Friday, September 12, 2014

Percutian di Jakarta Dan Bandung, Indonesia - Tip Perjalanan dan Budget Perbelanjaan

Hi Korang,


Entry seminggu menghilang tuh, sekadar mukadimah cerita travelog aku ni.

Untuk entri hari ni, aku akan citer secara overall mengenai shopping trip ni. Sebab apa shopping trip? Sebab ktorang langsung tak berkesempatan untuk pi melawat tempat-tempat bersejarah ke pelancongan ke kan kerana kekangan masa.


Actually trip ni dah lama bebudak PBB tempat kerja Mr Big ni yang plan, di sebabkan trip ni trip orang pompuan so lelaki tak boleh nak join, so Mr Big offer kat aku nak ikut sekali ke tak. Aku memang tak tau apa-apa pasal booking pun, semua bebudak ni yang handle. Yang aku tau siapkan duit dan bayar je.

Kita sebagai orang yang tak tau apa-apa, just follow, listen dan rileks je.

Memang tak de itinerary langsung untuk trip ni, aku rasa cam kelam kabut sket la. Maklumlah normally kalau aku travel, aku sendiri yang siapkan everything kan. Ini tak, so lagi sekali ikut je ye..

KLIA2 Airport

Of courselah naik Air Asia sebab everyone can fly kan. Aku bayar harga tiket RM90 (one way) dan add on baggage 25kg, makan-makan dan insurance. Semua sekali RM104 je. Ok lah kan.


Nak bagitau korang ni, airport KLIA 2 tu sangat-sangat besar ye. Aku rasa cam 3km berjalan nak sampai ke tempat boarding, tapi di sebabkan dalam bangunan yang berair-con so tak terasa sangat. Untuk international departure ni, kita Malaysian senan sket sebab ada check in passport kiosk. Ikut je instruction kat screen tuh, letak passport dengan thumbprint tangan dan settle. Tak yah orang imigresen tuh sibuk-sibuk nak Tanya banyak soalan kan.

2 kali imigresen dan kastam check bag dan sampailah ke tempat boarding. Aduiyai kurang dah lemak peha aku sket, travelatornya ada satu je tak macam KLIA airport melambak-lambak. Yang penting toilet banyak so tak de masalah kalau membuang sepanjang 3 km tuh.


Ktorang sampai ke Soekarno Hatta International Airport, Jakarta dalam kul 7.40pm cam tuh, perbezaan waktu lambat 1 jam kira 6.40pm kan tapi bukan main gelap dah time, rupanya diorang cepat malam dan cepat siang.


Hah masa nak balik nanti, korang kena sediakn duit rupiah untuk nak bayar airport tax IDR150,000 = RM41 je gituh. Kalau boleh asingkan siap-siap dalam envelope lain so tak delah tak duit nak bayar pi balik nanti.

Pengangkutan Dari Airport – Hotel - Airport

Dari airport nak ke hotel 55 Jakarta, bebudak ni dah siap-siap arrange pak supir Gusti, tak delah ktorang termanggu depan airport tuh nak cari teksi kan. Ramai yang kata naik teksi Bluebird sebabnya accurate dan tak tipu harga para pelancong. Alah lecehlah dengan beg besar-besar ni.


Malam tuh, jalan nak masuk Bandar Jakarta tak berapa nak jem so kira cam cepat gak lah ktorang sampai. Sangat menakutkan bila tengok para pemandu di Jakarta ni, selagi ada jalan selagi itulah diorang nak menyelit kan. Tak kisah, kereta ke, lori ke, bajai tu dah tentu lah kan.


Balik pun ktorang guna service pak supir Gusti ni alah nak senang kan. Lagipun dengan barang banyak mana mungkin supir lain mau dengan harga yang murah.

Penginapan di Hotel 55, area Mangga Dua, Jakarta


Selama 4 hari 3 malam ktorang berada di hotel 55 area Mangga Dua, bertaraf 2 bintang ni, walaupun murah tapi cuba korang tengok didalamnya awesome kan. Biliknya besar dan bersih.


Satu bilik untuk 3 orang, jadinya 1 katil queen dan 1 katil super single. Dengan segala kemudahan yang ada termasuk bilik air yang panjang lagi luas.

Tapi yang aku impress sekali kemudahan WiFi sangat best sebab laju sungguh. Normallnya kalau hotel kecik-kecik or even hotel besar pun WiFi hanya terdapat di lobby hotel je kan. Update status pun laju yelah. Dan lagi satu, siaran TVnya terbaek toqq, aku rasa lebih daripada 30 siaran termasuk Fox Channel dan hotel TV di sediakan. Siaran TV Indonesia sangat banyak, boleh di katakan setiap hari aku layan channel Indonesia ni.


Hotel ni betul-betul bersebelahan dengan Jakarta Kota Train Station, sebelah pagar je. Alarm clock aku, bila train yang pertama je sampai terus terjaga, bagus ek.

Lagi satu, kenapa bebudak ni pillih hotel ni sebab nya di dalam kawasan Mangga Dua tempat shopping yang heaven gituh. Dekat dengan

Mangga Dua Mall (0.5 Km / 6 min walk)
Pasar Pagi Mangga Dua (0.5 Km / 6 min walk)
ITC Mangga Dua Mall (0.6 Km / 8 min walk)
Chinatown (0.9 Km / 11 min walk)

Alamat hotel 55 
Jl Pangeran jayakarta No 8 Blok E No 1, Mangga Dua, Jakarta, Indonesia

Lepas tuh, kiri dan kanan jalan besar hotel ni, banyak gilers street food. Ktorang memang dont mind makan makanan street food ni. Dah sedap dan murah plak tuh, so far tak de sorang pun yang kena sakit perut cirit birit. Not bad jugak lah

Simcard Telco Indonesia


Jangan korang gatal-gatal nak roaming telefon korang ek, sangat mahal untuk daily use. Macam aku, beli je simpack Telco ni kat tepi jalan je depan hotel. Tak delah mahal pun, bayar je IDR37,000.00 = RM10 je untuk perbelanjaan telefon dan data internet sekali. Tak payah nak top up pulsa pun, cukup tau. Sebab tu kalau korang follow instagram aku, sekejap-sekejap aku update status. Internet laju katakan.

Pengangkutan Jakarta – Bandung – Jakarta


Ktorang memang sewa kereta Pak Ratno untuk trip ke Bandung dan jalan-jalan di Jakarta ni sebab harganya sangat-sangat berpatutan dengan service yang di tawarkan. Masa hari kedua tuh, awal pagi pak Ratno dah tunggu depan hotel untuk jemput ktorang ke Bandung.

No telefon Pak Ratno : +62 813 2288 7474 (whatsapp dulu pun boleh, nanti dia akan call korang)


Ktorang sewa Toyota Innova untuk trip ni, sebab luas dan banyak barang boleh bawak kan. Cara pemanduannya sangat smooth je, dalam masa 2 jam setengah ktorang dah sampai ke Bandung dalam kul 11 pagi cam tuh.

Masuk ke Pasar Baru Trade Center, shopping dapat harga pecah telur orang sana cakap. Lagi plak, Pak Ratno ni ada sediakan service porter secara percuma iaitu Mas Gono. Cakap je nak beli apa, Si Gono akan bawak ktorang terus ke kedai yang murah dan senang nak shopping segala ceruk rantau ktorang lalu siap ada service money changer sekali yang mana tak cukup duit tuh.


Agaknya ramai peniaga yang kenal dengan Pak Ratno dan Gono dalam Pasar Baru Bandung ni, diorang cam respek sket dengan ktorang. Harga barang-barang pun tak de mahal sangat, lepas tuh si Gono ni jaga ktorang dari pencopet yang ada dalam kawasan ni. Sehinggakan bebudak jualan kesian tuh, takut nak kacau ktorang.

Dengan Pak Ratno ni, korang boleh cakap je nak kemana memang dia boleh hantar punye tapi kalau tempat tu cam jauh, ramai orang, sesak, macet dia akan advise balik, bagi solution. Kalau tak dapat ke situ, dia akan cadangkan ke sini. Kira cam bagus kan, tak de lah kena tipu manjang je.

Perbelanjaan Selama 4 Hari Bercuti


Sesungguh aku tak tipu, aku bawak lebih daripada 5 juta sesama bercuti ni. Tapi aku tak abis pun duit tuh,

Ini aku listkan satu persatu ek

Hotel (4hari 3 malam) – IDR2,970,000 = RM805/6 orang = RM134 seorang

Transport (2 x airport transfer +jalan-jalan Bandung+Jakarta) – IDR450,000 = RM122

Simkard + pulsa (top up) – IDR37000 = RM10

Makan untuk 4 hari – IDR151,600 = RM41 (average lah, tak kira beli tepi jalan semua kan tapi makan kat sini murah sungguh)

Shopping - tak yah tulis lah, segan aku nak tulis nombornya

Jadi banker + emergency – IDR1,000,000 = RM276

Tapi itu average amount lah, bukan exact figure. So korang boleh jadikan panduan kalau nak pi bercuti nanti ek.

Yelah ko, kita tak tempat orang ni macam-macam boleh berlaku.

Memang aku aktifkan Maybank ATM Plus so kiranya bolehlah keluar duit kat ATM time emergency but seboleh-bolehnya tak nak lah kan. Mana tau, tup-tup kena cirit birit walaupun dah makan ubat yang kita dah bawak, transport meragam mintak tips pulak kan so kita kena prepare la kan.

Lagi plak, aku bukan tukar duit sekelepuk, since dari beli tiket flight tuh aku dah start tukar duit sket-sket kira tak terasa sangat, rate plak tengah murah dalam RM275.00 = IDR1,000,000.00 so apa ada hal kan.


Nanti aku akan citer lagi secara details mengenai tempat-tempat shopping yang ktorang pergi. Kalau semua campak dalam satu entry, memang muaklah korang nak baca ek. Aku memang take time nak menulis entry ni sebab aku tak nak satu info tertinggal pun. Jadi senang korang nak refer apa yang patut, tentang harga, budget hotel dan memacam lagi kan.

nanti citer naik bajai ek, seronok tau

So stay tune untuk entry shopping Jakarta – Bandung seterusnya, mesti ramai yang tunggu entry pasal makan especially malay food blogger ni kan. Semoga entry ni dapat membantu korang dalam menguruskan tips bercuti di Jakarta dan Bandung ye

Korang nak tanye apa-apa, meh komen cepat ek so aku boleh jawab dalam entry seterusnya.

176 comments :

VE said...

Hi cik lily..selamat berkenalan..nice entry..:) sungguh berinformasi. Jemput ke blog VE!

Anonymous said...

Salam jumaat.

Wah! bestnya jalan2 di jakarta. Saya dah lama nak ke sana tapi masih belum berkesempatan lagipun takut disebabkan tak ada pengalaman bercuti luar dari malaysia

sitirohaida said...

seronoknya...satu soklan,shopping apa kat sana...ada bawak balik untuk kita tak...hehehe

Anonymous said...

setel bookmark...jgn lwat kak post entry baru , nak cedok ilmu..haha

hazman fadzil said...

baguslah beb... siap kat kasi budget figure untuk berbelanja kat sini... tapi aku tahu duit shopping tu confirm berjuta rupiah kan... :)

Aiza Haris said...

wahhh bestnyeee jalan2 cuti2.... tak sabar nk tunggu next entry ;)

Unknown said...

nak tanya..ada simpan no pak supir x..sbb plan nak p bulan october nie..kalau ada supir boleh ler saya nak ke bandung

Mieza Everdeen said...

thanks for sharing kak Lily ^_^ tak sabar nak tunggu next posts, nak tau jugak tempat shopping mana yg best siap tips kak Lily sekali, hehe!

Mermaid said...

bestnya,kak lily bgi tahu la apa yg yg wajib belikalau pergi sana<3 . x da ole2 ke hehee
MISS IKA'S BLOG

maszull said...

assalamualaikum CLP...bestnya dpt jenjalan ke Indonesia...:)

luthfi said...

Asyiknya shopping, belanja terus.

Unknown said...

Ader fb x cik lily...?

Kereta sewa shah alam said...

Kalau pergi indonesia memang best sebab dapat jadi jutawan.. hehehehe

Bandung memang heaven untuk kaki shopping. Barang murah banget

Anonymous said...

Tkasih .. Saya akan terus membaca...

AnnurHijrah Consultancy said...

Mklumat yg bagus...x sbr nk tunggu nk g holiday dgn ank2 dec ni....

Unknown said...

Carian Kereta sewa pelancongan/Transport Bajet di Bandung
MPV (7 seater) : Rp. 400.000 (+/- RM 140)
Van (12 - 19 Seater ) : Rp.850.000 (+/- RM 297)

Petrol/Minyak : dalam Bandar Rp. 100.000 (+/- RM 35)
Luar Bandar Rp. 150.000 (+/- RM 52)

Hub : WA/SMS/Call : +6281802015555 | +6288809498991 | +6285860091092
Email : everyholiday.bdg@gmail.com

Kami berkhidmat Pakej Pelancongan murah + Tiket Pelancongan (Kereta+Petrol+Hotel+Makan+Tiket,etc ALL-IN)
Berfikir kereta luxurious ( Hiace & Hyundai H1 ) Call Nombor diatas

Unknown said...

Carian Kereta sewa pelancongan/Transport Bajet di Bandung
MPV (7 seater) : Rp. 400.000 (+/- RM 140)
Van (12 - 19 Seater ) : Rp.850.000 (+/- RM 297)

Petrol/Minyak : dalam Bandar Rp. 100.000 (+/- RM 35)
Luar Bandar Rp. 150.000 (+/- RM 52)

Hub : WA/SMS/Call : +6281802015555 | +6288809498991 | +6285860091092
Email : everyholiday.bdg@gmail.com

Kami berkhidmat Pakej Pelancongan murah + Tiket Pelancongan (Kereta+Petrol+Hotel+Makan+Tiket,etc ALL-IN)
Berfikir kereta luxurious ( Hiace & Hyundai H1 ) Call Nombor diatas

~MaMa RX SToRYMoRY~ said...

Pre order bagelen @ brownies kartika sari dan amanda fresh from bandung.
Whatsapp ina 0192633431

Anonymous said...

Salam...harga pakej untuk tour di bandung tu brapa ye?

Unknown said...

Aslmkm cik lili..nk ty skit..bleh bg no whtupps x...? Ni email sy..khalina_ali@yahoo.com

Her Royal Geekness said...

Salam sis. Boleh email tak contact no supir yang bagus di jakarta ke myhasya@yahoo.com. Tq

Anonymous said...

as salam cik lily..transport rm142 utk sorg atau satu kereta? tqvm

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.
Looking for Minibus/Van/Car Hire/Rental for traveling in Bandung? We provide various type of transport from 7 seater up to 19 seater in BUDGET.

MPV (7 seater) : Rp 400K/day (Our fleet are Avanza, Livina, APV)
VAN (12-19 seater) : Rp 850K/day (Our fleet are Hiace, Isuzu Elf)
Price including Car/Van Hire and driver fee. Hiring period is 24 hour (in same date). No overtime charge. This is NOT 12 or 18 hours hiring period like other companies.

For Petrol we use PAY AS YOU USE system means you only pay as far as you go according to petrol meter on dashboard. It keeps your travel budget in control. FYI, for whole day traveling it won't be that much around Rp 50-100K. For toll road and parking follow the price on the road. Ask us for detail.

Booking and question (We speak fluent english)
WhatsApp / Text / iMessage / Call
+62 818 0201 5555 & +62 821 15161817 / +62 858 600 91092
PIN BB : 76BEF43F | 7E5B1279
email :everyholiday.bdg@gmail.com

We do also airport pick up and transfer services.
Bandung's Airport for MPV Rp 250K & VAN Rp 400K
Jakarta's Airport for MPV Rp 800K & VAN Rp 1.400K

We provide budget hotel booking, attraction ticket, meals etc while traveling in Bandung. Feel free to ask us for travel consultation for time-efficiency schedule with your group. It's free... Call us now!
[link text][1] [1]: http://rentalelfmurahbandung.blogspot.com/

For photos of our fleet please click link below :
[url=http://postimage.org/image/gbtzdnifv/][img]http://s25.postimage.org/gbtzdnifv/APV_EH.jpg[/img][/url] [url=http://postimage.org/image/8bfop61i3/][img]http://s25.postimage.org/8bfop61i3/Elf_EH.jpg[/img][/url] [url=http://postimage.org/image/4vnkfm49n/][img]http://s25.postimage.org/4vnkfm49n/Hiace_EH.jpg[/img][/url] [url=http://postimage.org/image/7salfwa3f/][img]http://s25.postimage.org/7salfwa3f/Livina_EH.jpg[/img][/url] [url=http://postimage.org/image/gbykre7tn/][img]http://s25.postimage.org/gbykre7tn/Vehicle_EH.jpg[/img][/url]

Syifa Travel said...

