Saturday, September 2, 2017

Mencuba Pes dan Sos Segera Dari Ayamas Kitchen

Hi Korang,

Lately ni cam lembab benau nak update blog www.ciklilyputih.com ni ek. Yelah sibuk manjang 24/7, even ahad pun kerja jugak. Aiyo boleh tercabut tangan dan jari asyik duk menekan key board ni hah


Jadi hari tuh akak Lily berkesempatan ke Ayamas Kitchen Bloggers Party di Shah Alam. Yehoo party time!.. Tapi yang best jemputan tak ramai so bolah hurra horee.


Kalau korang nak tau Ayamas ni dah lama bertapak di Malaysia tapi tak berapa glamer sangatlah dan korang akan surprise bila dapat tau ada banyak betul produk makanan keluaran Ayamas yang korang guna ketika memasak di dapur. Akak Lily pun terperanjat jugak coz sos kewpie tuh keluaran Ayamas wokeh

kata-kata aluan sket daripada orang kuat Ayamas Kitchen ni

Menawarkan "Lebih Daripada Hanya Ayam", Kedai Ayamas baru­ baru ini melancarkan aneka pes dan sos segera melalui jenama 'Ayamas Kitchen'. Kini korang boleh mengubah hidangan ayam kepada pelbagai jenis masakan Melayu, dari masakan tradisional seperti rendang, kepada sajian enak Kurma hingga ke hidangan Masak Merah yang memukau selera.


Kami di perkenalkan dengan 3 jenis pes baru dari Ayamas Kitchen iaitu Sos Rendang, Pes Kurma dan Pes Masak Merah.

Pes segera ini padat dengan campuran rempah-rempah asli. Dengan slogan "Cepat, Mudah dan Lazat'', pes segera Ayamas Kitchen memudahkan lagi pelanggan untuk memasak hidangan tradisional di rumah, sekaligus menjimatkan masa sambil menawarkan rasa asli masakan Melayu.

Bagus tuh kan, senanglah kita nak balik masak nanti, semua pes dah ada tinggal campurkan dengan bahan utama seperti ayam, daging, kambing dan banyak lagi.



Kami sempat menyaksikan demo masakan daripada chef Ayamas Kitchen ni, cara memasak Ayam Masak Merah. Senang betul bila guna pes ni, cepat je masaknya sebab tak yah nak susah potong bawang untuk bahan tumisan kan sebab semuanya dah ada dalam pes ni. Satu pek 100gram ni boleh digunakan untuk daging ayam sebanyak 500gram. Kalau nak lagi pekat masukan dua bungkus pes atau sos ini lagi sedap.

Habis je demo masakan ni, apa lagi its makan time!




Haruslah merasa kesemua menu yang berasaskan pes Ayamas Kitchen ni, nak sampai 3-4 kali tambah nasi tuh. Uishkk mana tak gemuk huahauhauhaua

Oh ye, untuk korang yang berminat untuk dapatkan pes-pes enak ini, boleh je korang dapati di kedai-kedai Ayamas seluruh Malaysia pada harga RM2.80 sahaja bagi pek 100gram. Ok sangat dah tuh kan, nak-nak orang macam akak Lily yang duduk berdua ni. Just nice lah makan berdua so tak delah membazir. 


Kalau korang nak travel ke, akak Lily syorkan dapatkan pes-pes istimewa ni dari Ayamas Kitchen ni tau.

Maklumat lanjut kedai Ayamas layari : 

Laman web : www.kedaiayamas.my










Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

No comments :