Tuesday, September 5, 2017

Restoran Nasi PAK MAN Kota Damansara, Makanan Pantai Timur Unik

Hi Korang,


Memang akak Lily bukan pengemar makanan Pantai Timur tapi boleh gak makan kalau dah terhidang depan mata. Rezeki jangan di tolak, musuh jangan di cari ewah kemain lagi ek. 

Sebab apa tak minat? Alah memang bukan makanan harian kita dan lagipun mak kak Lily bukan orang Pantai Timur pun so buat apalah dia nak masak kan, jadi dari kecil memang tak de pendedahan dengan makanan-makanan yang di gambarkan manis ni.

Dah besar dah merantau dan belajar hidup sendiri barulah, kenal semua makanan-makanan unik ni. Ada yang boleh masuk tekak dan ada yang tak, even nak rasa secubit pun idok ye hehehhe teruk perangai ek.


Bila bebudak blogger ni ajak pi makan kedai pantai timur ni, akak Lily excited sebab inilah masanya untuk merasai makanan-makanan authentic ni. Ok set lets go, so ahad lepas pukul 11pagi akak Lily dengan Mr Big dah terpacak depan Restoran Nasi Pak Man di Kota Damansara ni.

wah JJCM lagi cepat daripada ciklilyputih.com ni aduiyaii

Datang time dekat nak lunch of courselah ramai orang kan so bertabahlah menunggu kerusi meja hehehe, so sekejapan je dapat meja terus susun panjang, ramai kan. Luas dan selesa nak makan di Kedai Nasi Pak Man ni.



Kenapalah dalam banyak-banyak order air, akak lily boleh tersnap gambar air tembikai ni ek. Ermm semua air sama je macam kedai makan lain, itu yang tak ambil gambar tuh.

Meh kita tengok menu-menu yang terdapat di Restoran Nasi Pak Man ni ek

Nasi Pak Man | RM8

Ini merupakan signature dish untuk Restoran Pak Man. Nasi putih panas-panas yang dicurahkan sekali kuah kerutub bersama 3 ketul ayam goreng yang saiz gebu, sambal dan timun. Ayam goreng tuh kemain besau gak saiznya, kena makan panas-panas so barulah kelazatan terserlah.

Nasi Kerabu Daging Bakar | RM4 (kosong) + lauk lain harga

Di Restoran Pak Man untuk set nasi kerabu biasa (kosong) adalah berharga RM4.80, manakala jika kita tambah lauk seperti daging bakar akan ditambah lagi dengan harga RM4.80. Selain itu, terdapat juga lauk tambahan lain antaranya seperti ayam kampung (RM5.50), ayam goreng (RM5.80) dan ayam percik (RM6).

Nasi Berlauk Ayam | RM5.80

Set ini memang lengkap dengan nasi, ayam, sambal serta sayur iaitu timun. Apa yag menarik hidangan ini dihidangkan dengan meletakkan lauk berkuah ayam tersebut didalam bekas kecil. 

Nasi Dagang Ikan | RM7.50

Ya ampun, kemain suka lagi Mr Big dengan hidangan ni. Sampai licin kuahnya dia bedal, akak Lily nak rasa pun tak dapat. Ciss sedap bebenau la tuh kan. 

Laksam | RM6.80

Ini yang di tunggu-tunggu, hidangan tradisi ni tau. Laksam ni cam ala-ala laksa tapi kuahnya putih sebab guna santan dan rasa asam-asam sket. Rupanya mee laksam tuh buat sendiri ek, baru tahu ni hah. Memanglah sedap sungguh. Simple je hidangannya tapi rasa kuah tuh meletopss

Roti Goldees | RM4

Roti paun di bakar yang diletakkan kaya yang sungguh sungguh manis. Kena makan panas-panas sambil pekena kopi panas secawan wow weee awesome

Roti Tik Tak |RM5

First time makan jap. Special rupanya roti di Pantai Timur ek. Roti paun bakar yang di letakkan sebiji telur separuh masak di atasnya. Makan cam tuh ek, lazattt

mahamahu in action

geng gossip makan je lebey

nasi pak man, ayam 3 ketul ko mampo

sanggup Mr Big abiskan nasi dagang ni ek, sket pun tak tinggal kan aku

Dah ramai-ramai ni seronoklah makan kan, yelah sharing is caring. Mana larat nak makan ini semua so kitaorang mengamalkan tukar-tukar pinggan, sekejap orang ni makan ni, sekejap orang tuh makan yang ni begitulah bergilir-gilir sampai licin kesemuanya

Ok kan harganya, tak delah mahal mana. Just nice dan sesuai bagi golongan marhaen cam kita-kita ni

Eleh excited lah tuh kan.

Ini hah alamatnya:

Restoran Nasi Pak Man
49G, Jalan Sepah Puteri 5/1B, 
Kota Damansara, 
47810 Selangor



Nak cepat sampai, ikut lebuhraya NKVE exit (keluar) tol KOTA DAMANSARA. Dekat traffic light yang pertama tuh pandang kanan dan nampaklah Restoran Nasi Pak Man ni, so belok ke kanan dan ikut je jalan tuh nanti sampai lah kan 

Harus kena kerjah lagi sekali sebab sedap betul!!








Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com


3 comments :

MAY said...

okey serius scroll lelaju sebab tak tahan tgk gmbr.haha. dah mula ngidam nasi kerabu nie..sob3..

Busyra Takiyudin said...

hi akak.. busyra singgah sini.. sedapnyaaa makan.. hehe

sitirohaida said...

nasi kerabu daging bakar..sedapnya lahai...