Assalamualaikum Ww.

Minta maaf apabila mengganggu blog/website Tuan/Puan, peace..

Salam kami dari Syifa Tour & Travel Indonesia.‎ Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

SYIFA TOUR & TRAVEL INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah syarikat muslim di Indonesia yang mempunyai cabang di Malaysia (Kajang), memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan dengan harga tour yang berpatutan. Driver & tour guide yang boleh berbahasa inggeris & Melayu karena selalu bawa tamu-tamu daripada Malaysia. Diantara perkhidmatan kami : Tour Jakarta, Bandung, Puncak, Palembang, Bali, Jawa, Sumatera, Ticketing, Hotel Reservation dan Sewa kendaraan (mobil - bas).

Sila Email / WhatsApp untuk keterangan lebih lanjut.

SYIFA TOURS & TRAVEL
"Helping Travelers Plan and Have The Perfect Trip"

HP & WhatsApp +60173089600
Email : syifatravel@yahoo.com
PIN BB : 2B1D33E2

Please Follow & Like us www.facebook.com/SyifaTourTravel

Syifa Travel said...

Assalamualaikum Ww.

Minta maaf apabila mengganggu blog/website Tuan/Puan, peace..

Salam kami dari Syifa Tour & Travel Indonesia.‎ Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

SYIFA TOUR & TRAVEL INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah syarikat muslim di Indonesia yang mempunyai cabang di Malaysia (Kajang), memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan dengan harga tour yang berpatutan. Driver & tour guide yang boleh berbahasa inggeris & Melayu karena selalu bawa tamu-tamu daripada Malaysia. Diantara perkhidmatan kami : Tour Jakarta, Bandung, Puncak, Palembang, Bali, Jawa, Sumatera, Ticketing, Hotel Reservation dan Sewa kendaraan (mobil - bas).

Sila Email / WhatsApp untuk keterangan lebih lanjut.

SYIFA TOURS & TRAVEL
"Helping Travelers Plan and Have The Perfect Trip"

HP & WhatsApp +60173089600
Email : syifatravel@yahoo.com
PIN BB : 2B1D33E2

Please Follow & Like us www.facebook.com/SyifaTourTravel

bercuti murah kat bandar bandung said...

salam akak / abang
info nya bagus sangat....mohon tengok sekejap di page kami....ada banyak tips bercuti kat bandar bandung beserta review tempat pelancongan lain nya kat bandar bandung :)

Unknown said...

sallam..

Kami dari BIT (BANDUNG INDAH TRANSPORT)
menawarkan sewa kereta murah dan service ok!
untuk melancong di bandung dan di jakarta..
kami juga memiliki driver yang berpengalaman di bidang pelancongan,
dan kami juga menjamin ke selesaan kereta nya..
harga kereta yang kami tawarkan :
-toyota avanza : RM 120
-suzuki APV : RM 120
-daihatsu luxio : RM 120
-kijang inova : RM 140
-KIA Pregio : RM 170
-isuzu ELF (10 seat) : RM 200
-isuzu ELF (18 seat) : RM 250

harga kereta tersebut sudah termasuk :

-minyak
-parking dan pemandu

kami juga menyediakan pakej hotel + transport seperti :

3D2N :
2 orang RM260/orang. ( 1 bilik )
4 orang RM200/orang. ( 2 bilik )
6 orang RM175/orang. ( 3 bliki )
*untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)

4D3N :
2 orang RM360/orang. ( 1 bilik )
4 orang RM300/orang. ( 2 bilik )
6 orang RM275/orang. ( 3 bliki )
*untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)

5D4N :
2 orang RM480/orang. ( 1 bilik )
4 orang RM325/orang. ( 2 bilik )
6 orang RM295/orang. ( 3 bliki )
*untuk bercuti dalam ramai orang (special price boleh whatsapp saya)

hotel yang kami sediakan,hotel berbintang ** dan dijamin selesa

untuk mengenai pakej selengkap nya,abang / akak boleh whatsapp saya...


whatsapp : +62821 1581 3608 (Mohd Aripin)
phone : +62821 1581 3608

ruggedmom said...

Askm.

Dari pintu masuk KLIA2 tu sampai aerobridge yang last 1.5km jauhnya hohoo..... Kalau dapat gate J oklah dekat sikit.

Unknown said...

Assalamualaykum Ms Lily,

Seronok banyak cerita Ms lily. Mai mahu ke Bandung next week. Harap cerita Ms lily ini boleh membantu Mai. Inshallah.

Unknown said...

Jika ingin cari promosi tiket murah, saya dari lovinda shoppe ada servis booking tiket especially air asia..boleh layari blog saya eleganceshoppe.blogspot.com

wak lon said...

sangat berinfomasi , bole jadikan panduan , in sha allah masa terdekat ni , inging jugak nak cuba

Nor Diner said...

Salam dik, boleh tak kami suruh supir pak gusti dan pak ratno bawa kami bersiar2 ketempat lain selepas shopping di jakarta & bandung?

Unknown said...

Info yang menarik dan terperinci. Saya plan nak kesana juga. Dapat banyak tips kat sini. Best

Liana said...

Info yang sangat menarik dan details. Saya plan nak ke jakarta juga. Banyak tips saya dapat kat sini. Thanks

Unknown said...

Assalamualaikum Wr,Wb,. Tuan /Puan

Yuk!! ke Bandung shoping & liburan. dika ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, peramah & sopan (Company Name :diekha tour)
Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv Suzuki, Coster & Bas.

Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

Bandung Sewa Kereta membantu anda untuk meneroka Bandung, tempat untuk membeli-belah di Bandung, tempat untuk makan dan melihat pemandangan di Bandung, panduan kami akan membantu anda meneroka Bandung City. Dan membawa memori manis.

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

Kereta Taip Daily/14 jam
Suzuki APV ( 7seat )

Toyota Avanza ( 6seat )

Toyota Innova ( 7seat )

KIA Pregio ( 10seat ) Rm

Isuzu Elf ( 11-15 tempat duduk )

Isuzu Elf Long 16 tempat duduk

* semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.



Email: diekha38@gmail.com;
phone +whats app: +6281 320 627 412
Fb. : diekha38@gmail.com / pusing pusing bandoeng

Unknown said...

Assalamualiakum Tuan/Puan,
Carian Kereta nak Percutian / Pelancongan ke Bandung
Rajawali Rent car siap mengantar buat city tour , drop/pick up bandara Bandung dan Jakarta
Menggunakan Toyota New Avanza (2-5 person)
info lebih lanjut call/sms/WA 088809498991/085860091092 / 02293280397 atau
kunjungi http://rajawalirc.blogspot.com/?zx=23fd4058df2b1c39 / follow @rajawalirc
Terima Kasih

Ayung bandoeng said...

Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 atau
E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
FB: ayunk hayukka (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tapi kami jamin yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Java Travelline said...

bromo tour, bromo tour package, bromo tour from surabaya, bromo tour price, bromo tour murah, bromo tour review, bromo tour dari surabaya, bromo tour tripadvisor, bromo tour malang, bromo tour paket, bromo tour travel http://javatravelline.com/



PAKEJ PELANCONGAN BROMO

Surabaya - Bromo - Malang / Batu - Surabaya via Tanggulangin

HARI 1 :

Ketibaan di Lapangan Terbang Surabaya. Bertemu & di sambut oleh Pilot pelancong kami, teruskan ke Bomo (Kampung Cemorolawang / Tosari)



HARI 2 :

Pada pukul 3.30 pagi, memulakan perjalanan ke Gunung Bromo, untuk menyaksikan matahari terbit dari tepi kawah. Merentasi lautan pasir dan mendaki 245 tangga. Kembali ke hotel untuk sarapan pagi dan berkemas semula. Seterusnya ke Batu, dalam perjalanan, melawat Taman Safari Indonesia untuk melihat koleksi haiwan-haiwan dari benua lain.



HARI 3 :

Sarapan pagi di hotel , teruskan lawatan ke bandar yang meliputi perladangan epal , air terjun Cuban Rondo, Seramik Dinoyo. Kemudian bergerak semula ke Surabaya dengan di mulai Tanggulangin untuk melihat Industri Rumah Kulit dan ke Sidoarjo untuk mendapatkan Keropok Udang + Embroidery.



HARI 4 :

Sarapan pagi di hotel, bertolak ke airport untuk berlepas







Mrs EVI



+6281 233 917 870



info@javatravelline.com



www.javatravelline.com









mount bromo tour, mt bromo tour, bromo ijen tour, mount bromo tours, bromo tours, mt bromo tours, tour to bromo, bromo mount, mount bromo package, mount bromo facts, mount bromo trekking, mount bromo pictures, mount bromo eruption, mount bromo in indonesia, mount bromo photos, mount bromo news, mount bromo national park, mount bromo lonely planet, bromo hotel, mount bromo hotel, bromo cottage hotel, mt bromo hotel, grand bromo hotel rates, hotel lava view lodge bromo, cafe lava hotel bromo, bromo mountain, mountain bromo, bromo mountain indonesia, bromo mountain tourism, what is highest mountain, in at the mountain, bromo volcano, mt bromo volcano, volcano bromo, bromo volcano indonesia, mount bromo volcano, mount bromo travel, bromo travel, bromo travel guide, travel bromo, travel to bromo, bromo indonesia, travel, volcano at indonesia, live volcano in indonesia, the volcano in indonesia, volcano mount, mount volcano, volcano article, this is a volcano, lava view lodge bromo, bromo cottages, bromo tengger semeru national park, bromo trip, bromo eruption, bromos, bromo mt, mt bromo eruption, bromo national park, lava lodge bromo, sea of sand bromo, visit bromo, mt bromo facts, bromo drink, how to go to bromo, from surabaya to bromo, bromo seltzer, bromo selzer, bromo, highest mt

Unknown said...

salam ...
terimakasih banyak banyak sudah sudi memberikan ruang kosong untuk promote pengkhidmatan transport saya di blog yang best sangat ini

Yuk!! ke Bandung shoping & liburan. dika ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, peramah & sopan

Company Name : diekha tour
Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv , Coster & Bas.

new promo ...
minimum 6pax

pakej 3 day 2 night

RM 175 / pax
- 2 night in hotel 3 star with
breakfast n swiming pool
- 3 day transport

pakej 4 day 3 night

RM 235
- 3 night in hotel 3 star with
breakfast n swiming pool
- 4 day transport


Tentative Program
Day1
-welcome to Bandung
-rumah kain sulam (pesona)
-Pasar Baru trade center
-Lunch & Check in Hotel
-rumah tas (branded hand bag
quality)
-Toko Tiga ( Branded Jeans )
-D'fashion kedai kain potong
terbesar kat bandung
-Membeli-belah di Factory Outlet
At Jalan Riau (Heritage,Cascades,The Summit
For Men, The Stamp,Terminal
Tas,dan The Secret )
-Dinner dan kembali ke Hotel

Day2
-kawah putih crater/trans studio
indor themes park
-cibaduyut-shoes and jacket
leather original
-factory outlet dago street area
or spa

Day3
-after breakfast
-check out hotel
-mencari belah yg belum dibeli
-Oleh-oleh Bandung (cake Lapis,
Brownies, Kartika Sari and Amanda)
-bali heaven factory outlet
-Airport transfer


Email: diekha38@gmail.com
phone +whats app: +6281 320 627 412
Fb. : diekha38@gmail.com / pusing pusing bandoeng

Unknown said...

Salam..trip bajet ke bandung!
Jom pegi bandung only RM235 per person for 4day 3 night (*included hotel and transport)

Tentative Program
Day1
*Tiba kat Bandung
*Pasar Baru trade center
*Lunch & Check in Hotel
*Toko Tiga ( Branded Jeans )
*D'fashion factory outlet kain potong
*Membeli-belah di Factory Outlet
At Jalan Riau (Heritage,
Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The
Secret )
*Dinner dan kembali ke Hotel

Day2
*Gunung Tangkuban Parahu
*Ciater Hot Spring
*Kebun Strawberry and tea park
*Membeli-belah di di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
*Membeli-belah di Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, gossip,level, etc)

Day3
*kawah putih crater/trans studio indor themes park
*rumah kain sulam kat taman kopo
* cibaduyut-shoes and jacket leather original
*factory outlet area riau street macam the secret, heritage,oases, etc

Day4
*check out hotel
*Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
*paris van java shopping mall
*Airport transfer

Hotel facilities:
-Aircond
-Free Hot spot / wifi
-TV cable
-Free Breakfast Buffet
-Hot & cold water
-Free parking

* room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast

transport facilities:
* bole di gunakan dari pukul 8 pagi hingga pukul 10 malam
* include petrol / minyak
* include parkir
* include driver berpengalaman dan bisa bahasa melayu

*we dont need deposit~all payment at last day in bandung

Group yang sudah kami layani
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain

Service insya allah memuaskan
Your comfort is our priority

Term and condition :
*included transportation for 4day3night type kereta 7seater all included
*included 3 room deluxe ~king bed size hotel 3star also include free buffet breakfast
*rate is not included entrance fee
*Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa
*rate 6 pax~235rm per person
kalau 4 pax~275rm per person
kalau 2pax~395rm per person
*not included lunch and dinner
*not included ticket flight and airport tax
*we dont need deposit~all payment at last day in bandung

sila contact jika ada sebarang pertanyaan di :
email : touramanahbandung@yahoo.com
call : +62 88 12057848
whatsapp +62 838 2178 9103
bandung-indah.blogspot.com
facebook page : Bandung Amanah Tours & Transport

Anonymous said...

Bismillah
Mungkin kaka need us for next trip to bandung
JUST IN HOLIDAY BANDUNG
1 CAR MPV 7 SEATER
PAKET MURAH PROMO 1: BANDUNG CITY TOUR
RP 450.000 / 133RM/ USD 43
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER )
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM / MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR PACKAGE)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA ( PASAR BARU, FO DAGO STREET + RIAU STREET


PAKET MURAH PROMO "2" : LEMBANG AREA
RP 485.000 / 143 RM / USD 46
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER )
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM / MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA + LEMBANG AREA ( FLOATING MARKET, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA


PAKET MURAH PROMO 3 :
CIWIDEY AREA:
RP 575.000 / 170 RM/USD 54
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER )
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY, KAWAH PUTIH )
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH PROMO 4 : JAKARTA - BANDUNG :
RP 850.000 / 247 RM / USD 83
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN



NEED APARTEMENT???
NEW PROMO PAKET CARS + APARTMENT RP 900.000 NETT
INCLUDE :
> STAY FOR 2D/1N GATEWAY AHMAD YANI BANDUNG (check in 12.00 am - check out 1 pm)
> 2 BEDROOM + 1 BATHROOM FOR 2D/1N (check in 12.00 am - check out 1 pm)
> FOR 4 PEOPLE + 2 KIDS UNDER 12 YEARS
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER )
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT INTO APARTMENT

WE PROVIDE KERETA FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX OR BUS.

CALL OR TEXT : +62 888 202 1794
whatsapp : +62 856 9541 3526
email,info&itinerary : dimensioncars@gmail.com
blog: callystabandung.blogspot.com
PIN BB : 3231CED6
LINE : +62 856 9541 3526
cp : belia
JUST IN HOLIDAY cihapit 122

Anonymous said...

Bismillah
Mungkin kaka need us for next trip to bandung
JUST IN HOLIDAY BANDUNG
1 CAR MPV 7 SEATER
PAKET MURAH PROMO 1: BANDUNG CITY TOUR
RP 450.000 / 133RM/ USD 43
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER )
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM / MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR PACKAGE)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA ( PASAR BARU, FO DAGO STREET + RIAU STREET


PAKET MURAH PROMO "2" : LEMBANG AREA
RP 485.000 / 143 RM / USD 46
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER )
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM / MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA + LEMBANG AREA ( FLOATING MARKET, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA


PAKET MURAH PROMO 3 :
CIWIDEY AREA:
RP 575.000 / 170 RM/USD 54
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER )
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY, KAWAH PUTIH )
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH PROMO 4 : JAKARTA - BANDUNG :
RP 850.000 / 247 RM / USD 83
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN



NEED APARTEMENT???
NEW PROMO PAKET CARS + APARTMENT RP 900.000 NETT
INCLUDE :
> STAY FOR 2D/1N GATEWAY AHMAD YANI BANDUNG (check in 12.00 am - check out 1 pm)
> 2 BEDROOM + 1 BATHROOM FOR 2D/1N (check in 12.00 am - check out 1 pm)
> FOR 4 PEOPLE + 2 KIDS UNDER 12 YEARS
> 12 HOURS CAR USAGE ( MPV 7 SEATER )
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT INTO APARTMENT

WE PROVIDE KERETA FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX OR BUS.

