Thursday, October 28, 2010

Senyum Sket

PAK PANDIR NAIK FLIGHT



Ok..alkisahnya..hebohlah satu kampung..Pak Pandir mendapat tiket kapal terbang untuk menjadi tetamu Aznil dlm pagi di era.. ,

Walaupun hanya kelas ekonomi..tapi bagi pak pandir..itu sudah cukup mengembirakanya..

Dipendekkan cerita..hari dijanji telah tiba..pak pandir pun sudah menunggu seawal subuh di lapangan terbang..kapal terbang sampai..pak pandir pun naiklah..masuk jer kapal terbang.. pak pandir terus ambik tempat.

Sebelum kapal terbang berlepas..pramugari pun memeriksa penumpang supaya semua duduk ditempat masing masing dan bersedia untuk berlepas..

Sekali pramugari nampak pak pandir duduk kat kerusi bisnes klass.. setahu dia.. tak ada penumpang bisnes klass hari tu..dengan budi bahasa pramugari tu tegur.

"Pak cik, pakcik tak boleh duduk kat sini.. boleh pak cik pindah duduk dibelakang..."eh.. bagus sungguh orang kapal terbang nii pramugari).. takpalah nak..pak cik selesa dah kat sini.."

*Mana tak selesanya.. bisnes klass..mati akal pramugari tu.. semua pramugari dan pramugara (kecuali yang terlampau) datang silih ganti..sakit kepala..

Pilot yang menunggu lama nak berlepas..bengong kenapa masih belum ada isyarat kata ok dari ketua pramugari..dia pun keluar tengok..

Pramugari sorang tu cerita..pilot tu pun pi lah kat pak pandir."pak cik.. boleh tengok tiket?" pak pandir kasi tiket..

"Oo.. pak cik nak pi KL yer pak cik?"

"yer nak... "

"Taapi pak cik.. kerusi depan nii pi johor bahru pakcik.., kerusi belakang baru pi KL!"

"Yerker nak.. nasib baiklah nak bagitau.."


Ermm, mesti korang senyum2 kambing kan pagi khamis nie...

p/s: Entry ringan, itu pun amik kat google sebab aku tengah sibuk packing barang nie..

6 comments :

e.l.i.s.s.m.i.e said...

bagus btol idea pilot ni.hehehehe :p

encHIx laNDax said...

huhuhu~mengong nye pandir~~hiuh

- zuriey - said...

hahahha..itu je cara nak suruh dia pindah

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, bukan sekadar senyum, ketawa sikit2..kesian pak pandir tu, dah selesa sangat dia duduk kat situ...

sw33tdarling said...

ehehehe
mmg tak susah pun nak menangani pak pandir ni...
:P

hamzah ian said...

hehe