Monday, March 20, 2017

Makan Dimsum ‘HO HO CHIAK’ Di TUNG YUEN Chinese Restaurant, Grand BlueWave Hotel

Hi Korang,


Masakan Cina adalah satu bahagian penting dalam budaya Cina, termasuklah masakan yang berasal daripada pelbagai Wilayah China, serta dari orang Cina di bahagian-bahagian lain di dunia. Ho Chiak adalah dialek Hokkien secara literal bermakna makanan itu bagus dan lazat. Ianya biasanya digunakan untuk menghuraikan makanan yang lazat di restoran. 


Oleh kerana itu, Grand BlueWave Hotel Shah Alam menawarkan promosi istimewa untuk hidangan masakan mewah cina yang halal diperakui Ho Ho Chiak bagi membolehkan para tetamu mempunyai lebih banyak kepelbagaian dalam pemilihan makanan dengan harga berpatutan di suasana hotel 5-bintang. 



Promosi Ho Ho Chiak ini semata-mata disediakan oleh satu-satunya Chinese Chef, Chef Patrick Ng setiap hari untuk makan tengahari pada 11.30 pagi hingga 2.30 petang dan makan malam pada 6.30 petang hingga 10.30 mlm.


Promosi ‘Ho Ho Chiak’ boleh dinikmati pada kadar minimum 2 orang pada harga RM57.00+ seorang, dihidangkan dengan 10 jenis hidangan steam and fried dimsum , 4 jenis hidangan claypot dan pemanis mulut. 





Kepelbagaian dimsum ini terdiri daripada Chicken Dumpling, Fresh Prawn Crystal Dumpling, Golden Ocean Leaf Dumpling, Phoenix Eye Dumpling, Steam Seafood Dumpling with Crab Roll, Steam BBQ Chicken Bun, Deep Fried Yam Ball, Deep Fried Vietnamese Spring Roll, Pan Fried Shanghai Gua Tie dan Steam Glutinous Rice with Chicken and Mushroom (Loh Mai Kai).

Fried Rice with Crab Meat

Braised Sliced Top Shell Abalone with Seasonal Vegetable

Stir Fried Szechuan Style Fish Fillet

Baked Cheese Prawn

Eh bukan itu je, ada lagi hidangan claypot seperti Stir Fried Szechuan Style Fish Fillet, Braised Sliced Top Shell Abalone with Seasonal Vegetable , Baked Cheese Prawn with Mantao dan Fried Rice with Crab Meat. Kemudiannya di sudahi dengan pemanis mulut Chilled Longan with Sea Coconut yang sangat menyegarkan.

Chilled Longan with Sea Coconut

So apa lagi, lekas buat tempahan awal ye di Tung Yuen Restaurant ext. 8811 03-5511 2616 atau Jabatan Telemarketing ext. 2724. Semua harga adalah tertakluk hanya kepada 6% GST. 


HALAL ke Dim Sum ? 
Of courselah HALAL sebab di Hotel Grand Bluewave semua makanannya adalah HALAL.


Ini hah alamatnya:-

Restoran Tung Yuen,
Hotel Grand Bluewave 
Persiaran Perbandaran, Seksyen 14
40000 – Shah Alam, 
Selangor Darul Ehsan.

Phone: 03- 5511 8811 ext.2616



Selamat menjamu selera semuanye....





4 comments :

Cik Areen said...

eh akak dah potong rambut la. omey!

mama tisya said...

dimsum fav semestinya vietnamese spring roll...mantou cicah creamy prawns tu pn sodap

maszull said...

assalamualaikum CLP...wow...bnyaknya dim sum...mesti sedapnya...
** Mama Maszull

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

yummeh nye lah hai..!