Wednesday, January 4, 2017

Suria KLCC dan Alamanda Sumbang Dana Kepada Persatuan Kebajikan ANGSANA Kuala Lumpur

Hi Korang,

Sekali sekala attend event CSR ni bagus jugak ye..

At least aku ada jugak contribution untuk spread the news pasal aktivit yang melibatkan good cause ni. Kekadang kita tak tau pun ada menda-menda cam ni until kita discover sendiri ek.


Pusat membeli belah Suria KLCC dan Alamanda telah mengumpul dana berjumlah RM16,267 untuk disalurkan kepada Persatuan Kebajikan ANGSANA Kuala Lumpur sempena sambutan Hari Natal pada tahun ini. Persatuan ini yang juga dikenali sebagai ANGSANAcare merupakan sebuah persatuan bukan badan kerajaan dan berasaskan keuntungan yang ditubuhkan untuk memberi sokongan dari segi psikologi kepada para pesakit pediatrik golongan kurang berkemampuan yang menghidapi penyakit serius seperti lekumia dan kanser.

Hadir di majlis ini adalah Francis Tan - Ketua Pegawai Operasi Suria KLCC Sdn Bhd, Ria Thomas - Pengerusi Persatuan ANGSANAcare, Fartini Zaharuddin - Pengurus Komunikasi dan Perhubungan Awam Suria KLCC Sdn Bhd, serta Baldev Singh - Pengurus Besar pusat membeli belah Alamanda.


"ANGSANAcare bergantung sepenuhnya kepada derma yang diterima dari masyarakat serta syarikat­ syarikat korporat untuk memastikan mereka dapat terus menghulurkan bantuan secara percuma kepada pesakit-pesakit pediatrik yang kurang berkemampuan. Justeru itu, Suria KLCC dan Alamanda bertekad untuk mengumpul dana sekurang-kurangnya RMlO,OOO untuk disalurkan kepada ANGSANAcare," kata Fartini Zaharuddin, Pengurus Komunikasi dan Perhubungan Awam Suria KLCC Sdn Bhd. Tambahnya lagi, "Kami amat menghargai sokongan yang diberikan oleh para pengunjung kami kerana jumlah wang dana yang terkumpul menjangkau sasaran kami iaitu sebanyak RM16,267.

Pengerusi Persatuan ANGSANAcare Ria Thomas berkata, "Pesakit-pesakit penjagaan paliatif melalui kehidupan dalam keadaan takut, tertekan dan penuh dengan ketidakpastian. Justeru itu, ahli terapi psikologi kami membantu mereka melalui penilaian keadaan mereka dan memberi sokongan dari emosi kepada mereka. Beliau turut menambah, "Terapi yang dilakukan adalah dalam bentuk aktiviti seni, muzik dan rekreasi yang bertujuan untuk menenang dan menggembirakan kanak-kanak ini di saat-saat akhir hayat mereka. Pelbagai penyelidikan telah menunjukkan terapi seumpama ini bukan sahaja memberi peluang kepada mereka untuk mengekspresikan diri mereka, malah boleh membantu mengurangkan kesakitan fizikal dialami mereka. Aktiviti seni, muzik dan rekreasi mampu mengalih fokus mereka dari kesakitan yang dihadapi, dan pada yang sama mewujudkan saluran untuk meluahkan emosi mereka.


Orang ramai yang mgm menghulurkan derma kepada ANGSANAcare atau mengetahui lebih lanjut mengenai Persatuan ini boleh melawat Iaman sesawang www.angsanacare.org atau emel kepada info@angsanacare.org


No comments :