CALL OR TEXT : +62 888 202 1794
whatsapp : +62 856 9541 3526
email : dimensioncars@gmail.com
blog: callystabandung.blogspot.com
PIN BB : 3231CED6
LINE : +62 856 9541 3526
cp : belia
JUST IN HOLIDAY cihapit 122

jantung koroner said...

salam berbagi info salam sukses goo.gl/Rmeey3

https://www.wiryarentcar.com said...

Hai. Senang rasanya tengok blog akak, segar rasa mata ini baca cerita dan pengalaman selama di jakarta bandung.
Gambar dan photo yang cantik sunggguh senang lihatnya.
Izinnkan saye wiryarentcar sefikit promo fi blog akak tentang jasa sewa kereta murah bandung. Harga sewa hanye 400 rb sudah bisa pusing2 di Bandung.
Trims sudah berikan izin dan tempat di blog Akak.

Ayung bandoeng said...

Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 or
E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
FB:ayung bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Ayung bandoeng said...

Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 or
E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
FB:ayung bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

bimo mekarwangi tour said...


Assalamualaikum Wr Wb. Tuan / Puan. Abang/ Akak

Minta maaf apabila mengganggu blog anda

kami dari Mekar Wangi Bandoeng Tour Syariah menyediakan pilihan dan harga terbaik untuk keselamatan familly anda semasa bercuti kat Bandung or Jakarta

Sebuah syarikat muslim kat Bandung dan Jakarta yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati. Driver & tour guide profesional kami inshaAlloh akan selalu bawa anda ke semua tempat menarik kat Bandung, Bogor and Jakarta.

special offer at 2015 jomm tempah murah jer *Include: minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta

Rate per Kereta per Day

Suzuki APV / toyota avanza rate nye 400.000rupiah / RM 115 ---6seat

Toyota Innova / Kia Pregio rate nye 550.000rupiah / RM 160 ---8seat

Coaster Isuzu Elf rate nye 650.000rupiah / RM 185 ---12seat

Coaster Isuzu Elf Long rate nye 850.000rupiah / RM 245 ---17seat

Toyota Hiace commuter rate nye 850.000rupiah / RM 245 ---12seat

*company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture plight and tempahan kereta by whatapps or email

WhatsApp +62 877 1519 6061 (mas Bimo)
email mekarwangibandungtour@gmail.com
facebook page mekarwangi bandoeng tour

king regards,
Bimo
mekar wangi bandung syariah tour

Ayung bandoeng said...

Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 or
E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
FB:ayung bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Firman Juliansyah said...

Sedare dan sedari sekalian. Kiteorang nak menawarkan paket pelancongan ke Kota Bandung Indonesia. Kiteorang dah sediakan paket lengkap seperti Transport, Hotel, Tour Guide Malaysia, Tiket wisata dan sebagainya. Kiteorang pasti bagi harga yanh spesial dekat korang dan juga layanan yang memuaskan. Korang boleh contact kiteorang di Zigra Wisata . Via Info@zigra.co.id atau korang juga boleh whatsapp kiteorang ni nombor dia +6282154050790. Jangan lupa, korang klik www. Zigra.co.id for more info.

Unknown said...

Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (aamiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh whats app sahaja dekat number ni : +6285351350535 or
email : yudha5001@gmail.com
fb : yudha bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Ayung bandoeng said...

Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 or
E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
FB:ayung bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :

Unknown said...

Salam
jom gi bandung
Trans 459 menyediakan perkhidmatan pakej pelancongan di bandung,
beberapa pakej lawatan kami kemas agar sesuai dengan keperluan anda.
Sila tanya tanya free

Contact us.
visit websit. : www.trans459bandung.com
e-mail. : trans459bandung@gmail.com
whatsapp. : +6285322230787

Unknown said...

Salam
jom gi bandung
Trans 459 menyediakan perkhidmatan pakej pelancongan di bandung,
beberapa pakej lawatan kami kemas agar sesuai dengan keperluan anda.
Sila tanya tanya free

Contact us.
visit websit. : www.trans459bandung.com
e-mail. : trans459bandung@gmail.com
fb. : trans459 bandung
whatsapp. : +6285322230787

Regards

Unknown said...

Salam
jom gi bandung
Trans 459 menyediakan perkhidmatan pakej pelancongan di bandung,
beberapa pakej lawatan kami kemas agar sesuai dengan keperluan anda.
Sila tanya tanya free

Contact us.
visit websit. : www.trans459bandung.com
e-mail. : trans459bandung@gmail.com
fb. : trans459 bandung
whatsapp. : +6285322230787

Regards

Unknown said...

Assalamualaikum kepada semua Percutian ke Bukittinggi Padang Saya Mukhlis Tourist Guide Kat Bukittinggi Padang,
Bukittinggi Merupakan Destinasi Percutian Yang menarik untuk dikunjungi selain View yg cantik, makan sedap dan tempat Shopping Embroidery banyak pilihan dan penduduknya Muslim senang untuk cari makan
Saya Mukhlis Driver cum Guide kat Bukittinggi bagi Tuan, Puan, abg,Akk yg nak datang Bukittinggi tapi belum ade contact untuk uruskan kat Bukittinggi insyallah saya boleh bantu uruskan sebaik mungkin sesuai dgn apa yg di minta. Dan bagi yang nak sewa Transportasi Kereta Innova, Van Pregio,Bas ,Bukittinggi bandar kecil sejuk makan sedap, tempat Shopping kain sulam banyak dari yg murah, menengah, Quality dan bagus buat bisness jual balik maupun nak pakai sendiri. Sila datang Bukittinggi nanti saya akan bw kat home industry kain sulam baik yg nak beli sehelai atau pun borong. Saya utamakan Quality bukan Quantity sila call Whatsapp +628197513210 or +6281268422608 untuk buat tempahan
Dan saya Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang Tidak mengatas namakan Travel Agent Manapun untuk Promote saya punya khidmad, 
Dan saya ucapkan banyak terima kasih pada Blog ini atas share Percutian dengan adanya blog ni boleh berbagi Informasi dan khidmat

Wassalam 
Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insha Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan mesra akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer .

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat) Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat) Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat) Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat) Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat) Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

Terimakasih,
Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
Email : bimomekarwangi@gmail.com
Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

Unknown said...

PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insha Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan mesra akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer .

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat) Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat) Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat) Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat) Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat) Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

Terimakasih,
Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
Email : bimomekarwangi@gmail.com
Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

Unknown said...

PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insha Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan mesra akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer .

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat) Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat) Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat) Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat) Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat) Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

Terimakasih,
Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
Email : bimomekarwangi@gmail.com
Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

Unknown said...

Salam akak and abang

Nak minta izin iklan sikit yee,,peace.

sapa orang yang nak gi bandung murah bolehlah try pakej jimat ay murah jer RM229 per person for 4day3night

(rate termasuk 3 bilik room 3star hotel-swiming pool and tengah banda loxcation,FULL transport, and buffeet breakfast) MURAH GILLLER KEHHHH!! (confirm)

Programnye free and easy jer ya akak sila nak pegi mana sahaja kat bandung

contoh butiran perjalanan

firstday (shopping day)
>Bandung airport or train station Bandung banda
>Pasar Baru membeli belah
>Toko Tiga (Branded Jeans)
>depasion factory outlet kain potong
>rumah kain dan telekung
>Factory Outlet At Jalan Riau and dago

seconday (explore north bandung)
>Gunung Tangkuban Parahu
>floating market
>sariater Hot Spring
>kampung daun restaurant / dusun bambu
>wisata naik kuda
>Strawberry and tea park
>Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre

thirdday (explore north bandung)
>kawah putih crater
>trans studio indoor themes park
>rengganis crater
>situ pattenggang lake / paris van java shopping mall / cihampelas street / ciwalk shopping mall
>rumah kain sulam taman kopo / rumah kain sulam dan telekung pesona
>cibaduyut-shoes and jacket leather original


lastday (sayonara Bandung)
>check out hotel
>memberli oleh2 bandung
>Airport transfer

Term and condition
*rate included sewa kereta andriver also petrol and parking semasa 4day tuh guna kereta yang selesa yee full acon
*rate included 3 room king bed size/twin hotel 3star with swimming pool andbuffet breakfast
>rate 6 pax~229rm per person
>rate 4 pax~269rm per person
>rate 2pax~389rm per person
>semua driver kat company kami adalah moslem so tak payah risau lahhh

>tempahan by whatapps +62 895 2608 0498 (ahmad faturrahman) or
email alifabandungtour@gmail.com

trimakasih dan selamat berjumpa kat bandung,,,,, peace and love

Dj holiday bandung said...

Dj holiday Bandung
Transport for city tour Bandung & jakarta
Please call/sms/whatsapp:+6281321703409.
We are serve better than other..

Anonymous said...

Itu bukan cepat siang cepat malam, tapi di Indonesia itu waktunya sesuai dengan Matahari. Zona indonesia dan malaysia itu ada di UTC+07:00
tapi karena malaysia itu mau menyamakan waktu dengan Malaysia bagian Sabah yang memang menggunakan UTC+08:00 makanya tahun 82 waktunya jadi cepet 1 jam. Makanya kalo di malaysia baru gelap jam 7:30 PM, tapi karena org malay udah biasa jadi mereka menganggap waktu di Indonesia lambat.. Just info guys

risfy hidayah wisata said...

Salam tuan/puan
Numpang promotion
Kami salah satu agensi kat padang west sumatera indonesia.
Bagi yang nak mencadangkan percutian kat padang bukittinggi.
Kami boleh bantu uruskan dari hotel voucher,sewa kereta,van,bas,boat untuk pergi pulau kat padang.
Untuk info detail
Sila tengok blog kami di risfyhidayahgroup.blogspot.com

Memory Bandoeng Travel & Tours said...

Assalamualaikum
Maaf.. tumpang share/promo..
Jom bercuti ke Bandung bersama
Memory Bandoeng Travel & Tours

Kami menyediakan khidmat sewa kenderaan.
Kadar sewa sehari - kereta+petrol+parking+driver(tour guide)

- Suzuki APV, Toyota AVANZA
Daihatsu Xenia, Luxio - 7 Seater
IDR450K
- ISUZU ELF Short - 12 seater
IDR750K
- ISUZU ELF Long - 19 seater
IDR950K
- Hi Ace - 16 seater
IDR950K
- KIA Pregio - 9 seater
IDR650K

Kami juga menyediakan pakej2 dengan harga yang berpatutan.

Tempahan/Runding Harga/Pertanyaan
PM, Call/Whatsapp :
- Cepokta Bisaajja +6285324228854
- Alma Medina +6281224420758
Email: memorybandoeng@gmail.com

Insya Allah servis yang termurah dan terbaik dari kami

Memory Bandoeng Travel & Tours said...

Assalamualaikum
Maaf.. tumpang share/promo..
Jom bercuti ke Bandung bersama
Memory Bandoeng Travel & Tours

Kami menyediakan khidmat sewa kenderaan.
Kadar sewa sehari - kereta+petrol+parking+driver(tour guide)

- Suzuki APV, Toyota AVANZA
Daihatsu Xenia, Luxio - 7 Seater
IDR450K
- ISUZU ELF Short - 12 seater
IDR750K
- ISUZU ELF Long - 19 seater
IDR950K
- Hi Ace - 16 seater
IDR950K
- KIA Pregio - 9 seater
IDR650K

Kami juga menyediakan pakej2 dengan harga yang berpatutan.

Tempahan/Runding Harga/Pertanyaan
PM, Call/Whatsapp :
- Cepokta Bisaajja +6285324228854
- Alma Medina +6281224420758
Email: memorybandoeng@gmail.com

Insya Allah servis yang termurah dan terbaik dari kami

Unknown said...

Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

Rate Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
Rate: IDR 540.000 or RM 157

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 640.000 or RM 182

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 840.000 or RM 242

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
*Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Regard

(Mas wahyu) tour bandung

aziman omar said...

Perlukan pakej bajet ke Indonesia?? Kami boleh uruskan utk anda.Siap tiket flight pun boleh.Tak perlu susah2 kami uruskan utk anda.Insyaallah harga menarik utk anda!
Jaminan KEPUASAN WANG DI KEMBALIKAN!!!
Hubungi saya di 0126665436.
Info lanjut: http://freelancetour.blogspot.com

Unknown said...

PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Mohon maaf jika mengganggu Blog Anda

Perkenalkan kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Joom tempah transport murah kat Bandung jer.

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova (7 seat) / KIA Pregio (8 seat)
Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
*Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps sahaja.

Terimakasih,
Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
Email : bimomekarwangi@gmail.com
Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

Unknown said...

salam
Terima kasih banyak saya ucapkan karna di izinkan untk promote di blog yang cantik dan sangat membantu ini saya hanya na sikit bercerita ..
all about bandung ( paris van java )
mungkin bagi sesetengah orang bandung cuma sebuah kota kecil yang mempunyai populasi penduduk cukup padat , tapi semua boleh berubah sekelip mata setelah anda tiba di kota ini!!
bandung yang orang fikir cuma kota kecil ini mempunyai sejarah menarik dari segi makanan dan fesyen.
mungkin banyak pengalaman yang belum pernah anda rasakan boleh dinikmati disini! jadi tunggu apa lagi? joom pegi bandung dengan diekha tour
diekha tour bandung
tour/sewa kereta/reservasi hotel/pakejpelancongan
call : +6281220815515
whatsapp : +6281220815515 (fast respon)
facebook : pusing pusing bandoeng
Email : diekha38@gmail.com

tony transport bandung said...

Salam

MBTS Holidays adalah legal company kat bandung menyediakan transport services and pakej holidays akak and abang kat bandung or jakarta Indonesia.

Jom pegi bandung 175rm per person for 3day 2 night (included hotel and transport)

Tentative Program
Day1
*Tiba diBandung
*Pasar Baru trade center
*Lunch & Check in Hotel
*Toko Tiga (Branded Jeans)
*depasion factory outlet kain potong
*Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage,Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The Secret )
*rumah kain sulam taman kopo
* cibaduyut-shoes and jacket leather original

Day2
*Gunung Tangkuban Parahu
*Ciater Hot Spring
*Kebun Strawberry and tea park
*Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
* Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, gossip,level, etc)
*factory outlet area riau street,the secret, heritage,oases, etc

Day3
*check out hotel
*Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
*paris van java shopping mall
*Airport transfer


Term and condition

*included transportation for 3day2night type kereta 6seater all included

*included 3 room deluxe ~king bed size or twin hotel 3star also include free buffet breakfast

*rate is not included entrance fee per kereta dan entrance fee per person

*Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa

*Rate 6 pax~175rm per person

*not included lunch and dinner

*not included ticket flight and airport tax

*we dont need deposit~all payment at last day in bandung


Best regards,
Mohd Tony
Whatapp : +62 858 6137 8328 (fast responses)
Email : tonytransportbandung@gmail.com
Website :Mbtsholiday.890m.com

facebook fanpage : MBTS Mutiara Bandung Tour & Transport Solution

Ronni said...

salam kenal dari bukittinggi - padang
bagi yang nak melawat kat bukittinggi - padang, nak dapat kan harga termurah, dengan layanan yang Insya Allah baik, tanpa ada additional cost, mengutamakan kepuasaan tetamu. yang nak bertanya, sila hubungi saya di : +62 813634 08670 ( whatsapp ), +62 823 82094294, fb / email : rooni_h80@yahoo.co.id, kami melayani sewa transportation ( avanza, innova, minibus 10 - 13 seat, microbus 25 seats ), Hotel kami memberikan harga murah je, sesuai dengan keinginan tetamu semua. Homestay rm 40/night/pax. so, bagi yang melawat kat sini, jangan ragu untuk bertanya pada kami.

