Thursday, September 14, 2017

'388 EGGMONIUM' Melanda Avenue K

Hi Korang, 

Buat pertama kalinya di Malaysia, Avenue K membawakan hamparan telur sempena Hari Telur Dunia 2017. Mempunyai sejumlah 388 arca telur yang terletak di Atrium Tingkat Atrium di Avenue K serta lokasi lain yang terkenal dan unik di sekitar Avenue K, kempen yang digelar "388 Eggmonium", bertujuan untuk mengetengahkan manfaat dan nilai telur yang menawarkan sumber protein yang berkualiti tinggi kepada dunia. 

excited akak lily dapat tengok banyaknya telur ek

Satu pengalaman yang benar-benar unik bagi korang yang melawat Avenue K, keranai pelbagai jenis aktiviti bakal di adakan sempena pameran 3 minggu bermula dari 7 September hingga 1 Oktober 2017. Bersama-sama dengan aktiviti lain yang menyeronokkan seperti Premia Eggs showcase dan daily egg tasting, exceptional cooking, baking and food art workshops, kempen ini meraikan keindahan, nilai pemakanan, dari pelbagai aspek telur yang berbeza. Terdapat juga, demonstrasi masakan oleh by chefs from Premia, Sugarcraft Baking dan Culinary Academy. 

banyaknyer telur

Arca telur setinggi 1-3 kaki yang luar biasa ini direka bentuk dan dilukis secara individu oleh pelajar-pelajar dari sekolah Seni & Reka bentuk termasuk Akademi Saito, Institut Seni Malaysia (MIA), Kolej Linton University, Raffles College, dan Akademi Seni Dasein , pasukan pengurusan pusat, penyewa, artis dan rakan media yang dijemput. 

Avenue K menawarkan para pelanggan peluang untuk menganakangkat patung telur setinggi 1-2kaki dari hamparan "388 Eggmonium" dan membawanya pulang untuk tujuan kebajikan pada harga bermula RM30 setiap satu. Satu siri patung telur edisi terhad yang terhad, yang direka oleh artis grafiti terkenal Kenji Chai yang dipamerkan juga boleh didapati untuk pengambilan melalui lelongan. Pembida dalam talian di platform dalam talian artis di Facebook KenjiChai dan juga Instagram @Mr_Kenjichai. 

Village Grocer menaja baucer kepada Charity Right Malaysia

Semua hasil yang dijana oleh lelongan akan disalurkan kepada Charity Right Malaysia untuk membantu program 'Feed to Educate' mereka yang bertujuan untuk menjangkau mereka yang berada di bahagian paling teruk di dunia yang menderita kelaparan, menyediakan makanan berkhasiat dan memberi mereka peluang untuk hidup secara normal. Charity Right percaya bahawa cara terbaik untuk membantu orang yang memerlukan adalah menggunakan makanan untuk mendorong mereka untuk menghadiri sekolah / pusat pembelajaran. Dengan cara ini, individu boleh belajar dengan lebih baik dan semoga memperbaiki keadaan mereka. Salah satu daripada peruncit kami, Village Grocer juga akan menaja baucar membeli-belah bernilai RM5,000 sebagai sebahagian daripada sokongan mereka kepada Charity Right Malaysia. 

Eksklusif untuk pembeli pada hujung minggu, penebusan arca telus terhad 1 kaki boleh didapati di Information Counter, Tingkat bawah dengan perbelanjaan minimum sebanyak RM388 (RM300 untuk ahli AK Neighbors Card) dalam maksimum 2 resit gabungan di mana-mana Kedai AK di hari yang sama untuk menebus 1 kaki patung telur. 


“Art enthusiasts will have the opportunity to support creative arts while contribute to worthy cause that makes a difference and feed those in need, by adopting an egg sculpture,” kata Ms Phang Sze Sze, Deputy General Manager of Avenue K. 

“In conjunction with the World Egg Day, we hope to encourage as many people as possible to recognize the healthy role eggs can play in human diets and how it can make a huge difference in the lives of people throughout the world. We invite our shoppers to learn more about the versatility of eggs and the countless recipes one could make with eggs through our “388Eggmonium” campaign”, beliau menambah lagi. 


Sempena kerjasama bersama Premia, jenama Astaxanthin Egg premium akan mempamerkan telur premium di Pintu Utama dengan bengkel memasak pada hujung minggu dan hidangan harian percuma Astaxanthin Eggs. Sepanjang kempen, telur Astaxanthin premium boleh didapati untuk pembelian. 

Jadual Aktiviti '388 EGGMONIUM' di Avenue K

Date
Time
Events / Activities

7 Sep 1 October

10am 10pm

Premia Egg Showcase

8, 9, 10, 16, 17, 23,
24, 30 September

1 October

(Saturdays, Sundays and public holidays)






10am 10pm






Premia Egg Pop-Up Kitchen & Egg
Tasting

9 Sep (Sat) public holiday
3.00pm 4.00pm

5.00pm 6.00pm
Food decoration (Kids workshop) Egg painting (Kids workshop)
10 Sep (Sun)
3.00pm 4.00pm
Egg food art making (Kids workshop)

15 Sep (Fri)
6.30pm 7.30pm
Recipe sharing & demonstration by
Sugarcraft Baking & Culinary Academy

16 Sep (Sat) public holiday
3.00pm 4.00pm
Egg crafts making (Kids workshop)
17 Sep (Sun)
3.00pm 4.00pm
Egg food art making (Kids workshop)
22 Sep (Fri) public holiday
3.00pm 4.00pm

6.30pm 7.30pm
Egg painting (Kids workshop)

Recipe sharing & demonstration by
Sugarcraft Baking & Culinary Academy
23 Sep (Sat)
3.00pm 4.00pm

5.00pm 6.00pm
Egg craft making (Kids workshop) Egg painting (Kids workshop)
24 Sep (Sun)
3.00pm 4.00pm
Egg food art making (Kids workshop

29 Sep (Fri)
6.30pm 7.30pm
Recipe sharing & demonstration by
Sugarcraft Baking & Culinary Academy
30 Sep (Sat)
3.00pm 4.00pm

5.00pm 6.00pm
Egg craft making (Kids workshop) Food decoration (Kids workshop)

1 Oct (Sun)

3pm

Limited Edition Sculptures presentation by Kenji Chai &
Cheque Presentation to Charity Right
Malaysia

Untuk info lebih lanjut mengenai promosi di Avenue K boleh check it out 

website : 

Facebook : 

Instagram : 
@AvenueKMY

Apa lagi jom ke Avenue K!!!







Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com