Thursday, October 12, 2017

WHITTAKER’S CHOCOLATE Bloggers Party

Hi Korang,

Pepagi lagi kak lily dan Mr Big ke Starling Mall bagi Whittaker’s Chocolate Bloggers Party ni. 

Alah bukan party yang kaw-kaw pun lah, its actually mengenai Whittaker’s Chocolate yang merupakan coklat terbaik di dunia keluaran dari New Zealand.


Kalau korang nak tau, Coklat di Whittaker kesemua produknya di proses di satu-satunya kilangnya di Porirua, New Zealand dan ianya merupakan pengeluar utama satu-satunya coklat di New Zealand yang memastikan kualiti yang baik dari segi bahan dan cara pembuatannya.

kemain lagi memasing ek, hyper lepas makan coklat tau

Meh sini akak Lily kongsikan sejarah Whittaker’s chocolate ni ek.

Whittaker telah ditubuhkan lebih daripada 120 tahun yang lalu oleh J.H. Whittaker, dan kini diuruskan oleh Whittakers generasi ketiga, adik beradik Andrew dan Brian. Generasi akan datang Whittakers, abang dan kakak Matt dan Holly, bekerja dalam perniagaan masing-masing sebagai Ketua pasaran antarabangsa dan Pengurus pemasaran.

Kandungan coklat Whittaker kesemuanya berstatus Halal dan mempunyai pelbagai perisa yang terdapat pada in 200g Blocks, 50g Slabs, 50g Chunks and Mini Slabs. Jualan paling tinggi adalah perisa Almond Gold dan juga beberapa perisa lain seperti Creamy Milk Block, 72% Cocoa Dark Ghana, Dark Almond dan Dark Peppermint.

Coklat Whittaker buatan New Zealand, negara dipercayai jenama paling di minati oleh penggemar coklat dan ianya telah berkembang ke pasaran Asia, dan kini boleh didapati secara meluas di China, Asia Utara, dan Asia Tenggara.

Seperti biasa, sedikit kata-kata aluan daripada Mr Matt Whittaker, yang merupakan pewaris bagi generasi keempat coklat Whittaker’s ni. Kalau akak lily jadi dia mesti bangga sebangganya lah kan. Bisnes wariasan turun temurun lepas tuh terkenal satu dunia plak tuh. 

Humble je Matt Whittaker’s ni

marilah beli coklat saya, murah-murah dan sedap tau

“Our core focus on producing quality, world-class chocolate is why we think we have been voted New Zealand’s Most Trusted Brand for six years in a row,” kata Matt Whittaker. 

Yeah acara pun bermula.

baru dapat sampul dah happy, padahal huahauha

Ktorang ada ala-ala Whittaker’s scavenger hunt ni, kitaorang kena mengenal pasti coklat-coklat keluaran Whittaker’s yang terdapat di Jaya Grocer ni. Hah pening-pening nak matchkan jawapan ek. 

tengoklah memasing ek

penat lantai ni pekerja Jaya Grocer ni mop ek, diaorang siap standby untuk mop tau

ntah betul ke iddok Diya, kita submit jelah kan

Sekejap salah, sekejap betul. Kak Lily partner dengan blogger Diya Pink so gamatlah lagi kat lorong coklat tuh dek ketawa ktorang huahauhauha.

camno korang nak tembak, semua sama je kan hhehehe

Lepas 20 minit, ada lagi tugasan kedua pulak iaitu mengenai pasti jenis coklat dan namanya. Hah bab makan ni memang kak Lily terrer tapi nak kenal pasti rasa tuh yang payah sket. Mau 5-6 keping makan then baru dapat teka yang mana satu coklatnya heheehehe. Ini kelakar sebab yang mana tak abis makan, k lily suruh Mr Big makan so berkeping-kepinglah dia makan sampai kenyang.



Sementara nak tunggu keputusan, kami dapat saksikan demonstrasi masakan menggunakan coklat Whittaker’s ni dari Chef Faizah, eh orang kuat Whittaker’s ni tau. Leka gak di buatnya 



Ingatkan kami tak kena masak rupanya ada tugas lain lagi hehehe tapi bukan memasak lah cuma kena deco cupcakes dengan bahan-bahan yang diberikan. Hah mengekek-kekek ketawa memasing melihat hasil kerja sorang sorang, of courselah kak lily punye simple je janji boleh makan sudah.


Memang tak sangka betul team kak Lily dan Diya menang task yang Blind Test tuh, hahahaha tak sia-sia makan coklat berkeping-keping untuk pastikan rasa yang sebenar. Dapatlah coklat Whittaker’s yang sedap tuh sebeban, wah I love Whittaker’s 


Anyway, nak bagi korang ni yang Whittaker’s akan berkerjasama dengan Ben’s Independent Grocer yang terletak di Ikano Power Centre untuk memberikan secara PERCUMA iaitu mini Whittaker’s chocolate slab bagi setiap cawan kopi yang di beli. Promosi ini bermula dari 12th – 15th October, so first come first serve basis la ye.


Kalau ada rezeki, terjumpa korang kat memana dan kak lily bawak plak coklat Whittaker’s ni bolehlah bagi korang rasa ek








Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

4 comments :

mrhanafi said...

Kagum juga syarikat cokelat tersebut..

Boleh bertahan hingga 4 keturunan..

Pasti rasa cokelat INI sedap

raihanah said...

waa bestnya, kenapa la saya tak join. hahah

mama tisya said...

meriah party cekelat gtu

notie said...

Sedapnya dapat berkeping-keping coklat... sekali makan coklat whittakers...coklat lain tak pandang dah