Monday, May 29, 2017

Majlis Perjanjian Diantara Jakel Shah Alam dan Ahli Parlimen Tanah Merah Bagi Penyerahan Sumbangan 60,000 Pasang Baju Raya

Hi Korang, 


Untuk sambutan aidilfiti tahun ini, sekali lagi Adun Tanah Merah YB Dato' Sri Ikmal Hisham telah berbesar hati untuk menyumbangkan sebanyak 60,000 pasang baju kepada semua yang telah mendaftar sebagai pengundi Tanah Merah sehingga Mac 2017. Jika tahun-tahun sebelumnya pemberian hanya diperuntukkan untuk golongan tertentu seperti PERMATA (Persatuan Mahasiswa Tanah Merah), ibu tunggal dan sebagainya. Namun untuk kali ini volume sumbangan adalah lebih besar dan ianya terbuka untuk semua pengundi di tanah merah. 


Apa yang lebih menarik, pembekal bagi 60000 pasang baju raya adalah daripada pihak Jakel yang sememangnya jenama pakaian yang cukup terkenal dengan rekaan dan kain yang berkualiti di Malaysia. 



Menurut YB Dato' Hj Ikmal Hisham Abdul Aziz Ahli Parlimen Tanah Merah, impian beliau untuk memberi sumbangan pakaian bersempena dengan kedatangan Aidilfitri tahun ini kepada semua pengundi Tanah merah bagi menggembirakan masyarakat di kawasannya serta membantu mereka yang kurang berkemampuan.


Dan lebih menarik, mereka yang datang menebus pakaian percuma ini boleh memilih warna, rekaan dan saiz yang mereka inginkan. Sumbangan ini bakal dilaksanakan secara berperingkat mengikut kumpulan penerima dan ke semua mereka akan menerima sebelum raya.

Untuk wanita melayu - Baju Kurung
Untuk lelaki melayu - Baju Melayu
Untuk wanita bukan melayu - Kain Pasang
Untuk lelaki bukan melayu - Baju Kemeja 

Antara koleksi pakaian yang bakal disumbangkan kepada semua pengundi Tanah Merah adalah seperti yang telah digayakan oleh model di bawah :- 

Untuk koleksi pakaian baju melayu lelaki. 

Untuk koleksi baju kurung wanita. 

Kemeja khas buat bukan melayu lelaki. 

Adalah diharapkan dengan sumbangan baju raya ini dapat memberikan kegembiraan kepada pengundi Tanah Merah dan seterusnya menyambut Aidilfitri dengan meriah. Dan syabas juga buat Jakel kerana bersama-sama menyokong usaha serta tanggungjawab sosial dari pihak ADUN Kawasan Parlimen Tanah Merah merealisasikan penyediaan 60000 pasang pakaian untuk diagihkan tidak lama lagi. 


Untuk pengundi yang sudah mendaftar di kawasan Tanah Merah bolehlah mendapatkan borang seperti di atas. Perlu di isi oleh setiap mereka yang telah layak dan sudah membuat pendaftaran sebagai pengundi di kawasan tersebut. Dan perlu dihantar ke Pejabat UMNO Tanah Merah. Penebusan baju raya adalah bermula dari 10 Ramadhan sehingga 15 Syawal 2017. Melalui penghantaran borang penebusan baju raya ini juga secara automatik melayakkan pengundi untuk menyertai cabutan bertuah. Memang hebat-hebat hadiah yang ditawarkan. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jakel untuk tahun ini telah menyediakan pelbagai rekaan dan jenis fabrik yang disediakan begitu berkualiti tinggi. Anatara duta Jakel bersempena dengan koleksi lebaran tahun ini ialah Aaron Aziz, Nabil Ahmad, Awal Ashaari, Scha Alyahya, Lara Alana, Harith Iskandar, Hairul Azreen, Hanis Zalikha, Yusuf Iskandar serta 2 ikon kempen iaitu Janna Nick dan Rozita Che Wan. 

Untunglah orang Tanah Merah ek!! hehehhe


No comments :