Ronni said...

salam kenal dari bukittinggi - padang
bagi yang nak melawat kat bukittinggi - padang, nak dapat kan harga termurah, dengan layanan yang Insya Allah baik, tanpa ada additional cost, mengutamakan kepuasaan tetamu. yang nak bertanya, sila hubungi saya di : +62 813634 08670 ( whatsapp ), +62 823 82094294, fb / email : rooni_h80@yahoo.co.id, kami melayani sewa transportation ( avanza, innova, minibus 10 - 13 seat, microbus 25 seats ), Hotel kami memberikan harga murah je, sesuai dengan keinginan tetamu semua. Homestay rm 40/night/pax. so, bagi yang melawat kat sini, jangan ragu untuk bertanya pada kami.

Arman said...

Assalamualaikum.
Salam dari BUKITTINGGI PADANG.Salam juga dari saya.ARMAN.bergerak dibidang pelancongan sebagai driver dan tour guide.Saya nak tumpang iklan..Bila ada Tuan dan puan yang nak buat rancangan untuk melawat ke BUKITTINGGI.Tapi belum ada contact untuk uruskan.Jangan risau.Saya boleh bantu.Untuk info detail nya.Sila contact saya ditalian....
Call/sms/what sapp..+6285374176166
E_mail.armanpribadi123@gmail.com


Terimakasih
Wassalam

Unknown said...

Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
Call : +6282214441280
+6282216270779
WhatsApp : +6282214441280
+6282216270779
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

Unknown said...

Greetings Sir / Madam I hope all is always given his health and given sustenance (ameen). Here we will offer all the cars for (Bandung / Jakarta City Tour). For anyone Sir / Madam existing plans for vacation in Bandung / Jakarta and need a car to transport during the Bandung / Jakarta okay PM or WhatsApp only:
Call: +6282214441280
+6282216270779
WhatsApp: +6282214441280
+6282216270779
Email: Dhanibandung@yahoo.com
Our guaranteed for a very decent price and the best service / service 5 ***** Star (Insha Allah).
Sorry Sir / Madam, if there is an inscription that less pleasing in the Promotion we offer..

Nb: The more expensive ones also much cheaper there, but we assure you the best stay Dhani Bandung (Insha Allah) way street in Bandung is very cheap, Thank you very much..

Unknown said...

Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
Call : +6282214441280
+6282216270779
WhatsApp : +6282214441280
+6282216270779
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

Seragam said...

See Our Website:

www.thepalaisdago.com

salesadmin@thepalaisdago.com

Thx

provit said...

silah jalan jalan bro

Memory Bandoeng Travel & Tours said...

Assalamualaikum,salam sejahtera Tuan Puan...
Nak bercuti dekat Bandung dan perlu pengkhidmatan sewa kereta dgn harga berpatutan?
Memory Bandoeng solusinya,kami juga menyediakan pakej2 dgn harga serendahnya...
Sila PM,Call/WhatsApp laju2 :
+6285324228854
+6281224420758
Fb : - Memory Bandoeng
- Cepokta Bisaajja
Email : memorybandoeng@gmail.com
Kami sentiasa menunggu dan mengalu2kan kedatangan Tuan Puan diBandung...
Memory Bandoeng - Travel & Tours Bandung
Insya Allah bersama kami shopping,makan dan jalan2 seronok juga berpuas hati...
Atas perhatiannya,salam dan tmakasih

muhamad subari ( panduwisata ) said...

assalamualaikum cik lily...

salam kenal ya, saya muhammad subari, duduk kat bukittinggi - padang.
nak joint meramaikan blog kakak ni. semuga ada yang bermanfaat dan ramai kawan kawan yang minat.

kami ader buat AGENCY PELANCUNGAN DI INDONESIA dengan nama PT. PESONA JEJAK WISATA tour and travel service, kami agency moslem.

menguruskan percutian dengan harga berpatutan dan pastinya menarik

sila whatsapp +6281806803803 dengan m subari
dan layari juga blog bari di http://baripesona.blogspot.com
banyak informasi tentang pakej - pakej percutian menarik di sana.

terimakasih dan
wassalam


muhammad subari

Anonymous said...

macm mana nak contact pak gusti tu?
terima kasih sis =)

Unknown said...


PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan-Puan Abang-Akak

Mohon maaf jika mengganggu Blog Anda

Perkenalkan saya mochammad rayhan Bandung Tour & Transport.
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung.

seperti :

- Pasar Baru trade center
- Toko Tiga (Branded Jeans)
- depasion factory outlet kain potong
- Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage,Cascades,The Summit, For Men,The Stamp,Terminal Tas, dan The Secret )


- Gunung Tangkuban Parahu
- floating market lembang
- Kebun Strawberry
- lunch at kampung daun
- Membeli-belah di Rumah Mode &
- Cihampelas Jeans Centre / ciwalk shopping mall
- Jalan Dago (Grande, Episode, Edward
Forrer, gossip,level, etc)

-kawah putih crater
-ladang tea
-situ patenggang
-rumah kain sulam taman kopo /rumah kain sulam & telekung pesona
-cibaduyut-shoes and jacket leather original


-Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
-paris van java shopping mall


Special offer 2015... Joom tempah transport murah kat Bandung jer.

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 380.000 or RM 115

# Toyota Innova (7 seat)
Rate: IDR 500.000 or RM 150

# KIA PREGIO (8 seat)
Rate: IDR 500.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 600.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 800.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 800.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
*Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps sahaja.

Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap MOCHAMMAD RAYHAN ***** (Insya Allah) jom-jom gi Bandung murah jer

Terimakasih,
Mochammad Rayhan

JOM BOOK NOW

Call/Text/ WhatsApp : +62812-2469-7311 (RAYHAN)
Email : mochammadrayhan168@yahoo.com

SETIAWANTRANSPORT said...

Mencari perkhidmatan sewa kereta dan booking hotel di Bandung mengikut bajet anda. Boleh hubungi iwan dr SETIAWANTRANSPORT (sudah beroperasi selama 10 tahun) dan mempunyai pengalaman yang luas serta company yang berdaftar (no pendaftaran : 510/1-L67/BPPT).
Email Add: setiawantransport@gmail.com / H.phone : +6281221401090 (call, sms, WhatsApp). Website : www.setiawantransport.com

Unknown said...

Salam 1 Malaysia,


Kami alifa bandung syariah tour sedia paken jimat transport kat bandung...

Rate per car TOYOTA AVANZA FOR 2-5 PAX

PAKET MURAH PROMO "1" murah jer rate daily mulai 105rm jer

>12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS PETROL
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA + LEMBANG AREA (FLOATING MARKET, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA

WE PROVIDE KERETA FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX , 17 PAX , OR BUS WITH SPECIAL PRICE

CALL OR TEXT OR WHATAPPS :
+62 852 9446 6131

email : ahmadalifabandungtour@gmail.com



facebook : ahmadalifabandungtour@gmail.com

LINE and Wechat and whatapps :

+62 852 9446 6131

Unknown said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin)... Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta. Buat tuan/puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
Call : +6282115509882

WhatsApp : +6282115509882

Email : divatransportbandung@yahoo.com

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Terima Kasih...
Kami pun menyediakan paket tranport dan hotel :
Pakej transport dan hotel (4 pax) :
3D2N = RM 189/pax
4D3N = RM 269/pax
5D4N = RM 339/pax
Pakej tranport dan hotel (6 pax) :
3D2N = RM 159/pax
4D3N = RM 229/pax
5D4N = RM 299/pax
Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan atau abang/akak untuk ke Bandung. Terima kasih...

Unknown said...

Salam Satu Malaysia Tuan & Puan

Kami Alifa Bandung Syariah Tour ada sedia perkhidmatan supir / fullboard pakej bercuti ke Bandung & Jakarta.

Ada Beberapa Pakej bercuti, yaitu

Pakej Gold Executive = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)

Pakej Silver Busines = supir,hotel & makan (per pax)

Pakej Bronze economic = supir & hotel (per pax)

Pakej Transport jimat = khidmat supir sahaja (per day)


Rate sewa Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: RM 115


# Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
Rate: RM 160


# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: RM 185


# Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
Rate: RM 245



* Include : minyak, parking fee, tol, driver, toll, driver meal and kereta

* Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.

Sila Tuan dan Puan decide tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. untuk layanan kami janji akan berikan layanan yg tiptop,keranah,ramah & berbudi bahasa. Our service guaranteed if service tak ok tak payah payment at last day tuh. InsyaAlloh sedikit rejeki dari tempahan anda akan disalurkan pada badan amil zakat tempahan karena company kami compang syariah.

Joom Tempah sekarang juga dan dapatkan special rate dari company kami. InsyaAlloh barokah.




facebook & email: ahmadalifabandungtour@gmail.com

LINE and Wechat and whatapps :

+62 852 9446 6131 (Ahmad ALIFA)

Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan untuk bercuti ke bandung.

Terima kasih.
Wassalam.wrwb.

Unknown said...

Salam satu Malaysia,

joom Cuti cuti Bandung tak payah risau mahal ouls.

Murahhhhhhhh...Murrrahhhhh sesangatttt sampayyyh penggsannn.... oullsss

promote pakej dari company alifa Bandung Syariah Tour.

******** 4 Days 3 Night ********

# 2 pax price = RM375 per person

# 3 pax price = RM295 per person

# 4 pax price = RM265 per person

# 5 Pax Price = RM245 per person

# 6 Pax price = RM230 per person

# 7 Pax price = RM220 per person


termasuk :

> transport full day, private tour included driver, fuel, tol, parking, driver meals

> New car with 7 seater, full Aircon

> Daily mineral water

> makan pagi buffe sampai tekak

> tour (as costumer request)

> Hotel 3 star with 2 person inside

> Airport Transfer

> Tax and service


Real 3 star Hotel choice option

# Dafam hotel or Tebu hotel ( near at riau street factory outlet)

# Fave braga or naripan hotel bandung (inside shoping mall at braga area)

# Pop hotel bandung (inside shopping mall *festival city link)

# Kembang hotel or fave hotel cihampelas (cihampelas jeans street, cihampelas walk shoping mall)

# Zodiak hotel or mutiara hotel or hyperinn hotel or gucci hotel (walking distance to pasar baru)

# ibis asia africa at tengah banda

# Dbest hotel pasar baru area (with pool)

TEMPAHAN:


Whatsapp : +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

email :ahmadalifabandungtour@gmail.com

Unknown said...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera bagi kita semuanya
pembekal perkhidmatan kami yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema FREE AND EASY kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung,, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung

address : BaladewaTour Jalan Sukara No. 4 Air Port Bandung
Phone : +6282216910022
Whatsapp : +6282216910022
Emai : tourmalaysiabandung@gmail.co
Website : http://www.Baladewatour.com
www.tourmalaysiabandung.com

#Pakej dikekalkan sampai 2015 :)
Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
Termasuk Hotel/guest house & Transport

1). Budget pakej Full Board
a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 180/pax
b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 240/pax
c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 380/pax
**Pakej Includ :
-Hotel bintang 2
-Brekfes
-Privat transport
-Pemandu pelancong

2). Star Pakej Full board
a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 280/pax
b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 330/pax
c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..415/pax
**Pakej Includ :
-Hotel bintang 3
-Brekfes
-Privat transport
-Pemandu pelancong

Itinerary tour
1). Hari pertama (pick up airport)
Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

2). Hari kedua (jom shoping belah belah)
Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

3). Hari ke tiga (jom cari peranginan)
Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

4). Hari ke empat (sayonara)
Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..


1). Transport
> MYR: 400.000/Day
> Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

2). Hotel & transport
> MYR 180 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
> Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

Hotel facilities:
-Ac
-Free Hot spot / wi fi
-Cable-Tv
-Breakfast
-Hot & cold water
-Free parking

Transport facilities:
> Ac
> Audio video
> Kereta terbaru
> Supir yang ramah dan berpengalaman

address : BaladewaTour Jalan Sukara No. 4 Air Port Bandung
Phone : +6282216910022
Whatsapp : +6282216910022
Emai : tourmalaysiabandung@gmail.co
Website : http://www.Baladewatour.com
www.tourmalaysiabandung.com


Terima Kasih

BaladewaTour Agus Priyo Utomo
Marketing director Baladewa car tour & travel

Unknown said...

Assalamu’alaikum.. maaf Tuan / Puan kami numpang Promotion ^_^
Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin).
kami ABIM TRANSPORT nak menawarkan sewa kereta murah tuk (Bandung/Jakarta City Tour).
Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau WhatsApp, Email
Jenis kerata yg kami tawarkan :
-toyota avanza (4-6 seat) RP 350.000 / RM 115
-suzuki APV (4-6 seat) RP 350.000 / RM 115
-daihatsu luxio (4-6 seat) : RP 350.000 / RM 115
-kijang inova (4-7 seat) : RP 500.000 / RM 165
-KIA Pregio (5-9 seat) : RP 500.000 / RM 165
-isuzu ELF (10 seat ) :RP 650.000 / RM 210
-isuzu ELF (18 seat ) :RP 850.000 / RM 275
harge tersebut sudah include:
- miyak
- paking
- driver berpengalaman di bidang pelancongan..
Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek layan hanya ABIM TRANSPORT Bandung (Insya Allah)
jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih.
Group yang sudah kami layan
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain

boking now ,,,
WhatsApp : +6281220553050 (fast response)
e-mel :abimtourandrentcar@yahoo.co.id

Unknown said...

Salam Kenal Tuan/Puan
Maap ikut share Tempahan sewa kereta murah bandung # KYRANTRANS #
Kami menawarkan:
Sewa kereta murah+Pakej Tour Murah+Hotel
Untuk lebih jelas sila Tuan/Puan
Call:+6281312767300:+628157330300:WA+6281809692300
Emal:kyrantrans@gmail.com
FB:kyrantrans
Webs:Www kyrantrans.com
Maap Tuan/Puan kita tak akan panjang lebar menawarkanI INTERARY TOUR KYRATRANS.
Kami sangat berterima kasih banyak bila Tuan/Puan sudah sudi menampilkan Tulisan di blog yang Tuan/Puan miliki
SEWA KERETA MURAH KYRANTRANS"HARGA BOLEH RUNDING"
Terima Kasih

Unknown said...

Assalamualaikum,,
Salam sejahtera buat semua pengunjung blog ini. Kami dari 7lines Holiday bukittinggi seperti siap membantu perjalanan tuan / puan yang hendak melawat ke padang/bukittinggi tanah minangkabau,,,,medan,, jakrta & bandung.. kami menyediakan Sewa kereta, Voucher Hotel, dan Pakej Tour, jika tuan / puan membutuhkan informasi silahkan hubungi kami
Contact Person : Firmansyah
Email : firman_7linesholiday@yahoo.com
Ofice : +62 752 32371
Mobile / whats app +62 823 90 797 959
Insyaallah tuan / puan akan senang dengan layanan kami

Best Tour Bandung said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Assalamualaikum..
JOM BERKUNJUNG KE SABAH
kami akan MeRealisasikan percutian anda bila berkunjung ke Sabah,
BORNEO KINABALU TOUR & TRANSPORT SDN. BHD

PAKEJ 3HARI 2MALAM

01/ Hari Pertama (OVERNIGHT KUNDASANG)
1000 : Jemput di Lapangan Terbang KKIA Terminal 1/2
1030 : Melawat Rumah Terbalik (up side Down House) Tamparuli.
1130 : Melawat Pekan Nabalu
1230 : Melawat Ladang Lembu (Mini New Zealand).
1400 : Makan Tengah hari di Kundasang.
1600 : Check in Hotel/Homestay/Chalet (Kundasang)
1900 : Hantar untuk Makan Malam pekan kundasang.
*Tour Tamat*

02/Hari Kedua (TOUR KUNDASANG & RANAU)
0900 : Jemput dari Hotel/Homestay/Chalet
1000 : Melawat Ikan Spa.
1130 : Melawat Hot Spring, Canopy Walk & Air Terjun.
1600 : Melawat Jambatan Tamparuli.
1700 : Melawat Yayasan Sabah.
1730 : Melawat Masjid Bandaraya Kota kinabalu.
1800 : Melawat Signal Hills.
1830 : Melawat pasar kraftangan (Pilipino Market).
2000 : Check in Apartment Marina Kota kinabalu.
*Tour Tamat*

03/ Hari Ketiga (SAPI, MANUKAN ISLAND & AIPORT TRANSFER)
0830 : Check Out dari Apartment Marina ke Jeti Jesselton Point.
0900 : Menaiki bot ke pulau Sapi (aktiviti pantai & snorkelling).
1200 : Makan tengah Hari BBQ yang disediakan.
1245 : Menaiki bot ke pulau Manukan (aktiviti pantai & Snorkelling)
1500 : Menaiki Bot ke jeti Jesselton Point.
1530 : Jemput dari jeti Jesselton Point & Melawat Tanjung aru Beach.
1700 : Transfer ke Airport KKIA T1/2
*Tour Tamat*

Pakej ini Termasuk :
1). Pengangkutan Selama 3Hari 2Malam
Van Pelancongan @ Taxi Limousine
Pemandu
Minyak
Muatan Maksimum 10 Dewasa
2). Penginapan Homestay Kundasang & Marina Apartment Kota Kinabalu
May Homestay Kundasang (1Night)
Marina Apartment Kota kinablu (1Night)
3). Tiket-Tiket Masuk tempat lawatan
Rumah Terbalik (up side down house)
Ladang Lembu
Hot Spring
Ikan Spa
4). Pulau Sapi & Manukan
Tiket pulau Sapi
Tiket pulau Manukan
Insurance
Bot
Jaket Keselamatan
Maks Snorkelling
Makan Tengah Hari BBQ di Pulau Sapi.
Untuk keterangan pakej lebih lanjut bole berhubung,
En Roslan 0168392919 (whatsapp)
Email : borneoukinabalutour@gmail.com

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam

Unknown said...

Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni :+628986162247,,tlp:+628996983877 atau E-MEL: fitrisutrisna53@gmail.com fb:haikal bandoeng transport (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service ygterbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..Nb:yang lebih mahal banyak yang lebihmurah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap fitrihari BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Unknown said...

PENGKHIDMATAN PAKET TOUR DAN SEWA KENDERAAN UNTUK LAWATAN YANG BERBALOI DENGAN FAMILY KAT PADANG DAN BUKITTINGGI.

Assalamualaikum Tuan/Puan.


Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Padang dan Bukittinggi, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami menyediakan PAKET TOUR UNTUK PADANG DAN BUKITTINGGI, dan juga untuk PENGKHIDMATAN KENDERAAN SAHAJA dengan harga yang sangat berpatutan dengan driver yang mesra, educated, baik hati, sopan, suka menolong dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pengkhidmatan pada pelancong dari Malaysia.

Kami berusaha menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna dengan famili dan rakan-rakan di masa percutiannya bersama kami.

Wassalam
Contact person :

1. Amsyahril
( Director )

Mobile : +62 852 6300 7445 ( WhatsApp )

2. Riko Adryansyah
( Tour & Transportation Manager )

Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )

E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.




Unknown said...

Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni :+628986162247,,tlp:+628996983877 atau E-MEL: fitrisutrisna53@gmail.com fb:haikal bandoeng transport (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service ygterbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..Nb:yang lebih mahal banyak yang lebihmurah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap fitrihari BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

Call : +6282214441280

WhatsApp : +6282214441280
Website : www.paketpelanconganbandung.com

Email : dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Unknown said...

PAKEJBUDGET BERCUTI BANDUNG

ABIM TRANSPORT Services menawarkan percutian hebat
dan ekslusif
Ke Bandung pada harga istimewa khas untuk
orang Malaysia.
Rasailah keseronokan percutian dan keindahan kota
Bandung disamping menikmati suasana
membeli belah di rangkaian factory outlet yang
menjanjikan pelbagai barangan pada harga murah!!
Dan juga jangan lepaskan peluang merasai keenakkan
makanan yang pelbagai dan sedap....

Package Rate :
-pakej transport+hotel (2pax)

*3D2N = RM 260/pax
*4D3N = RM 375/pax
*5D4N = RM 480/pax

-pakej transport+hotel (4pax)

*3D2N = RM180/pax
*4D3N = RM 260/pax
*5D4N = RM 330/pax

-Pakej transport+hotel (6pax)

*3D2N = RM 150/pax
*4D3N = RM 215/pax
*5D4N = RM 285/pax
Hotel facilities:
-Ac
-Free Hot spot / wi fi
-Cable-Tv
-Breakfast
-Hot & cold water
-Free parking
* room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
Group yang sudah kami layani
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain
Sekiranya anda berminat menyertai percutian
Sila hubungi :
WhatsApp : +6281220553050 (fast response)
e-mel :apiewridhwan@gmail.com fast response)

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Unknown said...

Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni :+628986162247,,tlp:+628996983877 atau E-MEL: fitrisutrisna53@gmail.com fb:haikal bandoeng transport (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service ygterbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..Nb:yang lebih mahal banyak yang lebihmurah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap fitrihari BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com
Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Unknown said...

SEWA KERETA MURAH BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan

Mohon maaf jika mengganggu Blog Anda

Perkenalkan kami dari ADELTRANS 81 Bandung Tour & Transport.
Sebuah Compeny Sewa Kereta Murah Bandung yang memberikan perkhidmatan tour di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Joom tempah Sewa Kerata Murah ADELTRANS 81 Bandung :

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova (7 seat) / KIA Pregio (8 seat)
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 625.000

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 825.000

HARGA SUDAH TERMASUK:
@ kereta
@ Petrol
@ Parking
@ Driver
@ FREE DRINK DALAM KERETA

#UNTUK PICK UP JAKARTA HARGA BEZA#
SILA CALL COMPENY ADELTRANS 81:
Call :+6281572435003
WA :+6281910422636
WA :+6281809692300
Email :ADELTRANS81@GMAIL.COM

Semoga Info Sewa Kereta Murah ADELTRANS 81 Dapat bermanfaat bagi Tuan/Puan yang ingin bercadang cuti di Bandung OR Jakarta

Terima Kasih

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Riko Adryansyah said...

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :
RIKO ADRYANSYAH

Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com
http://kitaholidays.blogspot.co.id/
https://www.facebook.com/riko.kitaholidays

Wassalam

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com
Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Unknown said...

salam
Terima kasih banyak saya ucapkan karna di izinkan untk promote di blog yang cantik dan sangat membantu ini saya hanya na sikit bercerita ..
all about bandung ( paris van java )
mungkin bagi sesetengah orang bandung cuma sebuah kota kecil yang mempunyai populasi penduduk cukup padat , tapi semua boleh berubah sekelip mata setelah anda tiba di kota ini!!
bandung yang orang fikir cuma kota kecil ini mempunyai sejarah menarik dari segi makanan dan fesyen.
mungkin banyak pengalaman yang belum pernah anda rasakan boleh dinikmati disini! jadi tunggu apa lagi? joom pegi bandung dengan diekha tour
diekha tour bandung
tour/sewa kereta/reservasi hotel/pakejpelancongan
call : +6281220815515
whatsapp : +6281220815515 (fast respon)
facebook : pusing pusing bandoeng
Email : diekha38@gmail.com

Reply

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Unknown said...

Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 / +6289619522797 atau
E-MEL: tourbandung0805@gmail.com
FB: ayung bandoeng
PAGE FB: ayung bandoeng tour (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaik/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom bercuti di bandung bersama tim ayung bandoeng . Murah jer !! TERIMAKASIH :)

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280 / +6282282222896
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : paketpelanconganbandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com
Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Unknown said...

Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni :+628996983877,,tlp:+628996983877 atau E-MEL: fitrisutrisna53@gmail.com fb:haikal bandoeng transport (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service ygterbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..Nb:yang lebih mahal banyak yang lebihmurah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap fitrihari BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Unknown said...

Salam uolllssss

Jom Semua Bercuti Kat Bandung
Promote Promote Special Offer nihhh
Harga Runtuh Seruntuh Runtuh Nye
murah nye sampaiii pengsan ni

Harga kasih sayang jer Hanya 300rm per person

pakej silver (included breakfast, lunch,dinner,hotel, and transport) at bandung
butiran perjalanan
Day 1 
> airport bandung
>Pasar Baru membeli belah 
>lunch at kampium bistro
>Toko Tiga (Branded Jeans)
>depasion factory outlet kain potong
>rumah kain dan telekung
>Factory Outlet Jalan Riau
>dinner at iga bakar mas giri

Day 2
>Tangkuban Parahu
>floating market
>lunch at klc cafe
>deranch/dusun bambu/farmhouse/rumah hobbit cikole
>Strawberry and tea park 
>Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas street
>dinner at balacan

day 3
>kawah putih or trans studio bandung (option)
>lunch at rumah makan padang simpang raya
>cibaduyut street
>paris van java shopping mall
> Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda
>dinner at ikan bakar pa chimet

Day4
>check out hotel bandung
>Airport transfer

term and condition

*total rate nye per person adalah

325rm per person if 6 person
320rm per person if 7 person
315rm per person if 8 person
310rm per person if 9 person
300rm per person if 10 person

*rate included transportation type kereta is bersesuaian dengan jumlah peserta tour (is included petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket)

*1 room dimuat 2 person tak dijoin so selesa sangat, semasa 4day 3night included buffet breakfast. hotel kat bandung adalah vio hotel bandung or another hotel yang cantik and selesa hotel nye.

*RATE IS INCLUDED BREAKFAST, LUNCH, & DINNER

*rate is not included entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan dengan itenerary (program boleh susun ulang bersesuai denga jadual flight)

*no hidends charge

whatapps or email laju-laju : 

+62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

+62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

+62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

email :
ahmadalifabandungtour@gmail.com

Unknown said...

Salam Satu Malaysia Tuan & Puan

Kami Alifa Bandung Syariah Tour sedia perkhidmatan supir / fullboard pakej bercuti ke Bandung & Jakarta.

Ada Beberapa Pakej bercuti, yaitu

Pakej Gold Executive = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)

Pakej Silver Busines = supir,hotel & makan (per pax)

Pakej Bronze economic = supir & hotel (per pax)

Pakej Transport jimat = khidmat supir sahaja (per day)


Rate sewa Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 380.000 or RM 115 


# Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat) 
Rate: IDR 550.000 or RM 160 


# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 650.000 or RM 185 


# Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245 



* Include : free wifi at kereta, minyak, parking fee, tol, driver, toll, driver meal and kereta 

* Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.

Sila Tuan dan Puan decide tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. untuk layanan kami janji akan berikan layanan yg tiptop,keramah,ramah & berbudi bahasa.

Our service guaranteed if service tak ok tak payah payment at last day tuh.

InsyaAlloh sedikit rejeki dari keuntungan company kami, akan disalurkan pada badan amil zakat tempahan karena company kami company syariah.

Joom Tempah sekarang juga dan dapatkan special rate dari company kami. InsyaAlloh barokah.


facebook & email: ahmadalifabandungtour@gmail.com

LINE and Wechat and whatapps : 


+62 852 9446 6131

+62 852 9446 6131

+62 852 9446 6131


Semoga informasi yang saya berikan dapat  memudahkan urusan tuan puan untuk bercuti ke bandung.

Terima kasih.
Wassalam.wrwb.

Unknown said...

Salam Satu Malaysia Tuan & Puan

Kami Alifa Bandung Syariah Tour sedia perkhidmatan supir / fullboard pakej bercuti ke Bandung & Jakarta.

Ada Beberapa Pakej bercuti, yaitu

Pakej Gold Executive = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)

Pakej Silver Busines = supir,hotel & makan (per pax)

Pakej Bronze economic = supir & hotel (per pax)

Pakej Transport jimat = khidmat supir sahaja (per day)


Rate sewa Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 380.000 or RM 115 


# Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat) 
Rate: IDR 550.000 or RM 160 


# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 650.000 or RM 185 


# Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245 



* Include : free wifi at kereta, minyak, parking fee, tol, driver, toll, driver meal and kereta 

* Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.

Sila Tuan dan Puan decide tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. untuk layanan kami janji akan berikan layanan yg tiptop,keramah,ramah & berbudi bahasa.

Our service guaranteed if service tak ok tak payah payment at last day tuh.

InsyaAlloh sedikit rejeki dari keuntungan company kami, akan disalurkan pada badan amil zakat tempahan karena company kami company syariah.

Joom Tempah sekarang juga dan dapatkan special rate dari company kami. InsyaAlloh barokah.


facebook & email: ahmadalifabandungtour@gmail.com

LINE and Wechat and whatapps : 


+62 852 9446 6131

+62 852 9446 6131

+62 852 9446 6131


Semoga informasi yang saya berikan dapat  memudahkan urusan tuan puan untuk bercuti ke bandung.

Terima kasih.
Wassalam.wrwb.

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Irdi Tour Bandung said...

Salam
....
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : htt:keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.

Waalaikumussalam.

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Elang Lombok Tour.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Lombok Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

ELANG LOMBOK TOUR
Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Lombok island dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, ELANG LOMBOK TOUR menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :
AFFANDI
BBM 51fd8768 / IG : @pariwisatalombok
Mobile : +62 8223 771 6583 ( WhatsApp )


Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Perkenalkan kami team Irdi Tour Bandung,
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari
Blog : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditourbandung@gmail.com
Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Percutian Medan said...

Mintak izin tuan tanah promote kat sini..
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pakej Muslim Medan-Berastagi-Danau Toba 4H3M
Hotel 3*(Lake View)
Minimal 04 Orang : RM485/Orang
Minimal 05 Orang : RM455/Orang
Minimal 10 Orang : RM405/Orang
Minimal 20 Orang : RM405/Orang
Minimal 26 Orang : RM385/Orang
Minimal 40 Orang : RM370/Orang

Akomodasi Hotel : (Silahkan Dipilih)
Di Parapat : Danau Toba International Cottage / Patra Parapat Hotel / Atsari Hotel

Di Berastagi : Sinabung Hills / Green Garden Hotel /Danau Toba International Cottage Berastagi

Di Medan : Grand Antares Hotel / Swiss Bellin Hotel /Madani Hotel Medan /Garuda Plaza Hotel

DAY 01 : TIBA DIMEDAN – PARAPAT DANAU TOBA (L,D)
Rombongan tiba di Airport International Kuala Namu Medan, di sambut oleh tour guide kami. Bertolak ke Parapat/Danau Toba. perjalanan memakan masa hampir 5 jam dan dapat lihat pemandangan yang penuh pokok getah, kelapa sawit dan kawasan padi ( boleh berhenti untuk mengambil gambar kenangan) dalam perjalanan kita singgah di Paten Shop tempat membeli oleh – oleh khas yang terkenal dengan nama Ting Ting – Teng Teng – Tong Tong dan terus ke restoran untuk makan tengahhari, tiba di Parapat ( TASIK TOBA ) check in hotel – free program. Makan malam di hotel.

DAY 02 : DANAU TOBA – P.SAMOSIR – BERASTAGI (B,L,D)
Setelah sarapan di hotel, dengan ferry boat kita tour melawat : Pulau Samosir – Pulau di tengah Tasik Toba, Kampong Tua Tomok – famous dengan Raja Sidabutar lagenda Putri Tasik dan Tari Sigale – Gale, dan anda akan dibawa membeli-belah di Pasar Tradisional Tomok (Local Souvenir) Perbagai barang-barang cenderahati dan sebagainya dijual disini. dan melawat ke Kampong Ambarita (min 15 paxs) untuk melihat rumah adat tradisional yang unik. Kembali ke hotel, check out makan tengah hari di lokal restaurant, dan berlepas menuju Berastagi, sebuah bandar di puncak pegunungan nan sejuk – famous dengan pasar buah dan bunga. perjalanan memakan masa 2 jam. di perjalanan kita berhenti untuk melawat : Puncak Simarjarunjung dan Air Terjun Sipiso - Piso Saksikan keindahan air terjun yang menjadi tarikan ramai Tiba di Bandar Berastagi anda akan dibawa ke Fruits Central Market. Anda boleh membeli berbagai jenis buah-buahan tempatan yang enak di sini. Check-in hotel. Makan malam di restoran tempatan.

DAY 03 : BERASTAGI – MEDAN CITY TOUR/SHOPPING (B,L,D )
Setelah sarapan check-out hotel. Melawat Bukit Gundaling untuk melihat dua gunung berapi yang mashi aktif di Berastagi Gunung Sibayak (2.172 m) dan Gunung Sinabung (2.417 m) Perjalanan diteruskan ke Medan melalui Sibolangit. Sampai sahaja, "City Tour Medan City" Melawat Istana Maimoon / Sultan Palace , Mesjid Raya / Grand Mosque , dan anda akan dibawa membeli-belah di Batik Center, Plaza Super Market dan Pasar Ikan. Perbagai barang-barang perhiasan, cenderahati, pakaian sulam / telekung dan sebagainya dijual disini. .Check-in hotel. makan malam di restoran tempatan.

DAY 04 : MEDAN – AIRPORT (B)
Setelah sarapan, free program Aktiviti Bebas (Membeli Belah atau Sebagainya) hingga tiba masanya kami transfer kembali ke airport untuk kembali ke MALAYSIA, tour end.

