Wednesday, May 22, 2019

Buka Puasa Di Luar

Hi Korang, 

Sepanjang 17 hari kita berpuasa ni, most of the time kak lily buka puasa di luar. 

Tak kiralah dekat kampung ke, hotel ke, restoran ke, umah adik-beradik ke kan tetap buka di luar. Seriously tahun ni memang terlampau banyak invite yang kak lily tak mampu nak tolak. 

Biasalah client ajak buka, kengkawan ajak buka, family ajak buka. Lepas tuh client bukan sorang dua ramai plak. Kengkawan plak banyak jenis so banyak open tablenyer 

Ermm apa-apa pun itu semua rezeki kan 

Seronoknya buka di luar ni salah satunya sebab kita dapat meet up new people dan dapat gain some knowledge and experience from them. Actually makan tuh tak delah banyak mana pun tapi sembang je lebih kan. Inilah masanya kita nak catch up dengan kengkawan kita, borak pasal past, present dan future life masing-masing 

Kalau korang perasan kat Instagram kak lily, korang akan nampak betapa ramai sekali ktorang makan sama, jadinya macam-macam citer pasti diborakkan hehehhehe seronok tuh. 

ni sebab nak abiskan voucher so kite pilah dengan bebudak ni hah

sebab lama tak jumpa so kita buka kat luar, panjang sembangnya sampai nak kene halau dengan orang-orang banquet hahahaha

sebab lama tak jumpa Aerian lebih 10 tahun so kita buka sesama, ajak bebudak ni hah

sebab ada event so kita pun buka sesama dengan bebudak media

sebab ada event, so kita buka kat luar dari kl sket heehe

Cuma yang kak lily nak tekankan kat sini, tak salah nak buka di mana-mana pun asalkan korang ada budget, sebabnya kak lily ada perasan ada orang complain kat twitter harga buffet Ramadan ni semakin ridiculous, sekepala sampai RM200, budak kecik RM80 sorang. 

Yesza itu memang betul pun. 

Tapi pokok pangkalnya budget, kalau ada rezeki lebih bulan Ramadan ni nak belanja family members kita so why not makan di hotel alah bukan setiap hari pun. Kekadang company memang ada budget untuk belanja staff or client kan, so haruslah hotel tempat yang di tuju. 

Memang ada restoran yang tawarkan buffet Ramadan pada harga macam RM30 or RM40 or RM60 even RM25 pun hado tapi pilihan makanan pun pada harga yang di tawarkan, kekadang kita pentingkan keselesaan. Ni kalau sampai nak lalu ke buffet line pun sempit penuh dek kerusi orang cam ne plak kan. 

So terpulanglah kepada korang ye yang tentukan. 

Kalau rasa tak de budget so kita masak je kat rumah senang, jimat tak pun ke bazaar Ramadan tapi bazaar pun sesetengah tempat harga makanan pun ala-ala yahudi jugakkan. 

Jangan complain, rezeki masing-masing. 

Kak lily lain case ye, kami memenuhi undangan client sajor hehehhe sebab tuh hari-hari memang makan luar huahauhauahuaa 


Ermm petang ni buka di mana ek??









Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

No comments :