Tuesday, October 28, 2014

GUARDIAN'S Charity ‘WALK FOR A CAUSE’ Walkathon 2014

Hi Korang,

Lama tak citer pasal exercise ni kan, nampak nau pemalas sungguh. Mane tak debab badan tuh !

Arghh sudah..


Aku berjaya juga sertai charity walkathon ni bersama Guardian Malaysia. Macam tahun lepas diorang buat kat I-City Shah Alam dan untuk tahun ini ianya di adakan di Taman Wetlands Putrajaya.

Pagi ahad tu, aku bangun lewat sket malam tu tidur dalam kul 3.30pagi coz pi jemput Mr Big abis dinner company dia. Hah amik ko, kul 7.00 pagi baru bangun. 



Siap cercepat then terus pergi, sampai sana parking dah penuh so terpaksa park kat luar. Rasanya lebih 2 km menapak kat ke tapak event kan.

Dah drain energy aku kat situ ek!


Meh aku citer sket, info mengenai Guardian Charity Walkathon ni ek


Acara yang kini memasuki tahun ke-6, badan amal walkaton Guardian bertujuan untuk menyoroti pentingnya gaya hidup yang sihat dan seimbang selain mengumpul dana untuk tujuan murni. Dana yang diperoleh di agih-agihkan ke National Stroke Association of Malaysia (NASAM), National Autism Society of Malaysia (NASOM) and the National Council of Senior Citizens' Organisation Malaysia (NACSCOM)


Tahun ini, Guardian Walkathon - Walk For A Cause telah Berjaya menjual lebih 2,500 tiket. Setiap badan penerima akan menerima RM15,000.


Dalam ucapannya, Encik Ricky Soon, Pengarah Operasi, Guardian Malaysia berkata, "Sama seperti farmasi, kesihatan dan kecantikan peruncit terkemuka dan warga korporat yang bertanggungjawab, kami melanggan falsafah membawa kesejahteraan dan menyumbang semula kepada masyarakat di mana kami berkhidmat. Kami penjaga Walkathon - Walk For Punca a, yang dimaksudkan untuk melakukan hal itu; memupuk gaya hidup yang sihat dan pada masa yang sama menyumbang kepada amal ".



Dalam tempoh enam tahun yang lalu, melalui dana yang diperoleh dari Walkathon, Guardian telah menghulurkan tangan kepada pelbagai organisasi kerajaan bukan keuntungan dan badan amal untuk menyokong inisiatif masing-masing dalam pemeliharaan, pembangunan dan kesejahteraan masyarakat tempatan, terutama wanita dan kanak-kanak.





Top 3 peserta yang berjalan di Most Outstanding Costume memenangi Guardian baucar bernilai RM500, RM300 dan RM200 masing-masing.





Rakan-rakan penaja bagi tahun ini adalah Berocca, Biogrow, Biore, Jenama, Dashing, Pastikan, Futuro, Lifebuoy, Nivea, Omron, Scholl, Sunplay, Super Kids, Tiger Balm dan Vaseline.


Untuk maklumat lanjut mengenai Guardian walkathon ini boleh layari www.guardianwalkathon.com

4 comments :

Umie Amirain said...

ramai juga peserta dia yer...thanks for sharing cik lily putih...^_^

ietams said...

ala... kak lily.. tak ajak ponn..
nak itottt

Anonymous said...

bagusnyer acara ni.. tmn wetland ni ada juga KA pergi sesekali

Suria Amanda said...

SA x pernah join mn2 walkathon....