Harga Termasuk :
• Penginapan hotel 3 malam
• Sarapan Pagi 3x/Tengahari 3x/Malam 3x
• Kenderaan Berhawa dingin dan selesa sepanjang aktiviti
• Tiket Feri ke Pulau Samosir
• Charter Boat ke Pulau Samosir (Bas Pesiaran)
• Tiket Lawatan dan Parking
• Air Mineral 1 Botol /hari/orang
• Supir Sebagai Pemandu Pelancong (Innova& Van ELF)
• Guide Tour English dan Melayu Speak (Bas Pesiaran)
• Makan 100 % Halal Food
• Minimal 22 Orang FOC 1 Orang
• Pemandu Muslim
• Private Tour
• Welcome Snack
• 1 Bilik Untuk 2 Orang


Harga Tidak Termasuk :
• Tip Pemandu Pelancong
• Tiket penerbangan pergi balik
• Perbelanjaan peribadi

Untuk tempahan :
SMS/WhatsApp : +62821 6201 7001
Email : tourinmedan@gmail.com
Web : http://agentpelancong.blogspot.co.id/

TIARA TOURS said...

LAKE TOBA TOUR 04 DAYS – 03 NIGHT
01 NIGHT PARAPAT , 01 NIGHT BERASTAGI, 01 NIGHT MEDAN
-------------------------------------------------------------------------
DURATION : 04 DAYS
PAKEJ : 375
TYPE OF TOUR : PRIVATE
TOUR CONDITION : FULL BOARD
TOUR CODE : DIR 003 LT
MARKET: ASEAN
MEALS : HALAL
GROUP SIZE : 10 PAX

ITINERAY :

DAY 1 : ARRIVAL – SIANTAR – PARAPAT
Arrival at Kualanamu International Airport. After customs clearance, meet our Tour Guide/driver who will take you to start the tours by using tourist coach or van. Transfer to the restaurant for your lunch. Depart to Parapat along the road which offers the endless view of rubber and oil palms plantations through the journey. Stop should be made at Pematang Siantar for shopping of local product such as Kacang Tumbuk “Ting Ting, Teng Teng”, Other snacks Etc. Arrived in Parapat then check in to hotel. The rest of the day is free on your own leisure. Dinner will at restaurant

DAY 2 : SAMOSIR ISLAND – BERASTAGI
Breakfast at hotel. By boat / ferry visit Tomok village, to see the Tombs of The King Ompu Sidabutar & Shopping place. Ambarita village, to see the Traditional Batak village with ancient megalithic Furnitures. Return to Parapat for lunch at local restaurant. Afterwards proceed to Berastagi–a mountains resort with it’s refreshing weather and magnificent mountains scenery which has an abundance of Flowers, Vegetables and Fruits. En-route stops at Panorama Simarjarunjung , Sipiso-Piso waterfall. Arrived in Brastagi then to visit the Central Fruits Market (Shopping Place). Afternoon check in to hotel. Dinner wil be served in restaurant.

DAY 3 : BERASTAGI – MEDAN
After breakfast. Proceed for two hours down the hill to Medan. Visit Lumbini Park. Arrival in Medan city sight seeing to visit a several interest such as the Maimoon Palace, Al-Matshun Grand mosque. Lunch at the local restaurant, and then proceed to the shopping areas as follow Danar Hadi Batik emperium and others whole Batik sellers in Medan, including to Pasar Ikan market and Malls. Check in to hotel for accommodation. Dinner at restaurant.

DAY 4 : HOTEL – AIRPOR
After breakfast at hotel. Free program until time transfer to the airport for your flight home.

Unknown said...

PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!!
Kereta sewa Bandung Murah jerr harga kasih sayang Sudah bermulai!

JOM TEMPAH LAJU2
SESANGAT MURAAAAAAH
Cuti cuti Bandung with OMEGA JAYA TOUR

●7 seater 350.000,IDR/35sgd/106RM/Day

●11 - 14 seater 700.000, -IDR/70sgd/212RM/Day

●Toyota Commuter 15 seater exclusive car 800.000, -IDR/80sgd/243RM/Day

● Van 18 seater 850.000, -IDR/85sgd/258RM/Day

Kereta included :
☆ Driver / Supir
☆ Fuel / Petrol / Minyak
☆ Tol / Highway ticket
☆ Parking charge
☆ Daily mineral water

■■ Bus charter
• 31 Seater New jet bus
• 47 Seater New jet bus
• 59 Seater New jet bus

Jom..arrange your Bandung holiday

kenapa ANDA harus harus tempah order dengan saya???

✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


TEMPAHAN
MAS FATURRAHMAN
WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE
+62 822 951 999 22
+62 822 951 999 22
+62 822 951 999 22

email & fb
omegajayatour@gmail.com

tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

Unknown said...

PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!!
Kereta sewa Bandung Murah jerr harga kasih sayang Sudah bermulai!

JOM TEMPAH LAJU2
SESANGAT MURAAAAAAH
Cuti cuti Bandung with OMEGA JAYA TOUR

●7 seater 350.000,IDR/35sgd/106RM/Day

●11 - 14 seater 700.000, -IDR/70sgd/212RM/Day

●Toyota Commuter 15 seater exclusive car 800.000, -IDR/80sgd/243RM/Day

● Van 18 seater 850.000, -IDR/85sgd/258RM/Day

Kereta included :
☆ Driver / Supir
☆ Fuel / Petrol / Minyak
☆ Tol / Highway ticket
☆ Parking charge
☆ Daily mineral water

■■ Bus charter
• 31 Seater New jet bus
• 47 Seater New jet bus
• 59 Seater New jet bus

Jom..arrange your Bandung holiday

kenapa ANDA harus harus tempah order dengan saya???

✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


TEMPAHAN
MAS FATURRAHMAN
WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE
+62 822 951 999 22
+62 822 951 999 22
+62 822 951 999 22

email & fb
omegajayatour@gmail.com

tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

Unknown said...

PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!! 2016 PAKEJ HOTEL & TRANSPORT. Sudah bermulai!

JOM TEMPAH LAJU2
SESANGAT MURAAAAAAH
6 orang dikira 230rm/pax sahaja

included
hotel sebilik 2 person (hotel kat town,free wifi,area pasar baru,senang pi mana sahaja)
buffet breakfast
transport lawatan (petrol,toll,parking,pemandu)

excluded
lunch & dinner
tiket lawatan & flight

kenapa ANDA harus harus memBELI dengan saya???
✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


TEMPAHAN
MAS FATURRAHMAN
WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE
+62 822 951 999 22
+62 822 951 999 22
+62 822 951 999 22

email & fb
omegajayatour@gmail.com

tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

Unknown said...

Salam Satu MALAYSIA OULLLS

pakej BAJET CIPUT BANDUNG (hotel,buffe breakfast and transport). Murahnya sampai mata lebam shock nye.

butiran perjalanan
Day 1
> airport bandung or train station bandung
>Pasar Baru
>lunch at kedai makan kemangi try special menu *ayam bakar jerebu
>Toko Tiga (Branded Jeans)
>depasion factory outlet kain potong
>rumah kain dan telekung
>Factory Outlet At Jalan Riau and Jalan dago
>dinner at restaurant padang *sederhana

Day 2
>Gunung Tangkuban Parahu Crater
>floating market Lembang, deranch, taman bunga begonia, pelangi waterfall, the lodge of maribaya, grafika cikole Lembang
>lunch at DSDL Restaurant try special menu *ayam nyumpet
>Strawberry and tea park
>Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
>dinner at iga bakar mas giri try special menu *iga bakar (ribs) penyet


day 3
>kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
>lunch at saung andir restaurant try makan menu kampung *ayam goreng brengsek
>cibaduyut street area barangan kulit
>masjid agung bandung, alun2 area and braga area
>paris van java shopping mall
>dinner at BML try the original bakso at bandung

Day4
>check out hotel bandung
> Oleh-2 Bandung (cake Lapis, Brownies Amanda, dan Kartika Sari)
>Airport transfer


*rate per person :
RM390 per person if 2 person
RM325 per person if 3 person
RM280 per person if 4 person
RM245 per person if 5 person
RM230 per person if 6 person
RM220 pdr person if 7 person

*rate included
~transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket.
~1 room dimuat 2 person semasa 4d3n
~buffet breakfast

*rate is not included
~lunch and dinner
~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan

*no hidends charge

kenapa ANDA harus harus order dengan saya???

✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


TEMPAHAN
MAS FATURRAHMAN
LAJU2 PM
WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE

+62 8956 0220 4291
+62 8956 0220 4291
+62 8956 0220 4291

email & fb
omegajayatour@gmail.com

tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

Best Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Perkenalkan kami team Best Tour Bandung, Kami ada menyediakan perkhidmatan
Supir / harga pakej bercuti ke bandung.
Pakej bercuti
Pakej 1 = Supir,Hotel,Makanan dan tiket lawatan [Per pax]
pakej 2 = Supir,Hotel dan makanan [per pax]
pakej 3 = supir dan hotel [per pax]
paket 4 = Khidmat supir sahaja [per day]

Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova/[7-8 seat]
Rate: IDR 550.000

# Kia Pergio [8-10 seat]
Rate: IDR 550.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 650.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
WhatsApp +6282214268400
WhatsApp +6287825410700
FB Syarikat : Punaza Besttour
Fanspage : Best City Tour & Travel Bandung
Website : http://sewakeretamurahmelancong.com/sewa_kereta

NB : Walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung.
Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
Semoga informasi yang saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
Terima kasih.

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari

Blog : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com
Contact Person : +6281322167717
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
Email : irditourbandung@gmail.com
Fansfage : Irdi Tour Bandung

Dijamin Irdi bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Unknown said...

Salam Satu MALAYSIA OULLLS

pakej BAJET MURAH BUANGETTTTT BANDUNG (included : bilik hotel,buffet breakfast and transport). Murahnye......sampai mata lebam shock nye.

butiran perjalanan (boleh tukar)
Day 1
> airport bandung or train station bandung
>Pasar Baru
>lunch at kedai makan kemangi try special menu *ayam bakar jerebu
>Toko Tiga (Branded Jeans)
>depasion factory outlet kain potong
>rumah kain dan telekung
>Factory Outlet At Jalan Riau and Jalan dago
>dinner at restaurant padang *sederhana

Day 2
>Gunung Tangkuban Parahu Crater
>floating market Lembang, deranch, taman bunga begonia, pelangi waterfall, the lodge of maribaya, grafika cikole Lembang
>lunch at DSDL Restaurant try special menu *ayam nyumpet
>Strawberry and tea park
>Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
>dinner at iga bakar mas giri try special menu *iga bakar (ribs) penyet


day 3
>kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
>lunch at saung andir restaurant try makan menu kampung *ayam goreng brengsek
>cibaduyut street area barangan kulit
>masjid agung bandung, alun2 area and braga area
>paris van java shopping mall
>dinner at BML try the original bakso at bandung

Day4
>check out hotel bandung
> Oleh-2 Bandung (cake Lapis, Brownies Amanda, dan Kartika Sari)
>Airport transfer


*rate per person :
RM370 per person if 2 person
RM295 per person if 3 person
RM260 per person if 4 person
RM235 per person if 5 person
RM230 per person if 6 person
RM220 pdr person if 7 person

*rate included
~transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket.
~1 room at new hotel berbintang at bandar dimuat 2 person semasa 4d3n
~buffet breakfast

*rate is not included
~lunch and dinner
~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan

*no hidends charge

kenapa ANDA harus harus order dengan saya???

✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


TEMPAHAN
MAS FATURRAHMAN
LAJU2 PM
WHATSAPP / CALL / TEXT

+62 8956 0220 4291

+62 8956 0220 4291

+62 8956 0220 4291

email & fb
omegajayatour@gmail.com

tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

Unknown said...

Assalamualaikum.
minta maav nak ikut promote kat blog tuan/puan

PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

ABIM TRANSPORT Adalah sebuah company sewa kereta MURAH kat bandung atau pon jakarta & peyedia Hotel.bandung dan jakarta
dah berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya,
menawarkan PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG
pada harge yg berbaloi hanye tuk orang Malaysia.

Rasailah keseronokan bercuti di bandung bersama ABIM TRANSPORT dan keindahan kota
Bandung disamping menikmati suasana
membeli belah di rangkaian factory outlet yang
menjanjikan berbagai barangan pada harga murah!!
Dan juga jangan lepaskan peluang merasai keenakkan
makanan yang sedap di kota bandung ....

di bawah ni harge sewa kereta yg ABIM TRANSPORT tawarkan ..
BANDUNG TOUR :

* TOYOTA AVANZA :(6seat)RM 130 / IDR 400.000
* SUZUKI MPV :(7seat)RM 130 / IDR 400.000
* DAIHATSU LUXIO:(7seat)RM 130 / IDR 400.000
* KIJANG INOVA :(7seat)RM 170 / IDR 500.000
* KIA PREGIO :(10seat)RM 170 / IDR 550.000
* ISUZU ELF :(10-15seat)RM 215 / IDR 650.000
* ISUZU ELF LONG:(16-19seat)RM 250 / IDR 750.000

Harge sewa Kereta Taip Daily/14 hour from 8am to 10 pm
dah include sekali dengan
*Kereta
*Pemandu
*Parking
*tol
*harge bole kurang lagi roger by whatapps (fast respon)

Group yang sudah pernah di layan
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain

*Sekiranya tuan/puan berminat bercuti di bandung bersama ABIM TRANSPORT
Sila hubungi :
WhatsApp : +6281220553050 (fast response)

Unknown said...

Assalamualaikum.
PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG
ABIM TRANSPORT Adalah sebuah company sewa kereta MURAH kat bandung atau pon jakarta & peyedia Hotel.bandung dan jakarta
dah berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya,
menawarkan PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG
pada harge yg berbaloi hanye tuk orang Malaysia.
Rasailah keseronokan bercuti di bandung bersama ABIM TRANSPORT dan keindahan kota
Bandung disamping menikmati suasana
membeli belah di rangkaian factory outlet yang
menjanjikan berbagai barangan pada harga murah!!
Dan juga jangan lepaskan peluang merasai keenakkan
makanan yang sedap di kota bandung ....
di bawah ni harge PAKEJ ABIM TRANSPORT tawarkan ..
Pakej 4D3N
transport + hotel
2 orang RM 350 / orang. (1 bilik)
4 orang RM 299 / orang. (2 bilik)
6 orang RM 270 / orang. (3 bliki)
8 orang RM 245 / orang (4 bilik)
10 rang RM 220 / orang (5 bilik)
*PASAL HARGE BISA RUNDING LAGI..ROGER BY WHATAPPS
Hotel facilities:
-Ac
-Free Hot spot / wi fi
-Cable-Tv
-Breakfast
-Hot & cold water
-Free parking
* room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
transport facilities:
* bole di gunakan dari pukul 8 pagi hingga pukul 10 malam
* include petrol / minyak
* include parkir
* include driver berpengalaman dan bisa bahasa melayu
*we dont need deposit~all payment at last day in bandung

Group yang sudah pernah di layan
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain
*Sekiranya tuan/puan berminat bercuti di bandung bersama ABIM TRANSPORT
Sila hubungi :
WhatsApp : +6281220553050 (fast response)

Unknown said...

