Monday, March 9, 2015

Best Dapat Bagi Bunga Ros Sempena Hari Wanita Sedunia

Hi Korang,


Hari ni merupakan Hari Wanita Sedunia, which is aku sendiri pun tak tau. 


Alah kita orang pompuan ni bukan kisah pun kan, sibuk jaga kebajikan orang lain sampai diri sendiri terabai. Bila kita dah jadi isteri atau ibu memang selalu cam tuh lah, semua lupa kekadang tu sampai hari pun boleh lupa gak tau. 

Nasib baik ada DOVE! 

DOVE meraikan Hari Wanita Sedunia dengan kempen #YouAreAGift dan memberi kejutan kepada 10,000 wanita Malaysia dengan pemberian bunga dan kata-kata penghargaan. Kata-kata penghargaan tersebut disertai dengan pesanan bahawa wanita merupakan satu anugerah tanpa mengira peranan mereka sama ada sebagai ibu, anak perempuan, kakak atau rakan. Kempen #YouAreAGift menyaksikan kakitangan Unilever Malaysia memberikan bunga ros serta kad-kad bermesej kepada kaum wanita yang ternyata terkejut dengan pemberian itu. 

"Hari Wanita Sedunia mengetengahkan sumbangan dan inovasi penting yang telah dicapai golongan wanita dan sehubungan itu, Dove berasa bahawa Hari Wanita Sedunia juga harus dilihat sebagai satu peluang untuk menghargai wanita di sekeliling kita yang berperanan untuk memelihara, menyayangi dan menyokong kehidupan kita. Wanita dalam kehidupan kita - ibu, kakak, anak perempuan atau teman wanita kita membantu membentuk diri kita pada hari ini. Kecantikan, kekuatan, kasih sayang dan dorongan mereka merupakan anugerah untuk kita berhadapan dengan suka duka kehidupan. Mereka sememangnya anugerah yang tidak ternilai. Dove sentiasa percaya bahawa kecantikan sebenar seperti itulah yang membentuk seorang wanita," kata Ashlee Ng, Pengarah Produk Penjagaan Diri, Unilever (M) Holdings Sdn Bhd. 




Kakitangan Unilever Malaysia meluangkan masa pada waktu pagi dan tengah hari di beberapa kawasan yang sentiasa sibuk dan penuh dengan orang ramai seperti KL Sentral, universiti, kolej dan bangunan pejabat. Setelah menerima bunga dan kad bermesej tersebut, wanita-wanita digalakkan untuk mengambil gambar bersama kad tersebut, #YouAreAGift dan tag setiap wanita- ibu, kakak, rakan, mahupun guru... yang istimewa dalam kehidupan mereka. 


Aku pun join sama gak wokeh, memberi bunga kepada kakak-kakak, makcik, adik-adik yang berada di KL Sentral tengahari tadi. Ramai jugak tau, sampai 2 kali bakul bunga ros aku bertukar untuk refill. Ramai yang tak sangka dan gembira, yelah at least ada jugak yang menghargai mereka ni. 


Selain daripada pemberian bunga dalam Kempen #YouAreAGift ini ada juga kempen melalui platform digital dalam satu video Dove yang unik dengan harapan wanita-wanita ini kemudiannya akan turut berkongsi mesej kepada wanita yang penting dalam kehidupan mereka. 

Korang tengok video ni ek


Itulah sedih kan, tapi itulah dia pengorbanan seorang wanita terhadap wanita yang lain. Aku sendiri tengok video ni pun rasa sayu plak. Kisah mak dan anak, kakak dan adik, good friends dan memacam lagi lah.

So korang yang kat luar tuh, please lah bagitau your one loves yang korang sayangkan dia kerana kehidupan ini terlalu singkat untuk bertangguh walau hanya sesaat je lagi tau.

7 comments :

Farah Waheda Wahid said...

alaaaaa...kak ly, mana Farah punya??? tak dapat punn??? kak ly tak bagi punnn... huwaaaa...nangis ar...

sitirohaida said...

ala..bestnya...nak jugak..

Unknown said...

jeles nya..tak pernah dapat pink rose tau..huhu...

Asha Lya said...

Lya pun dah trlps pndg dgn hari wanita ni.sbg seorg istri kekdg trlalu byk komitmen hingga trluppa prkra pnting ni

Azhafizah MN said...

wahh bestnya dapat bunga.ros pink lak tu..kak lily, nak satu munga...

Wak Lat said...

Salam. Hee saya pun tak penah dapat bunga sekuntum. ;D chantek bunga pink itu.

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

happy women's day..! semoga setiap wanita akn jd gorgeous ever after.. ;)