Tuesday, September 20, 2016

MaskSlim Memperkenalkan After Love & De Stress Masks Yang Sesuai Untuk Mereka Yang Stress

Hi Korang,


Sabtu lepas aku ke majlis pelancaran produk jenama ‘MaskSlim’ yang bertempat di MK Curtain Nilai 3. 

Lama betul tak kemari, nasib baik ingat jalan lagi hehehehe


MaskSlim, perintis di dalam mask muka harian, memperkenalkan produk terbaru mereka iaitu After Love and De Stress masks hasil cetusan idea semasa pihak MaskSlim mengumpul wang untuk membiayai idea perniagaan melalui banyak penderma (crowdfunding platform).

Pada pelancaran produk diadakan di MK Curtain Group di Nilai, Pengasas MaskSlim Miss Estee Leong menyerahkan After Love and De Stress masks kepada penyokong dan penderma yang membantu dalam pembiayaan kejayaan produk-produk kecantikan melalui MyStartr . Pelancaran itu juga dihadiri oleh Tetamu Kehormat Tan Sri Dato ' Soong Siew Hoong - Penasihat Eksekutif Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Malaysia ( ACCCIM) , VVIP Dato KK Chai - Pengasas KK Super Mart, Dato ' Calvin Khiu Fu Siang - Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif MK Curtain Group of Companies, pemimpin industri yang lain , tetamu dan media.

MaskSlim telah ditubuhkan pada tahun 2015 dengan tujuan untuk menyediakan wanita di seluruh dunia dengan cara yang semula jadi dengan mencipta pelbagai mask muka semulajadi yang ideal untuk kegunaan harian, yang memerlukan hanya 15 minit untuk melihat perbezaan yang ketara . MaskSlim menjalankan penyelidikan dan mengeluarkan pelbagai sendiri produk di Perancis , dengan menggunakan formula sel stem oren dan bahan-bahan semula jadi. Sehubungan dengan itu, MaskSlim memutuskan untuk menyediakan dua jenis mask muka untuk membantu individu atau pasangan untuk berehat dan mengembalikan tenaga akibat aktiviti harian yang aktif.


Ms Estee Leong berkata "We created the After Love mask for couples and De Stress mask for students. The After Love mask has Lavender oils that helps balance hormones and its smell can set the tone for a romantic environment with couples in keeping their love life alive under the sheets."

Beliau menambah lagi, "De Stress mask helps the user relax and sleep better, as Peppermint and Tea Tree oils can also soothe, nourish and hydrate especially students' skin to stay clear of breakouts caused by stress."



Kitaorang dapat mencuba sendiri mask muka semasa majlis pelancaran tersebut, ermm rasanya hilang stress bila dah tekap mask ni dimuka.


Kedua-dua After Love and De Stress masks akan berada di pasaran iaitu di KK Mart stores nationwide menjelang awal Oktober tahun ini.

Sebelum tuh, aku nak citer pasal pasal event sebelumnya ek.



Di majlis pra pelancaran sebelumnya itu, salah satu program CSR MaskSlim ini , Komuniti LiFE Ribbon melancarkan Penanaman Vertical Drums dengan Tetamu Kehormat, Tan Sri Oato ' Soong Siew Hoong , Dato Calvin Khiu dan Encik Jeff Kong- Presiden Urban Rooftop Persatuan Penanaman Vertical Drums dan Komuniti LiFE Ribbon, pengasas bersama-sama dengan penderma yang menyokong pembiayaan orang ramai MaskSlim dengan lebih RM1,000 atau lebih pada MKAYE CHARIS AMAL BERHAD, rumah orang tua di Nilai (dimiliki oleh Dato ' Calvin Khiu ).



Komuniti LiFE Ribbon adalah satu perhimpunan individu diasaskan oleh Estee Leong bersama-sama dengan Jeff Kong, untuk berkongsi pengetahuan, menyokong satu sama lain dengan mewujudkan persekitaran yang positif bagi masyarakat sekitar . Komuniti Life Ribbon Komuniti bertujuan untuk mewujudkan masyarakat yang sihat dengan mendidik masyarakat bahawa makanan yang dimakan dan produk yang digunakan setiap hari sarat dengan bahan kimia berbahaya dan bahan pengawet.


Its Penanaman Vertical Drums dilancarkan awal tahun ini telah membantu meningkatkan kesedaran dengan komuniti kecil mengenai cara-cara untuk menanam sayur-sayuran mereka sendiri Vertical Drums di rumah mereka sendiri melalui Urban Farming. Projek ini berharap untuk terus mencipta nilai pada MKAYE CHARIS AMAL BERHAD, dengan menyediakan Vertical Drums yang boleh digunakan bukan sahaja untuk menanam sayur-sayuran organik tetapi juga untuk mencantikkan amal rumah dengan pokok bunga. Semua pihak yang terlibat bertujuan untuk mewujudkan persekitaran yang positif , gembira dan sihat di kalangan lipatan lama dengan projek ini.


Tan Sri Dato' Soong Siew Hoong, yang juga Penasihat Eksekutif Urban Rooftop Vertical Farming Association berkata "With the support of Ministry of National Unity, Urban Farming in Vertical Drums is encouraged by LiFE Ribbon Community as it saves space, time and water. Vertical Drums uses organic waste (food you throw) as fertilizer which is healthier than chemicals."

Beliau menambah lagi, "Urban Farming improves the interaction among family members, as the activity of growing your own vegetables and fruits means you teach your parents or your children on how to survive in this world healthily whilst bridging the generation gap."

Actually kita boleh cuba juga penanaman sebegini ek terutama sekali yang tinggal di kawasan persekitaran rumah yang sedikit seperti di condominium dan apartment juga. 

Ermm why not!


Untuk info lanjut mengenai MaskSlim,

Website : www.maskslim.com


Instagram : www.instagram.com/maskslim

2 comments :

el said...

yg sllu stress wajib ada stok mask ni kan hahaha
tpi tanam dlm tong tu mmg awesome

hasliynda umairah beauty said...

ooo ini ceritanya...