Wednesday, May 17, 2017

Buffet Ramadan 2017 | Streat Thai, Jaya One Petaling Jaya

Hi Korang, 


Ada kesempatan cuti hari tuh aku sempat ke preview buffet ramadhan di restoran Streat Thai ni. Eh jangan ingat hotel je buat ramadhan review, kedai makan, restoran pun tak ketinggalan jugak tau. Best tuh sekali sekala kita berbuka puasa dengan hidangan Thai kan. 


Aku suka konsep restoran Streat Thai ni, konsep terbuka. Tak nampak esklusif pun walaupun makannya awesome, pelbagai jenis stall-stall kecil di jadikan deko di dalam kedai makan ini. Tempat makannya luas, pilih je mana nak duduk hehehhee. 


Bersempena dengan ramadhan tahun ini, Streat Thai turut menawarkan buffet ramadhan bagi membolehkan pelanggannya memcuba lebih daripada 60 menu yang ditawarkan. Daripada hidangan berat seperti kambing bakar, makanan laut yang segar, daging, ikan dan sebagainya yang dimakan bersama kuah/pencicah yang dibuat istimewa dari resepi autentik yang sememangnya menjadi trademark kepada restoran ini. Terdapat juga variasi kerabu seperti kerabu mangga dan pelbagai lagi. Tidak dinafikan tomyam adalah antara hidangan WAJIB ada untuk restoran yang menawarkan hidangan Thai. Dan di Streat Thai ada menyediakan Tomyam versi santan. Memang sedap rasanya, masam-masam, lemak dan manis. Selain itu terdapat juga pelbagai manisan seperti bubur caca, bubur jagung, goreng ubi/pisang, kuih onde onde sebagai pencuci mulut. Dan pastinya pulut mangga adalah antara menjadi feveret saya yang cukup terkenal pencuci mulut istimewa dari negara Thailand. 

Antara hidangan berjaya menambat hati saya adalah seperti:- 






Semuanya menarik hati dan perut jugak ye 

Oh lazatnya 


Keterangan lebih lanjut mengenai promosi buffet ramadhan di Streat Thai seperti berikut:- 

Harga:
Untuk harga promosi tempahan 7 hari awal: RM39.90++
Harga Normal : RM49.90++ (dewasa) 

RM 19.90++ (Kanak 6 hingga 12 )

Masa:
Setiap hari : 7 PM-9:30 PM

Jom kita ke:-

Streat Thai
(Jaya One) 100-G.001 The School
No.72A Jalan Universiti, Petaling Jaya
46200 Selangor, Malaysia



Masa:
Setiap hari : 7 PM-9:30 PM

Social Media

Tempahan:
+603-7496-1297 



So sekali sekala bawa keluarga tersayang pi berbuka puasa bersama-sama apa salahnya kan, alah bukan mahal mana pun. 




4 comments :

Nurul Fadhilayz said...

sedap kan makan di Restoran Streat Thai... harga yang ditawarkan pun sangat berbaloi untuk seisi keluarga...

sharmien said...

hadoi...nak ke tempat ni boleh tahan trafik jam. boleh pertimbangkan untuk ke sana semasa wiken.thai food memang sentiasa menyelerakan.

Amanda Suria said...

Rasa nk bawak mak abah mkn kat sini la..yg pasti BGR nanti nk bwk diorg..ada voucher kan..

Siti Rohaida Yusof said...

boleh tahan jugak kan harganya..ala kita suka tengok gambar-gambar makanan walaupun tak dapat makan kat situ..huhu