burger dan kentang goreng, tahu bagaimana kebersihan makanan dan nutrien. Pelawat ke McDonald's di KidZania Kuala Lumpur pasti harapkan pertolongan diri dalam menggambarkan yang sahih, beliau di sebalik tabir Restoran kegemaran mereka.


Drypers Malaysia datang sebagai sokongan bagi mensasarkan set kanak-kanak - bayi termuda KidZania Kuala Lumpur. Meletakkan penekanan terhadap keselesaan, kebersihan, dan keselesaan, Drypers akan membekalkan KidZania Kuala Lumpur dengan pelbagai tarikan yang sehingga lampin. Ini akan semua dibuat percuma dan boleh didapati di bilik penjagaan bayi.


Kini KidZania Kuala Lumpur menawarkan lebih 100 profesion berkaitan aktiviti berperanan menyebarkan lebih 60 pelbagai pembangunan bandar yang menggalakkan kanak-kanak ke amalan mudah suai dan positif tingkah laku yang akan menyumbang kepada keupayaan keseluruhan mereka untuk berurusan secara berkesan dengan permintaan dan cabaran kehidupan sehari-hari.


KidZania Kuala Lumpur rasmi kokurikulum rakan kongsi untuk Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia dengan usaha yang melampaui Medium pengajaran secara tradisional dan untuk sentiasa melihat peluang-peluang untuk mendedahkan anak-anak untuk ajaran-ajaran yang baru, pengalaman dan peluang pekerjaan yang tidak berkesudahan.

Untuk maklumat lanjut, lawati www.kidzania.com.my atau hubungi KidZania Careline di 1300 88 KIDZ (5439) atau berhubung dengan KidZania di Facebook di facebook.com/KidZaniaKualaLumpur.


Untung anak-anak zaman sekarang ek, kecik-kecik lagi dah di dedahkan dengan alam pekerjaan untuk panduan diorang di masa hadapan.

So cuti sekolah ni parents boleh bawa anak-anak ke mari ek


1 comment :

Suria Amanda said...

pernah bawak dania sekali masuk sini..excited betul dia kerja kat dalam ni..paling seronok bila dia dapat gaji..hehehe