Tuesday, March 17, 2015

Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain

Hi Korang,


Penyakit ni datangnya sebulan sekali je pada orang pompuan kan. 

Itulah dia PMS (Premenstrual syndrome)

Dulu kalau masa time sekolah, bila kena je penyakit PMS ataupun senggugut ni, ya ampun rasa cam nak tercabut nyawa, siap guling-guling kat lantai sebab nak sejukkan perut kan. Mak aku siap ajar tuam je batu lesung yang dipanaskan,balut dengan kain dan tuam kat perut. Ermm baru rasa lega sket.

Bila dah masuk remaja purba ni, mana ada masa lagi nak tuam perut bila period (haid) ni. Takkan nak bawak batu lesung pi opis plak. Jawabnya pi klinik mintak ubat kat doctor, hah sebeban doktor kasi pil suruh makan dengan minum air masak dan guna bag air panas. Tapi banyak sangat makan pil takut penyakit lain pulak datang kan. 


Nasib baiklah syarikat Kobayashi Pharmaceutical memperkenalkan Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch bagi mereka-mereka yang bermasalah senggugut teruk atau menstrual pain ni. Hah baguslah kan.


AMMELTZ Yoko Yoko Heat Patch ni merupakan patch haba yang mampu bertahan selama 8 jam dan memberi kelegaan dalam tempoh tersebut kerana ianya mempunyai suhu 40°C yang mampu meningkatkan pengaliran darah dan effektif melegakan sakit. 

Cara nak pakai?

Alah sonang by 2.
Pastikan kat kawasan perut yang sakit tuh tak de kulit terluka ek, hendaklah kering dan bersih. Buka je plastik dan kemudian tanggalkan protective film yang kat belakang tuh dan tampalkan di kawasan perut yang sakit. Lepas je 6-7 jam dah bolehlah tanggalkan tapi jangan lebih daripada 8 jam dalam satu hari tau.


Bila dah tampal tuh, dengan serta merta boleh rasa haba panas tu datang. Tapi bukanlah panas sampai terbakar pun, cam suam-suam gituh lah. Langsung tak de bau tau.


Aku baru cuba semalam dan ternyata hasilnya amat memberangsangkan, kena pulak time kerja. Nasib baik dah standby dalam handbag sebab dah boleh agak yang period akan muncul time-time tengah bulan cam ni kan. Hah masuk toilet, terus pi tampal kat perut dulu then buat je keje cam biasa. Memang rasa amat selesa dan melegakan sungguh. 

Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain ini di jual dengan harga RM 10.90 di Watson, Guardian, Caring dan juga farmasi yang berhampiran dengan korang. Didalamnya mengandungi 2 paket patch haba dalam satu kotak. Kandungannya terdiri daripada ‘iron powder’, air, ‘activated carbon, ‘vermiculite, garam dan ‘super absorbent polymer.


Selain daripada patch Mestrual Pain ni, AMMELTZ Yoko Yoko juga memperkenalkan varian lagi iaitu AMMELTZ Yoko Yoko Heat Patch for Neck & Shoulder Pain yang mana digunakan untuk melegakan kawasan leher dan bahu yang lenguh-lenguh dan sakit belakang jugak.

Its GIVEAWAY TIME!


Korang mesti teruja sampai berjoget-joget bila aku bukak citer pasal giveaway ni kan. Ni pihak Kobayashi Healthcare (Malaysia) Sdn Bhd bermurah hati nak menghadiahkan 1 kotak Ammelts Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain ni


SUKE KAN!!!

Cara nak join?

1. Giveaway berlangsung dari 16 March 2015 – 24 March 2015
2. Follow Instagram @ciklilyputih
3. Follow Twitter @ciklilyputih
4. LIKE Facebook @ciklilyputihdotcom

5. Jawab 2 soalan dibawah ini

a. Apakah suhu selamat Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain dan berapa lama ia bertahan?

b. Bagaimanakah Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch boleh membantu ketika sakit senggugut?

c. Ceritakan kenapa korang nak cuba Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain ni ek?

6. Sertakan jawapan dan maklumat korang di ruang komen seperti nama dan email.

7. Keputusan adalah dari panel hakim Kobayashi Healthcare (Malaysia) Sdn Bhd dan Ciklilyputih.com. Kami akan memberi 1 kotak Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain kepada 5 orang pemenang!

8. Pengumuman pemenang akan dimaklumkan segera melalui media sosial ciklilyputihdotcom pada 25 March 2015.

So korang, meh lah join cercepat ek. Lagi cepat korang cuba jawab maknanya lagi cepatlah korang boleh menang hadiah kan.


5 comments :

Eliss said...

a.40°C

b.AMMELTZ Yoko Yoko Heat Patch ni merupakan patch haba yang mampu bertahan selama 8 jam dan memberi kelegaan dalam tempoh tersebut kerana ianya mempunyai suhu 40°C yang mampu meningkatkan pengaliran darah dan effektif melegakan sakit.

c.Saya nak cuba Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain ni sebab saya masih ada masalah senggugut ni dari zaman anak dara sampai lah zaman anak tidak dara dah ni. Kalau betul lega, lepas ni produk ni menjadi kecintaan saya setiap bulan lah :)

nama: eliss , elissmie@gmail.com

moyo said...

1. Suhu selamat Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain adalah 40°C dan mampu bertahun selama 8 jam

2. AMMELTZ YOKO YOKO Heat Patch mampu meningkatkan pengaliran darah dan effektif melegakan sakit

3. Saya nak cuba Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain kerana saya sering mengalami sakit senggugut dan susah nak buat kerja di siang hari. Kadang-kadang melarat sampai malam, mulalah tak boleh tidur dan sebagainya.

Name: Faridah Akmal Che Yunus
Email: moyo_zibang@yahoo.com.my

Unknown said...

a)suhu selamat Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain ialah 40°C dan boleh bertahan selama 8 jam

b)AMMELTZ Yoko Yoko Heat Patch ini mampu meningkatkan pengaliran darah dan effektif melegakan sakit.

c)saya nak cuba Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain ni kerana masalah senggugut yang saya hadapi ni kerap menyababkan saya mengambil ubat yang buat saya mengantuk.saya ni kan ada anak nak diuruskan.bila makan pil yang mengantuk tu terjejas jugak la rutin menguruskan anak2 dan kerja2 rumah.


Diana rashid

diana.rashid36@gmail.com

Mak Lin said...

a.40°C selama 8 jam.
b.membantu meningkatkan aliran darah dan mengurangkan rasa sakit.
c.kita nak try Ammeltz YYoko yoko heat patch sbb kita nak rasa keberkesanannya sendiri.kalau best bolehlah kita suggest dekat kawan kawan ;)

Suzlin
busymonkey07@gmail.com

AyuArjuna BiGoshh said...

a.40°C

b.AMMELTZ Yoko Yoko Heat Patch ni merupakan patch haba yang mampu bertahan selama 8 jam dan memberi kelegaan dalam tempoh tersebut kerana ianya mempunyai suhu 40°C yang mampu meningkatkan pengaliran darah dan effektif melegakan sakit.

c.Saya nak cuba Ammeltz Yoko Yoko Heat Patch for Menstrual Pain ni sebab produk berinovasi yang diyakini mampu memberi penyelesaian buat wanita yang aktif

nama: ayuarjuna@gmail.com