Assalamualaikum ..
ABIM TRANSPORT Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menanyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..
> Contoh Itinerary Tour
Seperti:
-Gunung tangkuban perahu (kawah merapi)
-Taman strawbery
-Sari ater hot spring
-Floting market lembang
-Lunch kampung daun culture & galery
-Shoping at rumah mode factory outlet
-Shoping at jalan ciohampelas
-Dinner at paskal hyper squere (1001 Menu)
Day 2
-Breakfast at hotel
-Pasar baru trade centre (syurga beli belah belah murah)
-Lunch at simpang raya melayu resto
-Shoping at kedai tiga jeans factory
-Shoping at jalan riau factory outlet
-Dinner at Parit sea food
Day 3
-Breakfast at hotel
-Otw to trans studio (game indor terbesar di dunia)
-Lunch at sederhana resto
-Shoping at cibaduyut street (shoping leader)
-Dinner at Stones café
Package Rate :
-pakej transport+hotel (2pax)
*3D2N = RM 260/pax
*4D3N = RM 375/pax
*5D4N = RM 480/pax
-pakej transport+hotel (4pax)
*3D2N = RM180/pax
*4D3N = RM 260/pax
*5D4N = RM 330/pax
-Pakej transport+hotel (6pax)
*3D2N = RM 150/pax
*4D3N = RM 215/pax
*5D4N = RM 285/pax
Hotel facilities:
-Ac
-Free Hot spot / wi fi
-Cable-Tv
-Breakfast
-Hot & cold water
-Free parking
* room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
Group yang sudah kami layani
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain
Sekiranya anda berminat menyertai percutian
Sila hubungi :
WhatsApp : +6281220553050 (fast response)
http://abimtransport.blogspot.co.id/
http://pakejhoneymoonbandung.blogspot.co.id/
http://transportmurahkatbandung.blogspot.co.id/
http://pakejsuperjimat.blogspot.co.id/
http://pakejmurahgilerbandung.blogspot.co.id/
https://www.facebook.com/Abim-tour-and-rent-car-237179009806143/


Best Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Perkenalkan kami team Best Tour Bandung, Kami ada menyediakan perkhidmatan
Supir / harga pakej bercuti ke bandung.
Pakej bercuti
Pakej 1 = Supir,Hotel,Makanan dan tiket lawatan [Per pax]
pakej 2 = Supir,Hotel dan makanan [per pax]
pakej 3 = supir dan hotel [per pax]
paket 4 = Khidmat supir sahaja [per day]

Harga sewa Kereta per Day :
# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [7-10 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [8-10 seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Armada kami siap hantar tuan/puan untuk menikmati cantik nya kota bandung,dengan harga jimat, sila hubungi whatsapp kami
WhatsApp :+6282214268400
WhatsApp :+6287825410700
FB Syarikat : Punaza Besttour
Fanspage : Best City Tour & Travel Bandung
Website : http://sewakeretamurahmelancong.com/sewa_kereta

NB : Walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung.
Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
Semoga informasi yang saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
Terima kasih.

Unknown said...

Salam pada Admin

Mohon maaf saya iklan sikit di blog ini. Kami dari PT. MENARA HOLIDAY menawarkan pakej Percutian Bukittinggi – Padang. Banyak tempat-tempat indah yang dapat kita lawati. Sekiranya tuan dan puan ada rancangan untuk datang kesini, sila coba perkhidmatan dari kami, karna dalam perjalanan tuan dan puan kami siapkan juga insurance untuk memberi kenyamanan dalam perjalanan tuan dan puan. Untuk info tempat-tempat lawatan dan haraga pakej sila contack kami
Whatsapp : +6285658236999
Email : menaraholiday88@gmail.com
Facebook : https://www.facebook.com/menara.holiday.9 ( Menara Holiday )

Insya allah kami akan memberikan pelayanan yang memuaskan dengan harga yang berbaloi.
Jom datang Bukittinggi – Padang

Trims
Wassalam

PT. Menara Holiday

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari
Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [8 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [9-10 Seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600
Whatsapp : +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Website : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini dengan harga promo October - January 2017, Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung Facebook Irdi Tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Unknown said...

assalamualaikum .. minta maav ikut promote

nak gi bandung or jakarta ... confuse nak cari khidmat transport ?
ABIM TRANSPORT SOLUTION NYE ...
abim transport adalah sebuah syarikat sewa kereta murah kat bandung or jakarta ...
selain harge yang sangat berbaloi abim transport berikan service / layan tetamu bintang lima ..
selain itu juga abim transport sedia pakej jimat seperti :
pakej transport + hotel 3D2N
pakej transport + hotel 4D3N
pakej full board ( transport + hotel + makan + tiket lawatan )
cakap pasal harge bole ronding lagi..
bagi sapa sapa nak gi bandung or jakarta bole roger kami di bilangan
what apps : +6281220553050
jom tempah laju laju .. menjamin holiday tuan / puan lebih berwarne..

Sewa kereta murah Bandung said...

Mohd ReihanOctober 6, 2016 at 12:42 PM
Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang REIHAN BANDUNG TRANSPORT selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Reihan Bandung transport hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Reihan Bandung Transport menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.

JOM JOM ke Bandung bersama Reihan, dijamin Muraaaah dan puas ^_^

Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Reihan… ;-)

Dijamin Reihan bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..



Harga Sewa Kereta ;



Rate Kereta per Day :

# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)

Rate: IDR 380.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)

Rate: IDR 520.000 or RM 157



# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)

Rate: IDR 620.000 or RM 182



# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)

Rate: IDR 840.000 or RM 242



# Toyota Hiace commuter (12 seat)

Rate: IDR 850.000 or RM 245



*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)

*Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol



Contact Person :

Mobile Phone : +6285723129752/+6281323761223

WhatsApp : +6281323761223

Email : mohdreihan98@gmail.com



Reihan Bandung Transpor tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..

Wassalam..wr.wb..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap REIHAN BANDUNG TRANSPORT (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)



Regard



(REIHAN BANDUNG TRANSPORT)

Unknown said...

Artikelnya bagus Cik.
Genk yg belom ke Lombok, jom cadangkan masa utk nikmati pulau syurga. Kata orang, jangan ke Lombok, nanti nggak mahu pulang.. heheè
WA: +62-878-6000-1036
Email: info.lombokfun@gmail.com

LOMBOK FUN TRAVEL
Professional & Terpercaya

Unknown said...

Assalamualaikum ..
ABIM TRANSPORT Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menanyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..
> Contoh Itinerary Tour
Seperti:
-Gunung tangkuban perahu (kawah merapi)
-Taman strawbery
-Sari ater hot spring
-Floting market lembang
-Lunch kampung daun culture & galery
-Shoping at rumah mode factory outlet
-Shoping at jalan ciohampelas
-Dinner at paskal hyper squere (1001 Menu)
Day 2
-Breakfast at hotel
-Pasar baru trade centre (syurga beli belah belah murah)
-Lunch at simpang raya melayu resto
-Shoping at kedai tiga jeans factory
-Shoping at jalan riau factory outlet
-Dinner at Parit sea food
Day 3
-Breakfast at hotel
-Otw to trans studio (game indor terbesar di dunia)
-Lunch at sederhana resto
-Shoping at cibaduyut street (shoping leader)
-Dinner at Stones café
Package Rate :
-pakej transport+hotel (2pax)
*3D2N = RM 260/pax
*4D3N = RM 375/pax
*5D4N = RM 480/pax
-pakej transport+hotel (4pax)
*3D2N = RM180/pax
*4D3N = RM 260/pax
*5D4N = RM 330/pax
-Pakej transport+hotel (6pax)
*3D2N = RM 150/pax
*4D3N = RM 215/pax
*5D4N = RM 285/pax
Hotel facilities:
-Ac
-Free Hot spot / wi fi
-Cable-Tv
-Breakfast
-Hot & cold water
-Free parking
* room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
Group yang sudah kami layani
-CIMB Group Company From Malaysia
-Tv 3 malaysia
-My bank group company
-Petronas Company
-Family trip
-Pelajar Trip
-Back pac trip
-Dan lain-lain
Sekiranya anda berminat menyertai percutian
Sila hubungi :
WhatsApp : +6281220553050 (fast response)
http://abimtransport.blogspot.co.id/
http://pakejhoneymoonbandung.blogspot.co.id/
http://transportmurahkatbandung.blogspot.co.id/
http://pakejsuperjimat.blogspot.co.id/
http://pakejmurahgilerbandung.blogspot.co.id/
https://www.facebook.com/Abim-tour-and-rent-car-237179009806143/

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari
Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [8 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [9-10 Seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600
Whatsapp : +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Website : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Dijamin Irdi Tour Bandung bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Unknown said...

Salam,
Terima kasih sis, untuk info yang amat membantu.

Unknown said...

Salam kenalan,

Ada agensi menawarkan transport serta supir untuk tour tempat menarik di bandar jakarta untuk 1 hari. Lawatan pada bulan Mac 2017.

1 hari ke Bandung.

Hubungi saya di emel heartyknee02@gmail.com

Terima kasih.

nur_azizah said...

Assalamualaikum
Minta izin nak ikut promote kat blog tuan / puan
Perkenalal kan kami dari CITRA CEMERLANG syariah tour
Kami nak menawarkan sewa kereta murah kat bandung or jakarta
Jenis kereta yg di tawar kan
# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [8 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [9-10 Seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.
Kami juga menyediakan packages
Pakej 4D3N
transport + hotel
2 orang RM 350 / orang.
4 orang RM 299 / orang.
6 orang RM 270 / orang.
8 orang RM 245 / orang.
10 rang RM 220 / orang.
Pakej 3D2N
2 orang RM 250 / orang.
4 orang RM 199 / orang.
6 orang RM 170 / orang.
8 orang RM 165 / orang.
10 orang RM140/ orang.
Hotel facilities:
-Ac
-Free Hot spot / wi fi
-Cable-Tv
-Breakfast
-Hot & cold water
-Free parking
* room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
transport facilities:
* bole di gunakan dari pukul 8 pagi hingga pukul 10 malam
* include petrol / minyak
* include parkir
* include driver berpengalaman dan bisa bahasa melayu
*we dont need deposit~all payment at last day in bandung

TEMPAHAN
INDRI NURAZIZAH
WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE
+628996933137

email & fb
indrianinurazizah98@gmail.com
tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.

Memory Bandoeng Travel & Tours said...

Salam Tuan Puan,minta maaf nak tompang promote ckt...
Jom datang Bandung dan ukir kenangan terindah bersama Memory Bandoeng Travel & Tours Bandung.

Udaranya yg sejuk dan pemandangan cantik ditanah pasundan.jalan2 seronok,shopping berbaloi dan kuliner masakan yg sedap2.

Driver friendly,ramah dan tentunya dengan didikan service terbaik,siap melayan dan hantar Tuan Puan nak pegi mana2 tempat diBandung.
Kenyamanan,keamanan dan keselamatan kami utamakan.

Best price...!!!
Best driver...!!!
Best choice...!!!
Best SERVICE...!!!
Tour Bandung pakej transport + hotel :
* 3H2M - RM 185/pax
* 4H3M - RM 245/pax
* 5H4M - RM 345/pax
* 6H5M - RM 410/pax
(Min 5pax)

Utk lebih detail sila PM,Call/WhatsApp laju2 ditalian:
+6285324228854
+6285324228854
+6285324228854
+6281224420758
+6281224420758
Email : memorybandoeng@gmail.com
FB : - Memory Bandoeng
- Cepokta Bisaajja

Kami sentiasa menunggu dan mengalu2kan kedatangan Tuan / Puan diBandung.
Salam dan tmakasih....

Memory Bandoeng Travel & Tours said...

Salam Tuan Puan,minta maaf nak tompang promote ckt...
Jom datang Bandung dan ukir kenangan terindah bersama Memory Bandoeng Travel & Tours Bandung.

Udaranya yg sejuk dan pemandangan cantik ditanah pasundan.jalan2 seronok,shopping berbaloi dan kuliner masakan yg sedap2.

Driver friendly,ramah dan tentunya dengan didikan service terbaik,siap melayan dan hantar Tuan Puan nak pegi mana2 tempat diBandung.
Kenyamanan,keamanan dan keselamatan kami utamakan.

Best price...!!!
Best driver...!!!
Best choice...!!!
Best SERVICE...!!!
Tour Bandung pakej transport + hotel :
* 3H2M - RM 185/pax
* 4H3M - RM 245/pax
* 5H4M - RM 345/pax
* 6H5M - RM 410/pax
(Min 5pax)

Utk lebih detail sila PM,Call/WhatsApp laju2 ditalian:
+6285324228854
+6285324228854
+6285324228854
+6281224420758
+6281224420758
Email : memorybandoeng@gmail.com
FB : - Memory Bandoeng
- Cepokta Bisaajja

Kami sentiasa menunggu dan mengalu2kan kedatangan Tuan / Puan diBandung.
Salam dan tmakasih....

adrianiku said...

1 CAR TOYOTA AVANZA FOR 2-5 PAX

BOOM PROMO CELEBRATING 205th BANDUNG ANNIVERSARY
GRAB IT FAST ONLY FOR 100 CUSTOMER FIRST BOOKING

PAKET MURAH BOOM PROMO "1" : RP 340.000 / RM 109
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS PETROL
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR PACKAGE)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA ( PASAR BARU, FO DAGO STREET + RIAU STREET

PAKET MURAH BOOM PROMO "2" TANGKUBAN TOUR : RP 340.000 / 109 RM
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS PETROL
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> BANDUNG CITY TOUR+ LEMBANG AREA ( FLOATING MARKET, FARM HOUSE, DAGO DREAM PARK, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
> EXCLUDE ENTRANCE FEE TICKET


PAKET MURAH BOOM PROMO "3" KAWAH PUTIH TOUR : RP 480.000 / 145 RM
INCLUDE:
> 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS PETROL
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY, KAWAH PUTIH )
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH "4" GARUT TOUR : RP 850.000 / 235 RM / USD 77.5
INCLUDE:
> 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS PETROL
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> GARUT CITY TOUR : ORIGINAL LEATHER JACKET, CIPANAS HOTSPRING)
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH "5" JAKARTA - BANDUNG : RP 850.000 / 274 RM / USD 77.5
INCLUDE:
> 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS PETROL
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

WE PROVIDE CARS FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX OR BUS.

CALL OR TEXT : +62 8213 97 313 88
whatsapp : +62 8213 97 313 88 (FAST RESPON)
email : adrianiku@gmail.com
info & package : info@kya-travel.com
web : http://sopirdibandung.blogspot.com/
Website : www.kya-travel.com
PIN BB : 7FB67AB2 / aulia
facebook 1 : adriani_ku@yahoo.com
facebook 2 : SUPIR Bandung Murah
twitter : @supirbandung
LINE : +62 8213 97 313 88
PATH : aulia adriani / adriani_ku@yahoo.com
INSTAGRAM : KYATRAVEL
cp : aulia

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari
Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [8 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [9-10 Seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600
Whatsapp : +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Website : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Dijamin Irdi Tour Bandung bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan/Puan, semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin)... Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta. Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

Call : +6282214441280
WhatsApp : +6282214441280
Email : dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)



Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan.. Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...


Kami pun menyediakan paket transport dan hotel

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Wassalam, Terimakasih...

Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhati Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja.. Terima kasih...

NLP JAKARTA said...

Asik sekali jalan jalan di jakarta

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari
Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [8 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [9-10 Seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600
Whatsapp : +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Website : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Dijamin Irdi Tour Bandung bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com
: www.dhanitourbandung.com
Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com
: www.dhanitourbandung.com
Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Memory Bandoeng Travel & Tours said...

Memory Bandoeng
The Best Tour Travel in Bandung.
Specialist tour for you

Salam Tuan Puan,minta maaf nak tompang promote ckt...
Sesiapa nak datang Bandung Jawa Barat.
Boleh PM,Call/WhatsApp kami.

Udaranya yg sejuk dan pemandangan cantik ditanah pasundan.jalan2 seronok,shopping berbaloi dan kuliner masakan yg sedap2.

Driver friendly,ramah dan tentunya dengan didikan service terbaik,siap melayan dan hantar Tuan Puan nak pegi mana2 tempat diBandung.
Kenyamanan,keamanan dan keselamatan kami utamakan.

Best price...!!!
Best driver...!!!
Best choice...!!!
Best SERVICE...!!!
Tour Bandung pakej transport + hotel :
* 3H2M - RM 185/pax
* 4H3M - RM 245/pax
* 5H4M - RM 345/pax
* 6H5M - RM 410/pax
(Min 5pax)

Utk lebih detail sila PM,Call/WhatsApp laju2 ditalian:
+6285324228854
+6285324228854
+6285324228854
+6281224420758
+6281224420758
Email : memorybandoeng@gmail.com
www.jomcutibandung.com
www.jomcutibandung.com
www.jomcutibandung.com
By
Cepokta Bisaajja

Sila runding harga...
HARGA BOLEH JADI HARGA KASIH SAYANG,SAYANG KETAT2...!!!

Kami sentiasa menunggu dan mengalu2kan kedatangan Tuan / Puan diBandung.
Salam dan tmakasih....

Memory Bandoeng Travel & Tours said...

Memory Bandoeng
The Best Tour Travel in Bandung.
Specialist tour for you

Salam Tuan Puan,minta maaf nak tompang promote ckt...
Sesiapa nak datang Bandung Jawa Barat.
Boleh PM,Call/WhatsApp kami.

Udaranya yg sejuk dan pemandangan cantik ditanah pasundan.jalan2 seronok,shopping berbaloi dan kuliner masakan yg sedap2.

