Monday, April 4, 2016

Gigi Sensitif, Now Ada SENSODYNE MouthWash Boleh Protect 24 Jam Tau

Hi Korang,

Gigi sensitif ermm nak minum air sejuk pun payah ini plak yang ada ais sejuk bagai tu kan. Takut kena petir plak sakit dia tuh. Ye aku pernah rasa dulu, sakitnya ngilu oooo


Baru-baru ni sempat aku ke majlis pelancaran Sensodyne MouthWash di Le Meridien Hotel. Lambat plak keluar office but nasib baik sampai on time event pun start kan. 

Ok jom check out intipati majlis pelancaran ni ek


Di Malaysia, kejadian adalah biasa di kalangan golongan muda, berumur antara 18-34 dan 40% daripada mereka yang mengalami sensitiviti gigi gigi sensitif tidak mengambil kawalan keadaan kesihatan mulut mereka. Sensitiviti gigi itu didakwa sebagai masalah kesihatan oral tertinggi di Malaysia dengan satu dalam tiga orang-orang yang mengalami keadaan. Walau bagaimanapun, hanya satu pertiga daripada pesakit yang menggunakan ubat gigi yang sensitif untuk melegakan sensasi mereka zingy.


“Tooth sensitivity is a common dental problem many people experience. Almost 50% of sensitive sufferers adopt a regime care and this means that almost 1.38 million Malaysian adults are advance oral care regime user. With the increasing incidences of sensitive tooth sufferers in Malaysia, it is timely to launch Sensodyne Mouthwash and we see the importance of encouraging sufferers to opt for an advanced oral care regime. The new Sensodyne Mouthwash provides lasting freshening effect, and fluoride to strengthen teeth and protect against decay,” kata Stacy Wallace, Pengurus Besar GSK pengguna Healthcare Malaysia & Brunei.

Tambahan kepada sedia ada berus gigi dan ubat gigi, ia adalah Cecair kumur pertama di Malaysia yang menawarkan perlindungan gigi sensitiviti rakyat Malaysia yang mengalami sensitiviti gigi, membolehkan mereka keseronokan untuk menikmati makanan kegemaran mereka dengan keluarga mereka dan rakan-rakan mereka tanpa mengalami sensasi zingy yang tahan lama. Cecair kumur Sensodyne 24 jam menyediakan perlindungan berterusan untuk gigi sensitif apabila digunakan dua kali sehari selepas memberus gigi mereka. Bahan-bahan aktif yang dijumpai dalam karya-karya Cecair kumur di dalam gigi untuk membina perlindungan yang menenangkan dan tahan lama sekitar saraf.

Cecair kumur fluorida formula juga menguatkan gigi dan rasa pudina nafas daun segar dan bersih supaya pengguna boleh tinggal yakin semasa interaksi sosial. Cecair kumur Sensodyne baru adalah alkohol percuma, sekaligus menjadikan ia halal; produk yang diperakui untuk semua pengguna untuk menikmati. Pengguna akan dapat memilih daripada dua pilihan iaitu tambahan segar, pedas bunga dengan tanda-tanda bahawa vanilla; dan Cecair kumur Cool Mint, ledakan pudina, mentol, contohnya dan teh hijau.


Dr. Army Empol, perunding dalam pemulihan pergigian yang pada majlis pelancaran yang dikatakan “Sensitive teeth leads to an unpleasant sensation and when prolonged, can affect your daily life. Avoiding your favourite foods that are cold, sweet, and hot does not help you to break free from the zingy sensation in your teeth. It is the regular daily advanced oral regime for sensitive teeth that maintains the sensitivity protection”. 


GSK menawarkan pelbagai jenama penjagaan mulut yang mantap seperti Sensodyne®, Polident® dan parodontax® yang telah telah dirumus khas untuk menampung keperluan khusus. Produk Sensodyne membantu pengguna menikmati pelepasan dari gigi sensitiviti, membolehkan mereka terus menikmati makanan dan minuman yang mereka nikmati Tempahan mereka. Polident adalah jenama produk penjagaan gigi palsu yang terdiri pembersih dan pelekat untuk meningkatkan keselesaan dan keyakinan pemakai gigi palsu supaya mereka boleh memeluk hidup sepenuhnya. parodontax sebaliknya bertujuan untuk melawan gusi berdarah dan mengelakkan masalah gusi yang merupakan punca utama kehilangan gigi. 




Lepas ni tak de masalah lagi lah orang yang ada gigi sensitif ni ek, dah ada ubat kan.



1 comment :

Suria Amanda said...

yeay..kita memang dah start guna ni dah...ubat gigi pun dah guna sensodyne...best...