Driver friendly,ramah dan tentunya dengan didikan service terbaik,siap melayan dan hantar Tuan Puan nak pegi mana2 tempat diBandung.
Kenyamanan,keamanan dan keselamatan kami utamakan.

Best price...!!!
Best driver...!!!
Best choice...!!!
Best SERVICE...!!!
Tour Bandung pakej transport + hotel :
* 3H2M - RM 185/pax
* 4H3M - RM 245/pax
* 5H4M - RM 345/pax
* 6H5M - RM 410/pax
(Min 5pax)

Utk lebih detail sila PM,Call/WhatsApp laju2 ditalian:
+6285324228854
+6285324228854
+6285324228854
+6281224420758
+6281224420758
Email : memorybandoeng@gmail.com
www.jomcutibandung.com
www.jomcutibandung.com
www.jomcutibandung.com
By
Cepokta Bisaajja

Sila runding harga...
HARGA BOLEH JADI HARGA KASIH SAYANG,SAYANG KETAT2...!!!

Kami sentiasa menunggu dan mengalu2kan kedatangan Tuan / Puan diBandung.
Salam dan tmakasih....

Unknown said...

Bismillah ..
Assalam / salam sejahtera Tuan,puan,abang & akak.
Perkenalkan kami dari team ayung bandoeng, kami ada menyediakan perkhidmatan supir / harga pakej bercuti ke bandung.
Pakej 1 = supir,hotel & makan (per pax)
Pakej 2 = supir & hotel (per pax)
Pakej 3 = khidmat supir sahaja (per day)
Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. Harga yg kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat & berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6285318686464
Fb : ayung bandoeng
Fanspage : ayung bandoeng tour
Email : tourbandung@gmail.com

Nb : walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung. Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
Terima kasih.

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com dan www.dhanitourbandung.com

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com dan www.dhanitourbandung.com

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com dan www.dhanitourbandung.com

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Untuk apa cari harga yang lebih murah jika service nya kurang berbaloi dan tidak memuaskan ^_^
Wassalam dan Terima Kasih.. ^_^

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari
Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [8 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [9-10 Seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600
Whatsapp : +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Website : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Dijamin Irdi Tour Bandung bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com dan www.dhanitourbandung.com

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Untuk apa cari harga yang lebih murah jika service nya kurang berbaloi dan tidak memuaskan ^_^
Wassalam dan Terima Kasih.. ^_^

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Memory Bandoeng Travel & Tours said...

Salam Tuan Puan,maaf nak tompang promote ckt...

Memory Bandoeng
The Best Tour Travel in Bandung.
Specialist tour for you

Udaranya yg sejuk dan pemandangan cantik ditanah pasundan.jalan2 seronok,shopping berbaloi dan kuliner masakan yg sedap2.

Driver friendly,ramah dan tentunya dengan didikan service terbaik,siap melayan dan hantar Tuan Puan nak pegi mana2 tempat diBandung.
Kenyamanan,keamanan dan keselamatan kami utamakan.

Best price...!!!
Best driver...!!!
Best choice...!!!
Best SERVICE...!!!
Tour Bandung pakej transport + hotel :
* 3H2M - RM 185/pax
* 4H3M - RM 245/pax
* 5H4M - RM 345/pax
* 6H5M - RM 410/pax
(Min 5pax)

Utk lebih detail sila PM,Call/WhatsApp laju2 ditalian:
+6285324228854
+6285324228854
+6285324228854
+6281224420758
+6281224420758
Email : memorybandoeng@gmail.com
www.jomcutibandung.com
www.jomcutibandung.com
www.jomcutibandung.com
By
Cepokta Bisaajja

Sila runding harga...
HARGA BOLEH JADI HARGA KASIH SAYANG,SAYANG KETAT2...!!!

Kami sentiasa menunggu dan mengalu2kan kedatangan Tuan / Puan diBandung.
Salam dan tmakasih....

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com dan www.dhanitourbandung.com

Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Untuk apa cari harga yang lebih murah jika service nya kurang berbaloi dan tidak memuaskan ^_^
Wassalam dan Terima Kasih.. ^_^

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

Unknown said...

Salam
Jom Liburan Pi Bandung
.
Itenerary 3day 2 night
Day1
*Bandung Airport
*Pasar Baru trade center
*Toko Tiga (Branded Jeans)
*depasion factory outlet kain potong
*Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage,Cascades,The Summit, For Men, The Stamp, Terminal Tas, dan The Secret )
*rumah kain sulam and telekung
* cibaduyut-shoes and jacket leather original
.
Day2
*Gunung Tangkuban Parahu
*floating market / farmhouse /dusun bambu / grafika cikole / the lodge of maribaya
*Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
*Rumah parfume
*factory outlet area riau street ,the secret, heritage, oases, etc
.
Day3
*check out hotel
*Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
*Airport transfer
.
Pakej Super BAJET BANDUNG 3D2N (included bilik hotel free wifi, buffet breakfast, and pengangkutan)
.
Hotel 3*
(Green Batara / Dbest Hotel / Meize / Zodiak / Raffleshom / Victoria / Citra Dream / Ruby Syariah / Kembang / Fabu / Andelir)
RM325 per person if 2 person
RM225 per person if 4 person
RM195 per person if 6 person
RM190 per person if 10 person
.
Hotel 2*
(Dbest Express / Montameri / Serena / Guntur)
RM290 per person if 2 person
RM195 per person if 4 person
RM175 per person if 6 person
RM170 per person if 10 person
.
Hotel 1*
(Asoka Hotel / New Moonlight / Minehome / Sentra inn / Hyperinn)
RM280 per person if 2 person
RM185 per person if 4 person
RM165 per person if 6 person
RM160 per person if 10 person
.
*rate included
~pengangkutan / transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol, parking, pemandu,kereta dan high way tiket.
~1 room hotel for 2 person
~breakfast, free wifi, mineral water and lift availble at hotel
.
*rate is not included
~lunch and dinner
~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan
.
.
MAS FATURRAHMAN
WHATSAPP FOR EASY BOOKING
.
+62 8956 0220 4291
.
+62 8956 0220 4291
.
email
omegajayatour@gmail.com
.
Facebook
Faturrahman Jaya

primera trans said...

Greeting traveler

Jom cuti2 Bandung,
284 RM/ kepala
4 Hari 3 Malam
Murah tapi tak murahan..
harga budget service 5 star...
Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

sudah masuk sekali
✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
✅ Tea maker dalam bilik
✅ Makan pagi
✅ Airport transfer
✅ Transport untuk tour 4 hari
✅ Supir yang ramah dan berpatutan
✅ Minyak
✅ Tol
✅ Parking
✅ Kereta with good aircon

Minat segera whatsapp admin yaa..
10 orang pertama dapat percuma :
✅ bags Louis vuiton
✅ free indonesian sim card 1 pack


whatsapp admin jangan lupa
+6285318490001
email : primeratrans@gmail.com
facebook : Primera Trans Bandung

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari
Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [8 seat]
Rate: IDR 500.000

# Kia Pergio [9-10 Seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600
Whatsapp : +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Website : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Dijamin Irdi Tour Bandung bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Unknown said...

Salam oulss
Jom becuti kat Bandung

Itenerary 3day 2 night
Day1
*Bandung Airport
*Pasar Baru trade center
*Toko Tiga (Branded Jeans)
*depasion factory outlet kain potong
*Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage,Cascades,The Summit, For Men, The Stamp, Terminal Tas, dan The Secret )
*rumah kain sulam and telekung
* cibaduyut-shoes and jacket leather original

Day2
*Gunung Tangkuban Parahu
*floating market / farmhouse /dusun bambu / grafika cikole / the lodge of maribaya
*Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
*Rumah parfume
*factory outlet area riau street ,the secret, heritage, oases, etc

Day3
*check out hotel
*Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
*Airport transfer

Pakej Super BAJET BANDUNG 3D2N (included bilik hotel free wifi, buffet breakfast, and pengangkutan)

Hotel 3*
(Green Batara / Dbest Hotel / Meize / Zodiak / Raffleshom / Victoria / Citra Dream / Ruby Syariah / Kembang / Fabu / Andelir)
RM325 per person if 2 person
RM225 per person if 4 person
RM195 per person if 6 person
RM190 per person if 10 person

Hotel 2*
(Dbest Express / Montameri / Serena / Guntur)
RM290 per person if 2 person
RM195 per person if 4 person
RM175 per person if 6 person
RM170 per person if 10 person

Hotel 1*
(Asoka Hotel / New Moonlight / Minehome / Sentra inn / Hyperinn)
RM280 per person if 2 person
RM185 per person if 4 person
RM165 per person if 6 person
RM160 per person if 10 person

*rate included
~pengangkutan / transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol, parking, pemandu,kereta dan high way tiket.
~1 room hotel for 2 person
~breakfast, free wifi, mineral water and lift availble at hotel

*rate is not included
~lunch and dinner
~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan


MAS FATURRAHMAN
WHATSAPP FOR EASY BOOKING

+62 8956 0220 4291

+62 8956 0220 4291

email
omegajayatour@gmail.com

Facebook
Faturrahman Jaya

primera trans said...

transport holiday promo
jom tempah sewa transport murah :)
4 Hari 3 malam
450 RM saja atau 75 RM/ pax
minimum 6 pax

contact admin segera
+6285318490001

Limited stock nii..
siapa cepat dia yang dapat
Driver, Petrol, Tol, parking sudah included
Pemakaian area bandung saja ya

Primera trans Bandung
facebook : Primera Trans Bandung
Ig : asupkeun naon poho deui
whatsapp : +6285318490001

Unknown said...

Assalamu'alaikum mohon maaf izin promosi 😊 Toyota Auto 2000 lagi ada PROMO PAKET DP RINGAN nihh 😊

🚘 AGYA      DP 16 jt an
🚘 AVANZA DP 21 jt an
🚘 SIENTA   DP 24 jt an
🚘 CALYA     DP 16 jt an
🚘 RUSH DP 26 jt an
🚘 YARIS DP 24 jt an
🚘 INNOVA DP 70 jt an
🚘 HI ACE DP 100 jt an

🚗 Terima Tukar Tambah Semua Merk Mobil dengan Harga Tinggi dan Proses Mudah

*Proses Cepat
*Aplikasi dijemput dirumah
*Terima Tukar Tambah
*Nego Sampai Jadi
*Cukup duduk manis..

Benefit
Asuransi Allrisk
Free Servis dan Sparepart 3thn
Free Cover Jok Kualitas Premium
Free Talang Air Ori
Free Kaca film Bergaransi
Free Antikarat Bersertifikat Resmi
Free AstraWorld 5thn

INFO PEMESANAN :
--------- VERGA 0815 3338 0724 --------

AYOO BURUAANN PESEENN SEKARANG JUGA MUMPUNG PROMO DP RINGAN ! 💃 — At Auto 2000 SOEKARNO HATTA BANDUNG

Irdi Tour Bandung said...

Bismillah..
Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Habiskan masa terbaik tuan/puan abang dan kakak disini Kami bisa hantarkan untuk berpusing pusing dengan harga jimat dan service bintang 5 tuan/puan bisa bersenang senang menikmati cantik nya kota bandung. Sila hubungi IRDI TOUR BANDUNG berkenaan promosi percutian di Bandung,atau melayari
Harga sewa Kereta per Day :

# Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
Rate: IDR 350.000

# Toyota Innova [8 seat]
Rate: IDR 450.000

# Kia Pergio [9-10 Seat]
Rate: IDR 500.000

# Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
Rate: IDR 600.000

# Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
Rate: IDR 800.000

# Toyota Hiace Commuter [15 seat]
Rate: IDR 850.000

*Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
*Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600
Whatsapp : +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Website : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Dijamin Irdi Tour Bandung bagi harga sangat murah dan berpatutan serta layanan yang sangat baik Facebook Irdi tour Bandung amat mengalu-alukan kedatangan Tuan / Puan.
Waalaikumussalam

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan/Puan, semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (aamiin).. Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta/Jogja. Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta/Jogja dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
WhatsApp : +6282282222896
WhatsApp : +6282214441280
WhatsApp : +6282280000071
Call : +6282280000071
Call : +6282282222896
Call : +6282214441280
Email : dhanibandung@yahoo.com
Blog : melancongdibandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)
Website : www.Dhanitourindonesia.com Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan.. Insya Allah kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang… Kami pun menyediakan paket Transport dan Hotel.
Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung/Jakarta/Jogja.
Kami menyediakan pakej Transport dan Hotel, Pakej Full Board.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik Dhani Tour Bandung Transport… (Insya Allah) Jom mari melancong diBandung/Jakarta/Jogja Murah sahaja..
Terimakasih

TIARA TOURS said...

Kami menawarkan Pakej Percutian ke Medan dan Danau Toba
Lake Tour 04 Hari / 03 Malam MYR 380 ( 10 orang )
Pakej kami design sangat murah dan berkualitas
FULL SERVICES
Hotel 3 Bintang
Makanan Halal
Driver humble
Pemandu Pelancongan professional

Sila contact Tiara Tours Indonesia
Jln. Panglima Denai No. 76 Medan, 20227
Licensed : 503/508.SK/IUP/BPW/MM/2011
Tel/Fax : +6261 - 733 59 765
Email : tiaratoursindonesia@gmail.com.
HP / WA +6281383535091
HP / WA +6285358982828
HP / WA +6285762820068

TERSEDIA LAYANAN SEWA KERETA DAN BUS PERSIARAN
Toyota Avanza (05 orang ) MYR 155 / Hari
Suzuki Eritga (05 orang ) MYR 155 / Hari
Inova Reborn (05 orang ) MYR 175 / hari
Isuzu Elf (11 orang ) MYR 235 / Hari
Toyota Hiace (11 orang ) MYR 320 / Hari
Medium Bus ( 27 orang ) MYR 500 / Hari

Note :
HARGA SEWA KERETA SUDAH TERMASUK : DRIVER AND PATROL

Irdi Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
Jom gi bandung!! Kami Irdi Tour, Punya pakej terbaru untuk menemani perjalanan Tuan/Puan Di Bandung, Jakarta, Jogyakarta.
Di Bandung mulai dari harga Transfort Rp 300.000 Tuan/ Puan Bisa menghabiskan masa seharian di Bandung.
Harga sudah include :
* Minyak
* Driver/ Guide ( Setia menemani tuan/ puan )
* Parking
* Private Transfort
* Tol

Exclude
* Entrance Fee ke tempat- tempat pelancongan untuk persons dan kereta.

List Harga sewa Transfort/ kereta perday nya.

* Suzuki Apv Rp 300.000/ Rm 94
* Toyota Avanza Rp 300.000/ Rm 94
* Toyota Inova Rp 400.000/ Rm 125
* Nissan Evalia Rp 350.000/ Rm 110
* Van Elf Short Rp 600.000/ Rm 187
* van Elf Long Rp 800.000/ Rm 250
* Pregio Rp 500.000/ Rm 157

* Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.

Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
Whatsapp : +6281214741600 / +6281220477335
FB Syarikat : Irdi wati
Fanspage : IRDI TOUR BANDUNG
Email : irditourbandung@gmail.com
Blog : www.keretamurahpelancongan.blogspot.com

Yuk segera boking dijamin Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi,
dan layanan yang di berikan sangat baik dan jujur sehingga Tuan/ Puan bisa menikmati cantiknya kota Bandung.

primera trans said...

Assalamualaikum Wr Wb. Tuan / Puan, Abang / Akak
Mohon izin ya promo sikit
Kami dari Primera Trans Bandung, penyedia layanan Transportasi Wilayah Bandung - Jakarta dan sekitarnya
Jom cuti2 Bandung,
284 RM/ kepala
4 Hari 3 Malam
Murah tapi tak murahan..
harga budget service 5 star...
Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

sudah masuk sekali
✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
✅ Tea maker dalam bilik
✅ Makan pagi
✅ Airport transfer
✅ Transport untuk tour 4 hari
✅ Supir yang ramah dan berpatutan
✅ Minyak
✅ Tol
✅ Parking
✅ No tipu tipu
✅ Kereta with good aircon

Minat dapat hubungi kami

whatsapp admin jangan lupa
+6285318490001
email : primeratrans@gmail.com
facebook : https://www.facebook.com/primeratransbandung/
instagram : https://www.instagram.com/primera_trans/
google maps : https://goo.gl/maps/aDcWqUCybVxkMfe2A
website : https://primeratrans.blogspot.com/
: https://primera-trans-bandung.business.site/